tsdi skrev:
Hej!
Måste bara skriva av mig för att jag bli så fruktansvärt irriterad på folk som hör av sig på min 7-serie.
Jag har en enligt mig väldigt ärlig annons på bilen och berättar gärna om de defekter / skönhetsfel som finns på en 10år gammal bil till de som är intresserade. Det står tex i annonsen att bilen saknar servicebok.
Tex fått ett mail där en kille frågade om det fanns servicebok samt om den hade några anmärkningar på carfax. Jag svarade att det ej finns någon bok (står i annonsen till och med) samt att han gärna fick ta ett Carfax själv (anser inte att det är min ensak att "kolla upp min egen bil")
Till svar fick jag:
"Som du säker förstår blir det ingen affär !!!
Ingen servicebok = ingen affär...
Hoppas du köpte den för en spottstyver, för bilar utan bok+importerade är svårsålda"
Jag svarade något i stil med "Det är klart att det är svårsålt till folk som inte kan läsa annonserna samt tror att man kan köpa en bil till 10% av dess nypris och fortfarande få en ny bil" Sedan avslutade jag på trevligt sätt och önskade han lycka till i letandet efter ny bil.
Nu har samma person 3 veckor senare skrivit ett till mail där han "suckar" och åmar sig över att jag inte fått bilen såld.
Är det BARA idioter som vill ha dessa om ni ursäktar mig "speciella" E65or.
Detta var ett exempel av alla mail och samtal jag får VARJE jävla dag. Blir så trött så jag funderar allvarligt på att GE bort bilen till min syster som precis har tagit körkort!
Sålt flera "svårsålda" bilar som RS6, M5, S-klass etc utan några som helst problem!
Ska jag höja priset för att undvika dessa människor? Jag har ALDRIG tidigare sålt en bil som "billigast på blocket"
(den är billigast på blocket pga att den saknar just servicebok!)