Hej på er !
Tänkte jag skulle skapa ett projekt om min Crx som jag har ägt i cirka 2 år nu!
Ska fixa med den under vintern, så man har något att göra
Kommer att fräscha upp min gammla crx genom att fixa rosten lacka om bilen sätta på fräsha fälgar tona rutor samt massa små fina detaljer !
Listan kommer uppdateras efterhand, men detta är inte allt än!
Styling:
Lackat om ventilkåpan
röda broms ok
Modda in ett armstöd från en eg, eller ek
Fixa rosten
Lacka om bilen
Nya fälgar + däck
Tona rutor, nästan klar bara mega bakrutan kvar :
Tuning:
Invidia gt300 catback
5zigen Grenrör
100 cells sport kat
Magnecor 8.5 mm Tändkablar
Aem Cold Air Intake
Shortshft
Snabb växelspaks knopp
Energy Suspension busningar till växelspaken
Apexi V-AFC II
Några snabba mätare
Så här såg bilen ut från i annonsen när jag köpte bilen!
Precis fått hem bilen!
Framifrån, finns inget att klaga på!
Bakifrån, fula lexus baklysen som åkte bort ganska fort å ersattes med orginal baklysen!
Samt här har vi ventilkåpan, någon tyckte vist det var kul att måla den rosa!
Luisi sport ratt, samt 13500 mil!
Efter ett tag när ja kört bilen märkte jag att den gula lampan som indikerar för att det var något problem med bränslet, något som inte står rätt till här !? kröp under och kollade då vist någon som lekt avgas mekare och snickrat dit ett eget system som han har stelsvettsat hela vägen samt satt lambda sondera på helt fel ställe!
Sen har vi ju sista dämparen som inte satt riktigt upphänd å sprack på mitten och här puttra de ut avgaser samt dämpull så det stog härliga till, så fick improvisera med att svetsa över det , höll ett tag !
Fick nog av av det här avgassystemet så lika bra att byta ut ut skiten hela vägen så beställde mig ett Invidia gt300 catback , 5zigen grenrör , 100 cells sport katalysator!
Fick ett trevlig paket!
Ett stycke grenböj!
Samt en liten stycke kissemiss också!
Sen men inte minst catback!
Kan lova att det här systemet får bilen att brumma redigt gött när vtec går in !
Kommer fler bilder på när det sitter på!