Inte jättekul..men kan dra en sak som hände mig å en polare i sommras..
Vi var ute en fredakväll å gled i stan i Göteborg..
Vi kom till ett rödljus med två filer och en sväng vid ullevi och bestämde oss för att "rejsa lite"
Sakt som gjort, det blev grönt och vi drog iväg..polaren hade stängt av sitt anti-spinn oxå så de tjöt rätt gött om däcken ..
Vi hann bara ta kurvan å köra ca 20m innan en tomte med reflexväst å lampa hoppar ut i gatan å vinkar in oss..
Drar ner rutan och hör hur polisen skäller ut min kompis och tänker att jag står på tur..
Men hade turen nog och få en annan polis..konversationen löd ungefär såhär:
P: Har du körkort? (och blåsa)
Jag: Självklart..min hand skaka så fick knappt upp det..(4mån gammalt kort å första gången man blev stannad)
P: Jaha..varför är ni ute och buskör då??
Jag: Va? buskör vi? nääää....
P: Hepp...men varför kör du med dimljus på då??
Jag: Nä har inte dimljus på..det är små LED-Lampor bara..
P: Jaha..men det får du inte ha..
Jag: inte? har besat bilen flera gånger med dessa och aldrig någon som har sakt något..
Sen bad han mig sätta på tänningen..Tänkte ba f*ck! har ju Xenon-kitt och en trasig p-lampa..
nu blir det böter/ombesiktning..
Satte motvilligt på tänningen och polisen går fram och kollar IN I mina lampor..
Sen kommer han tillbaka och sträcker in handen i bilen och sätter på "dom riktiga dimljusen"
och går fram och kollar igen..
Polisen: Aja vi släpper detta för denna gången då.. men om TRAFIKPOLISEN tar dig så kan du få böter för dioderna..
Sen höll han nått tal om hur posetionsljus skulle vara plaserade på bilen..
Tänkte YEESSS han såg inte mitt xenon kitt
=O
Tackade för mig och skulle åka där ifrån..pricis innan jag skulle svänga ut ser jag 3 andra poliser står i viftar åt mig..
Drar ner rutan å skriker: Vad är det nuu dåå??
Dom: DU FÅR INTE HA DIMLJUS PÅ!!
Skrek tillbaka: DE VA HAN SOM SATTE PÅ DOM!!! Å peka på deras kollega å drog iväg