2715
Sök

Lurad på bildelar vad göra?

Rägger
132 Inlägg
12 oktober 2012
Trådstartare
tjena behöver lite råd då jag blivit lurad av en kille på 5 st spridare

jag satte ut 5 st gröna r spridare på blocket där jag skrev att jag skulle sälja alt byta dem mot 5 st siemens deka 630cc spridare.

får sms från en kille som vill byta mot 5 st 630 spridare. vi kommer överäns om att vi ska skicka spridarna samma dag och när jag efter några dagar får paketet från posten så har han skickat spridare till en v/s40 t4

jag tar kontakt med killen som säger att det är 630cc spriadre trots att jag googlat upp spridarnr men han fortsätter att tjata om att det är 630 spridare

efter ett tag säger killen att han ska posta tillbaka mina spridare

dagarna går och det kommer inga spridare och jag tar kontakt med killen som påstår att dem måste kommit bort i posten!! (svårt att lita på efter hans blåsningsförsök) han säger att det inte är hans fel att posten slarvar och han verkar inte fatta att det är hans ansvar att dem kommit bort!!

och han har inga pengar osv

har kontaktat hans mamma som en chansning och hon säger att han säger att han skickat dem men att hon inte vet om han ljuger!!

är det lönt att polisanmäla en sån här sak??

har hela konversationen på sms!!

mvh johan

Designer.
1 260 Inlägg
12 oktober 2012
Han lär ju ha kvitto från posten ifall han skickat dom.

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

Rägger
132 Inlägg
12 oktober 2012
Trådstartare
MIKK0 skrev:
Han lär ju ha kvitto från posten ifall han skickat dom.

nej det har han har inte och det är skickat som vanligt brev!!

han säger att han ringt posten och dem sagt att det är mottaget och skickat!!

i vilket fall så är det ju hans ansvar även om posten slarvat eller hur?

1 283 Inlägg
13 oktober 2012
Surt läge men om han nu faktiskt har skickat dom med posten och posten har slarvat bort dom så skulle jag nog inte säga att han är ansvarig utan posten. Sen att posten inte bryr sig ett skit om man inte skickar spårbart är ju bara förjävligt. Skickar aldrig saker med ett värde på över 100 kr med posten ospårbart.

Designer.
1 260 Inlägg
13 oktober 2012
Kan posten verkligen ha nån som helst koll på att han skickat ett vanligt brev? Låter konstigt tycker jag.
Surt ifall han faktiskt har skickat det, men skickar man saker som vanligt brev får man skylla sig själv.
Senast redigerat av MIKK0 (13 oktober 2012)

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

Rägger
132 Inlägg
13 oktober 2012
Trådstartare
Vita_Vargen skrev:
Surt läge men om han nu faktiskt har skickat dom med posten och posten har slarvat bort dom så skulle jag nog inte säga att han är ansvarig utan posten. Sen att posten inte bryr sig ett skit om man inte skickar spårbart är ju bara förjävligt. Skickar aldrig saker med ett värde på över 100 kr med posten ospårbart.

Tycker ändå att det är hans ansvar. Hade han skickar rätt grejer och inte försökt lura mig så hade han inte behövt skicka tillbaka mina spridare!!

Så det är mitt fel när han har försökt blåsa mig?

Forummoderator
26 359 Inlägg
13 oktober 2012
MIKK0 skrev:
Kan posten verkligen ha nån som helst koll på att han skickat ett vanligt brev? Låter konstigt tycker jag.
Surt ifall han faktiskt har skickat det, men skickar man saker som vanligt brev får man skylla sig själv.

Så länge det inte har blivit några superduperrutiner efter att jag slutade på Posten, så kan dom inte se om en specifik person har skickat ett vanligt brev till någon.

Till TS; nu känner ju inte jag någon utav er, men OM han hade försökt lura dig så var det ju i så fall konstigt att du ens fick tillbaka ett svar där han försvarade sig, tycker i alla fall jag.
I "normala" fall så är det ju sen inte ett knyst man hör efter att man blivit lurad.

Edit; Hoppas det löser sig dock.
Senast redigerat av Mack (13 oktober 2012)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Rägger
132 Inlägg
13 oktober 2012
Trådstartare
Mack skrev:
MIKK0 skrev:

Så länge det inte har blivit några superduperrutiner efter att jag slutade på Posten, så kan dom inte se om en specifik person har skickat ett vanligt brev till någon.

Till TS; nu känner ju inte jag någon utav er, men OM han hade försökt lura dig så var det ju i så fall konstigt att du ens fick tillbaka ett svar där han försvarade sig, tycker i alla fall jag.
I "normala" fall så är det ju sen inte ett knyst man hör efter att man blivit lurad.

Nej det är skumt för han svarar alltid när man messar honom dock svarar han aldrig när man ringer för hans högtalare i tele är sönder säger han!!

Tack

Forummoderator
26 359 Inlägg
13 oktober 2012
_swe_knutsson skrev:
Mack skrev:
MIKK0 skrev:

Nej det är skumt för han svarar alltid när man messar honom dock svarar han aldrig när man ringer för hans högtalare i tele är sönder säger han!!

Tack

Dock så OM han har skickat det via brev, så var det ju jävligt dumt med tanke på innehållet.
Menmen..lätt att vara efterklok. Han kan ju ljuga om att ha skickat dem alls också förstås..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök