4075
Sök

Fenomenet att sälja en billig BMW 7-serie

Egenföretagare
2 496 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
Hej!

Måste bara skriva av mig för att jag bli så fruktansvärt irriterad på folk som hör av sig på min 7-serie.

Jag har en enligt mig väldigt ärlig annons på bilen och berättar gärna om de defekter / skönhetsfel som finns på en 10år gammal bil till de som är intresserade. Det står tex i annonsen att bilen saknar servicebok.

Tex fått ett mail där en kille frågade om det fanns servicebok samt om den hade några anmärkningar på carfax. Jag svarade att det ej finns någon bok (står i annonsen till och med) samt att han gärna fick ta ett Carfax själv (anser inte att det är min ensak att "kolla upp min egen bil")

Till svar fick jag:
"Som du säker förstår blir det ingen affär !!!
Ingen servicebok = ingen affär...
Hoppas du köpte den för en spottstyver, för bilar utan bok+importerade är svårsålda"

Jag svarade något i stil med "Det är klart att det är svårsålt till folk som inte kan läsa annonserna samt tror att man kan köpa en bil till 10% av dess nypris och fortfarande få en ny bil" Sedan avslutade jag på trevligt sätt och önskade han lycka till i letandet efter ny bil.

Nu har samma person 3 veckor senare skrivit ett till mail där han "suckar" och åmar sig över att jag inte fått bilen såld.

Är det BARA idioter som vill ha dessa om ni ursäktar mig "speciella" E65or.
Detta var ett exempel av alla mail och samtal jag får VARJE jävla dag. Blir så trött så jag funderar allvarligt på att GE bort bilen till min syster som precis har tagit körkort!

Sålt flera "svårsålda" bilar som RS6, M5, S-klass etc utan några som helst problem!
Ska jag höja priset för att undvika dessa människor? Jag har ALDRIG tidigare sålt en bil som "billigast på blocket"
(den är billigast på blocket pga att den saknar just servicebok!)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

V-Power
1 186 Inlägg
4 oktober 2012
Ge den till syrran Emil så sitter hon säkert! smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

228 Inlägg
4 oktober 2012
Dom som skriver sådär har inga pengar och aldrig tänkt köpa den iaf.

16 197 Inlägg
4 oktober 2012
Får man fråga hur mycke du vill ha för den?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

jefe
88 Inlägg
4 oktober 2012
evilaudio skrev:
Får man fråga hur mycke du vill ha för den?

http://www.blocket.se/sodermanland/BMW_ … 12&w=1

Har också försökt sälja bilar nyligen, tror nyfikenheten hos många överväger sunt förnuft.

711 Inlägg
4 oktober 2012
Han vill nog tugga på tills du släpper den för ett "bättre" pris. Typ inkl. fälgarna för 5 tusen mindre (då han förväntar sig att du tröttnat på att inte få den såld).
Sen späder väl han på också hur svårsåld den är, för att du ska komma in i de tankarna och tänka att du lika gärna kan bli av med skiten redan nu...

Så får man väl säga vad som alltid brukar sägas;
Det finns folk till allt.

14 Inlägg
4 oktober 2012
Haha, Sånna personer e de bara å skratta åt vilka idioter de är!
lägg inte ner energi på de smile

1 160 Inlägg
4 oktober 2012
kan man inte ringa anser jag att man inte är en seriös köpare.dumma mail raderas direkt

711 Inlägg
4 oktober 2012
horbybonnen skrev:
kan man inte ringa anser jag att man inte är en seriös köpare.dumma mail raderas direkt

Själv föredrar jag att både få mail och maila.
Allt finns sparat, skriftligt och man kan besvara det när man har tid.

Men dumma mail raderas självklart direkt i vilket fall.

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
4 oktober 2012
Folk läser inte annonser! De tittar på bilden, förväntar sig saker, och ställer de frågor dom anser viktiga - utan att läsa annonsen.

/Mattias

6 Inlägg
4 oktober 2012
Fan 75k för en sån bil, då är väll knappast boken nått att gnälla om?

509 Inlägg
4 oktober 2012
Jag skulle inte ens bry mig efter att har svarat på första mejlet, har man pengar och intresse av att köpa bilen så åker man och tittar efter att först ha fått kompletterande uppgifter. Inte fan sitter man och skriver och tycker en massa via mejl om man har annat att göra.

En gammalt talesätt i sammanhanget är money talk, bullshit walk smile

My car Brings Me Women

Love my Godzilla!
289 Inlägg
4 oktober 2012
snacka om att få mycket bil för pengarna..... smile

"Godzilla" R32GTR

827 Inlägg
4 oktober 2012
Jag som byter bil ofta får gå igenom det du gör varje ggn jag annonserar, dom frågar frågor som redan står med på annons,
klart och tydligt står det EJ BYTEN! men ändå får man både mail och samtal vill du byta mot min bil + pengar.
Det är inget snack om saken att det kryllar av oseriösa tidslukare som hör av sig,
kan lova att såna som hör av sig knappt har råd med dina alpina hjul!

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!

OUTLAW1
4 oktober 2012
priset och skicket ser jag inga problem med alls...
din syrra borde bli glad..big_smile

1 435 Inlägg
404 Inlägg
4 oktober 2012
För lågt pris skrämmer mer än det lockar. Ett känt fenomen.
Det är visserligen en sanning med modifikation, Det lockar fel och skrämmer rätt klientel.

326 Inlägg
4 oktober 2012
Är det bara jag som skiter fullständigt i servicebok? Speciellt på en10år gammal bil..
Senast redigerat av Peter_5565 (4 oktober 2012)

Avstängd
10 388 Inlägg
4 oktober 2012
Peter_5565 skrev:
Är det bara jag som skiter fullständigt i servicebok? Speciellt på en10år gammal bil..

Ja jag gör det inte iaf

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 412 Inlägg
4 oktober 2012
Peter_5565 skrev:

Jag med, köpte en 3 år gammal utan att ens kolla en gång.

Men ontopic så är det många puckon som hör av sig anonnser, dom som tjatar mest är dom som aldrig köper.

Och alla j-vla bytesförslag blir man ju tokig av, när jag sålde min bmw sist så skrev jag "byten är enbart intressant om det gäller en usa pickup/suv före 1980" och fick t.ex bytesförslag mot en dubbelt så dyr mb w210 av samma årsmodell. roll
(jag skulle i princip betala för att bli av med bilen)
Senast redigerat av OpelP1 (4 oktober 2012)

Sök