muppen94 skrev:
Detta ser bra ut, blir spännande att se hur det kommer bli i slutändan. =]
Det blir inte sämre än skissen iaf
Då fortsätter vi och får se om fler folk reagerar på bas än framsystem
Men först lite tråkig kabeldragning, vilket var ett mindre helvete jämfört mot mitt förra bygge i en Golf3'a där det tog 30 minuter att dra..
Eftersom det mer eller mindre var "noll budget" så var det helt uteslutet att köpa 6 meter 50kvadratskabel .. Men om man har en hel del gummikabel och även småbitar av 50mm2 hemma då..?
Då gör man så här(haters gonna hate).
^~50mm2 till 8st ~8mm2 via kopparskena, bilden är vid ett tidigt stadie och det såg lite "bättre" ut när jag var klar
Fick lite inspiration från youtube och snickrade även ihop en säkringshållare. Snygg? Njaaaeeee... Men funktionell och gratis.
Och här är en tidig bild på 'spridningsblocket' som hamnar i bakluckan, matar steg och kondensator.
Borrade ett lite för litet hål och pressade in muttrar för att kunna dra åt ordentligt.
Och 'testkopplat'
Åter till själva kabeldragning i sig då ..
Fick lyfta på främre reläboxen för att komma åt en genomföringspunkt som är ovanför pedalerna.
Och då hamnar dom alltså här..
Sen drog jag under lister och mattor, under baksätet och in i bakluckan ungefär vid mitten.
^Jag skyller röran på att jag nyss hade kört på mer silentcoat på dörrarna, ett andra lager på innerplåten.
Som syns lite smått på bilden så drog jag även fast golvet ordentligt med vinkeljärn och självborrande plåtskruv, blev riktigt stumt!
Allt detta kommer sen täckas av baslådorna
Avslutade med att installera säkring och så vidare framtill, givetsvis EFTER att jag isolerat både jord och matning i bakluckan rejält.
Även polskor blev utbytta till en rejälare variant.
Hade även läst en del om "the big three" så passade på att öka på jorden när jag ändå höll på.
Från batteri till vänster stötdämpartorn eller vad det nu heter?
Först en jävla massa slipande för god kontakt
Och så dit med lite mumsig 50mm2!
And that's it for the cables!
På tal om kabelskor som alltid brukar skapa en hetsig diskussion ...
Försökte klämma dom med polygrip först men blev på tok för svagt, nästa steg blev skruvstäd men så otroligt osmidigt och ändå inte riktigt nöjd...
Skrotade runt och hittade en bultsax med trasiga skär!
En stund med filen så såg skären ut så här istället
2 press med den i olika vinklar så var det fullständigt omöjligt att få kabeln att röra sig en millimeter
Nästa inlägg så blir det lite mer baslåda!