Syftet med projektet är att få en lagom snabb bil som ska brukas till vardags sommartid. Målet är att få den att rulla våren 2013 vilket inte borde vara någon omöjlighet. Men projektet har spårat ur nu och kommer bli betydligt... Visa mer
Här går det undan, kämpa på Riktigt schyst garage har du fixat också
Kul att du tycker det! Själv börjar jag få lite ångest när det närmar sig ett år utan någon körning med bilen Ja jag är kanonnöjd med det nya garaget, Riktigt gött att kunna ha lite årdning och reda för en gång skull
Lite bilder på eftermiddagens arbete Alltid lika trevligt i garaget när Nicklas_s2 kikar förbi!
Spridarhärvan är helt klar!
Även spolarna blev helt klara.
Nu är det nästan allting klart i motorummet. Endast bredbandslambda, fläkt och laddtrycksstyrningen kvar arr koppla in Ska handla lite säkringsdosor och relä imorgon efter jobbet sen pumparna kan få lite ström dom med
Elen är helt färdigkopplad under huven och allt ligger snyggt och prydligt Nu återstår bara att koppla bränslepumparna, varvräknare samt någon knapp och en lampa. En kväll till med elen så ska det inte vara mycket kvar
i övrigt ska det bara vara bränsle och kylarvätska som fattas innan uppstart... Kan bli en spännande vecka som väntar
Nu är det nära Nicke!!! Jag kommer nog på Onsdag eller Torsdag, så gör vi klart det sista Har du programmet klart i datorn då, så kanske vi till och med kan testa in- och utgångarna och börja vrida på nyckeln
//Tobias Granqvist, Falun
Kör Passat R-line 2.0tdi DSG 4m -13 samt en Audi S2 avant -93 och så min Vw Golf 1 Turbo -75. Har även en skoter Skidoo Summit 850x -17 samt en NFS (CFMOTO) 500cc 4wd -08 fyrhjuling och lite mopeder :)
Nu är det nära Nicke!!! Jag kommer nog på Onsdag eller Torsdag, så gör vi klart det sista Har du programmet klart i datorn då, så kanske vi till och med kan testa in- och utgångarna och börja vrida på nyckeln
ja det är bara att komma när det passar dig Kan fixa programmet ikväll så är det inte mycket var sen
Ja det börjar ju det dock bara med org maskin till att börja med 2,5 liters maskinen bygger jag väl klart tills nästa år troligtvis!
//Tobias Granqvist, Falun
Kör Passat R-line 2.0tdi DSG 4m -13 samt en Audi S2 avant -93 och så min Vw Golf 1 Turbo -75. Har även en skoter Skidoo Summit 850x -17 samt en NFS (CFMOTO) 500cc 4wd -08 fyrhjuling och lite mopeder :)