Syftet med projektet är att få en lagom snabb bil som ska brukas till vardags sommartid. Målet är att få den att rulla våren 2013 vilket inte borde vara någon omöjlighet. Men projektet har spårat ur nu och kommer bli betydligt... Visa mer
//Tobias Granqvist, Falun
Kör Passat R-line 2.0tdi DSG 4m -13 samt en Audi S2 avant -93 och så min Vw Golf 1 Turbo -75. Har även en skoter Skidoo Summit 850x -17 samt en NFS (CFMOTO) 500cc 4wd -08 fyrhjuling och lite mopeder :)
Ja de var inga större problem Men bara en original motor nu tills 2.5 liters maskinen är klar efter vintern i bästa fall
Kör Passat R-line 2.0tdi DSG 4m -13 samt en Audi S2 avant -93 och så min Vw Golf 1 Turbo -75. Har även en skoter Skidoo Summit 850x -17 samt en NFS (CFMOTO) 500cc 4wd -08 fyrhjuling och lite mopeder :)
Dags att ta tag i projekttråden igen kanske? Har hänt lite sen sisst jag uppdaterade. Rasade min 01a låda efter 200mils körning och efter det ställdes den in i garaget och motor och låda lyftes ur.
Kunde ju givetvis inte låta bli att riva isär motorn... Och när man ändå har isär den så är det ju lika bra att uppgradera. så får bli nya kolvar, ventiler och kammar innan uppstart om allt går som planerat
Sprang ett varv med kameran i garaget med om någon är intresserad
som den står nu i väntan på ny kardan.
Köpte mig en uppsättning isdäck innan jag fick för mig att riva motorn. Så dom lär väl ligga där och torka ett bra tag till..
Får hoppas 01a håller bättre. Diffen ur och ska svetsas
Fick hem ett paket med ferrea ventiler idag! snart blir det fart på grejjerna