3619
Sök

Sierra cosworth stulen i vallentuna 25/9

13 Inlägg
9 oktober 2012
Trådstartare
............
Senast redigerat av cossen (22 februari 2013)

Forummoderator
26 339 Inlägg
16 december 2012
Har tjuvarna gått över från Audis till Ford nu?
Tråkigt att höra dock. Hoppas du får igen den.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 217 Inlägg
16 december 2012
Lite info om bilen skulle ju inte skada så att man vet vad man ska titta efter.

67 Inlägg
29 december 2012
Ksj skrev:

Om bilen inte är hittad efter snart 3 månader så lär den ju inte dyka upp med det första.
Bilder hittar man som vanligt under profilen.

http://www.garaget.org/cossen

13 Inlägg
22 februari 2013
Trådstartare
Nej tyvärr har bilen inte återfunnits. Och polisen gör inte mycket för att anstränga sig över stulna bilar.

13 Inlägg
22 februari 2013
Trådstartare
Säsongen för trim och icke vinterkörda bilar börjar snart närma sig.

Sept 2012 blev min Sierra Cosse stulen hemma på gården. Har lagt ner ca 185.000 på bilen.
Försäkringsbolaget ville bara ersätta mig med 75.000. Fick då hjälp av Rimbo Martin på Cosworth Center/Rimbo som lyckades få upp summan till 100.000. Riktigt hyvens kille som är mycket kompetent på Cosworth. Han mappade min för E85 och den har aldrig gått så bra som efter han haft hand om bilen. Finns nog inget han inte kan om dessa bilar. Billiga reservdelar har han också och har han dem inte så skaffar han snart fram dem. Bra utrustning och kunnande för att göra turbotrim mm. Om inte bilen blivit stulen så hade han fått göra en turbo för att ladda 2.5 bar med.
Vill tacka Martin för jobb med försäkringsbolag,jobb på bilen,billiga och bra reservdelar,bra råd och tips mm.
Cosworth center i Rimbo är värda mina pengar.

13 Inlägg
23 februari 2013
Trådstartare
Hej. Har för mig att det var 4000. smile

Bilen gick så bra att ibland vid goda förhållanden så lyfte den hjulen lite från backen bara vid gaspådrag på ettan och tvåan.(altså utan kopplingssläpp)
Toppade aldrig bilen men den förra jag hade gjorde 290 och den här gick att varva nästan 500rpm mer så den bör göra en bit över 300.
Senast redigerat av cossen (23 februari 2013)

13 Inlägg
23 februari 2013
Trådstartare
Mack skrev:
Har tjuvarna gått över från Audis till Ford nu?
Tråkigt att höra dock. Hoppas du får igen den.

Ja tydligen vet de vad som går bra hehe.wink

13 Inlägg
23 februari 2013
Trådstartare
Ksj skrev:

Bara att gå in på min sida och kolla den.smile

http://www.garaget.org/cossen

258 Inlägg
23 februari 2013
Fy fan vilket drag de måste varit! wink synd att den blev snodd sad

13 Inlägg
23 februari 2013
Trådstartare
matte_dj skrev:
Fy fan vilket drag de måste varit! wink synd att den blev snodd sad

Det var det. Träffade en kille en gång som undrade om det var nåt drag i min så jag sa åt han att hoppa in och då berättade han att han har en kompis som har en GT 40. Körde ca en km med honom-500 m plan mark upp för en backe och tillbaka. När han klev ur sa han "ja GT 40 i all ära men jävlar va den här rör på sig och den bara ökade hela tiden-vilket vrid det var" han var mäkta impad. Hade endast 1.5 i laddtryck när han åkte med. Då kan du tänka dig hur det skulle bli med 2.5 som jag skulle kört med nästa sommar.smile

Din ser fin ut! smile
Låt Martin mappa din så kommer du få ut så mycket det går att få ut ur din. wink
Senast redigerat av cossen (23 februari 2013)

258 Inlägg
23 februari 2013
hahaha tummen upp! wink
2,5 i ladd de är sjukt!
De blir nog turbocenter tror jag big_smile
Martin sitter vell inne?

Forummoderator
26 339 Inlägg
23 februari 2013
cossen skrev:

Bilen gick så bra att ibland vid goda förhållanden så lyfte den hjulen lite från backen bara vid gaspådrag på ettan och tvåan.(altså utan kopplingssläpp)
Toppade aldrig bilen men den förra jag hade gjorde 290 och den här gick att varva nästan 500rpm mer så den bör göra en bit över 300.

Njae, ursäkta men..jag tror dig inte.
Hade det varit en dragster, eller en ultralätt bil med massor av motor och riktigt feta bakdäck, ja kanske men inte en - ursäkta mig - halvtung Ford.

13 Inlägg
24 februari 2013
Trådstartare
Mack skrev:
cossen skrev:

Hade det varit en dragster, eller en ultralätt bil med massor av motor och riktigt feta bakdäck, ja kanske men inte en - ursäkta mig - halvtung Ford.

Vet att det kan verka otänkbart men det hände vid några tillfällen när turbon började ladda.

Forummoderator
26 339 Inlägg
24 februari 2013
cossen skrev:
Mack skrev:
cossen skrev:

Vet att det kan verka otänkbart men det hände vid några tillfällen när turbon började ladda.

Okej..har du sagt det så..

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
24 februari 2013
tror rättare sagt att dina dämpare var rätt slut. att bilen sjönk ihop vid gaspådrag.
bilen måste upp ca 50 cm för att däcken ska lämna backen å de tror ja inte.

tråkigt å höra om bilen dock.

DEVIL
1 171 Inlägg
24 februari 2013
Tråkigt att höra, inte fått tillbaks den än?

bmw m power

13 Inlägg
24 februari 2013
Trådstartare
barenhoff skrev:
tror rättare sagt att dina dämpare var rätt slut. att bilen sjönk ihop vid gaspådrag.
bilen måste upp ca 50 cm för att däcken ska lämna backen å de tror ja inte.

tråkigt å höra om bilen dock.

Verkligen inget fel på mina Bilstein dämp.

Sök