4103
Sök

Billigaste försäkringsbolag

10 Inlägg
11 oktober 2012
Trådstartare
Ska köpa bil och undrar vilket försäkringsbolag som har bäst pris för mig som är 18 år?
/ P

Avstängd
10 388 Inlägg
11 oktober 2012
Popppe1 skrev:
Ska köpa bil och undrar vilket försäkringsbolag som har bäst pris för mig som är 18 år?
/ P

Bara att kolla runt, o det beror ju givetvis på bil osv. Bor du hemma och dina föräldrar har bil försäkrad hos "företag x" så börja med dessa och påpeka det.

Brorsan gjorde så (min far har en hiskelig hög med bilar försäkrad hos Läns) och fick "lite rabatt" (kommer dock inte ihåg vilka summor det handlade om)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

10 Inlägg
11 oktober 2012
Trådstartare
it_mutt skrev:
Popppe1 skrev:
/ P

Bara att kolla runt, o det beror ju givetvis på bil osv. Bor du hemma och dina föräldrar har bil försäkrad hos "företag x" så börja med dessa och påpeka det.

Brorsan gjorde så (min far har en hiskelig hög med bilar försäkrad hos Läns) och fick "lite rabatt" (kommer dock inte ihåg vilka summor det handlade om)

Klicka in på länsförsäkring , en halvförsäkring för 6.7++! lär ju va bland de billigaste jag kan få?

Forummoderator
9 299 Inlägg
11 oktober 2012
Som sagt, olika personer får olika premier, man måste aktivt söka eller låta t ex insplanet göra det åt en.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

682 Inlägg
11 oktober 2012
Vad är det för bil samt hur gammal är du?

10 Inlägg
11 oktober 2012
Trådstartare
DanneSundin skrev:
Vad är det för bil samt hur gammal är du?

volvo s40 , -96

inge sport eller nåt. men stylad och så men det kan väl inte dom "veta" så försäkringen blir högre eller hur det funkar? smile

Avstängd
10 388 Inlägg
11 oktober 2012
Popppe1 skrev:
it_mutt skrev:
Popppe1 skrev:
/ P

Klicka in på länsförsäkring , en halvförsäkring för 6.7++! lär ju va bland de billigaste jag kan få?

Ptja, svårt att säga, beror ju på bil som sagt, och kolla runt, ibland är det förvånande hur mycket det kan skilja (även om man alltid med nytaget körkort och nästan oavsett bil får "betala ordentligt". Min yngsta brors pendlarbil sjönk till halvförsäkringskostnad för helförsäkring då han haft kortet i två år)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

682 Inlägg
11 oktober 2012
Nix, du ger dom regnr, sen om det är import och inte besiktigad på ett tag kan dom vilja att du kommer med bilen och gör en "inspektion" av bilen så att du inte kommer med något vrak. smile Dom ville så med min innan vi bessade den iaf!

S40 borde du kunna få ner mer än 6.7k ! I jämförelse får jag betala 5.5 helförsäkring hos LF med flertalet försäkringar där dock.

679 Inlägg
11 oktober 2012
Har min hos LF, 5k om året helförsäkring. Var sjukt mycket billigare hos LF än hos övriga!

Rumpmas
3 860 Inlägg
11 oktober 2012
Constantine skrev:
Har min hos LF, 5k om året helförsäkring. Var sjukt mycket billigare hos LF än hos övriga!

Och för mig är Trygg Hansa "sjukt mycket billigare" än LF. Det är olika för alla.

679 Inlägg
11 oktober 2012
Andromeda skrev:
Constantine skrev:

Och för mig är Trygg Hansa "sjukt mycket billigare" än LF. Det är olika för alla.

Självklart är ju försäkring individuell smile ville bara lägga in ett gott ord för LF. Rekommenderar TS att jämföra pris på compricer.se eller liknande sidor som jämför priser på försäkring.

Rumpmas
3 860 Inlägg
11 oktober 2012
Constantine skrev:
Andromeda skrev:
Constantine skrev:

Självklart är ju försäkring individuell smile ville bara lägga in ett gott ord för LF. Rekommenderar TS att jämföra pris på compricer.se eller liknande sidor som jämför priser på försäkring.

Jag rekommenderar honom att låta bli och istället göra jobbet själv då dessa sidor inte har samarbete med alla försäkringsbolag.

Pim_Pim
11 oktober 2012
Kollade upp ca 10st försäkringsbolag innan jag valde Länsförsäkringar.
Skiljde allt från 300kr/månaden upp till tusenlappen på trafik!

Så för mig blev det självklart det bolaget.

Som sagt så är det olika för alla, nästan iallafall.
Senast redigerat av Pim_Pim (11 oktober 2012)

Sök