3970
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

1 772 Inlägg
25 december 2012
Cataclysm skrev:
Skulle ta ett varv under cruisingen i Falun sist med min bubbla (som nu är såld), fast blev stoppad direkt när jag svängde in på första gatan. Efter att han kollat mitt körkort och jag blåst så går han iväg en stund och kommer strax tillbaka

-polisen: kan du kliva ur en stund
-jag: okay? *kliver ur*
-polisen: *ställer sig jättenära och säger lite lågt* nja alltså.. tänkte bara fråga.. knarkar du?

Det var nog det bästa jag hade att komma med just nu i alla fall, hehe smile

Verkar vara standard det där. Och vad är det för jävla fråga egentligen, förväntar dom sig att alla knarkare säger ja så att dom kan plocka med sig dom?

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Söker sponsorer :)
208 Inlägg
25 december 2012
nordstromj skrev:
Cataclysm skrev:
Skulle ta ett varv under cruisingen i Falun sist med min bubbla (som nu är såld), fast blev stoppad direkt när jag svängde in på första gatan. Efter att han kollat mitt körkort och jag blåst så går han iväg en stund och kommer strax tillbaka

-polisen: *ställer sig jättenära och säger lite lågt* nja alltså.. tänkte bara fråga.. knarkar du?

Verkar vara standard det där. Och vad är det för jävla fråga egentligen, förväntar dom sig att alla knarkare säger ja så att dom kan plocka med sig dom?

Hehe, ja du.. det kanske är sista utvägen, när det går dåligt för dem? ^^. Nejdå.. jag vet inte smile

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
25 december 2012
Cataclysm skrev:
nordstromj skrev:
Cataclysm skrev:

Hehe, ja du.. det kanske är sista utvägen, när det går dåligt för dem? ^^. Nejdå.. jag vet inte smile

Psykologi! Med en "vänlig" ställning medans dom frågar gör den eventuella knarkaren extra nervös och polisen isåfall försöker plocka upp dessa signaler. Inte genom att stå jättenära för att se signalerna då tongue, utan för att förstärka reaktionen.
Senast redigerat av Eddy (25 december 2012)

Söker sponsorer :)
208 Inlägg
25 december 2012
Eddy skrev:
Cataclysm skrev:
nordstromj skrev:

Psykologi! Med en "vänlig" ställning medans dom frågar gör den eventuella knarkaren extra nervös och polisen isåfall försöker plocka upp dessa signaler. Inte genom att stå jättenära för att se signalerna då tongue, utan för att förstärka reaktionen.

Stämmer nog det smile

230 Inlägg
25 december 2012
Vart stoppad i sommras i M5an inne på Ljusdal

Polisen: Du måste sluta gasa in på Ljusdal, vi hör dig vart vi än är.
Jag:  Ni måste mena den andra M5an den låter mer
Polisen: Nej de är den här bilen som vi fått klagomål på. Men de förstår jag också att du tycker de är kul att gasa men gör de på riksvägen.
Jag hörde dig en dag då du körde mot Järvsö de gick absolut inga 90km/h (brukar bli att man matar ur 4an efter rondellen ~220km/h)
Jag: haha jaså
Polisen : Stäng av dimljusen med God Kväll

230 Inlägg
25 december 2012
En annan gång så var jag på crusing i Hudik och brännde lite däck på crusingen där.
Vart en polare stoppad i sin bil

Polisen: Ljusdals grabbar ser jag
Polarnen: Jajjamen
Polisen: Jo såg att en av dom högljuda m5orna från Ljusdal är här med, stog och brände lite gummit framför oss

671 Inlägg
26 december 2012
SE skrev:
Detta måste vara den tråden som innehåller flest inlägg från Garaget.org's alla mytomaner...

Eller kan det vara så att du levt ett tryggt instängt liv.....big_smile
Efter lite buskörning och de hade problem me o hänga med förräns det blev köer vid rödfärgade ljus i omgångar. Då hann de ifatt och kommentaren var föraren kommer sakta ur bilen och passageraren sitter kvar.
Det var en nervös polisman med hand på pickan och jag var ännu nervösare...
Därefter tillade han, att så här extremt kör man vid ett bankrån eller vid annan grov brottslighet.

Men så körde jag ofta för en del år sedan...

FOX Galning!
313 Inlägg
27 december 2012
Inte jättekul..men kan dra en sak som hände mig å en polare i sommras..
Vi var ute en fredakväll å gled i stan i Göteborg..

Vi kom till ett rödljus med två filer och en sväng vid ullevi och bestämde oss för att "rejsa lite"

Sakt som gjort, det blev grönt och vi drog iväg..polaren hade stängt av sitt anti-spinn oxå så de tjöt rätt gött om däcken ..

Vi hann bara ta kurvan å köra ca 20m innan en tomte med reflexväst å lampa hoppar ut i gatan å vinkar in oss..

Drar ner rutan och hör hur polisen skäller ut min kompis och tänker att jag står på tur..

Men hade turen nog och få en annan polis..konversationen löd ungefär såhär:

P: Har du körkort? (och blåsa)

Jag: Självklart..min hand skaka så fick knappt upp det..(4mån gammalt kort å första gången man blev stannad)

P: Jaha..varför är ni ute och buskör då??

Jag: Va? buskör vi? nääää....

P: Hepp...men varför kör du med dimljus på då??

Jag: Nä har inte dimljus på..det är små LED-Lampor bara..

P: Jaha..men det får du inte ha..

Jag: inte? har besat bilen flera gånger med dessa och aldrig någon som har sakt något..
Sen bad han mig sätta på tänningen..Tänkte ba f*ck! har ju Xenon-kitt och en trasig p-lampa..
nu blir det böter/ombesiktning..

Satte motvilligt på tänningen och polisen går fram och kollar IN I mina lampor..
Sen kommer han tillbaka och sträcker in handen i bilen och sätter på "dom riktiga dimljusen"
och går fram och kollar igen..

Polisen: Aja vi släpper detta för denna gången då.. men om TRAFIKPOLISEN tar dig så kan du få böter för dioderna..
Sen höll han nått tal om hur posetionsljus skulle vara plaserade på bilen..

Tänkte YEESSS han såg inte mitt xenon kitt big_smile =O

Tackade för mig och skulle åka där ifrån..pricis innan jag skulle svänga ut ser jag 3 andra poliser står i viftar åt mig..

Drar ner rutan å skriker: Vad är det nuu dåå??

Dom: DU FÅR INTE HA DIMLJUS PÅ!!

Skrek tillbaka: DE VA HAN SOM SATTE PÅ DOM!!! Å peka på deras kollega å drog iväg big_smile
Senast redigerat av Krille_Fox (27 december 2012)

JFfoto
27 december 2012
Vet inte om jag skrivit i tråden redan, men iaf.

Det var när jag hade Nissan min, hade varit avställd ett tag, ställde på den och så, hade körförbud men besiktning bokad dagen efter.

Skulle ut och prova bilen lite, och blir såklart stannad, det blev inga direkt kommentarer värda nämna, men hade inget körkort med mig, dimljusen på, blinkersna funkade inte. Körförbud.

Jag var ärlig och sa att jag är ute och provkör bilen bara, med nya bromsarna. Han kollade så det var nya belägg, och ja de var det ju. Sen fick jag visa upp i mobilen att jag hade besiktningstid dagen efter. Sen fick jag åka, men glömde stänga av dimljusen.

Så dom åkte efter, la sig brevid och viftade in mig i igen, hissade ner rutan och dom påpekade om dimljusen, åkte iväg, en 200m bort lossnar innerskärmer från hjulhuset fram, får lov att köra in brevid en lagerlokal för att fixa det så jag inte stod ivägen för någon, då kommer polisen förbi och ser mig, men dom glor och åker vidare, hade ju sagt att jag ska köra raka vägen hem, men dom trodde väl jag gömde mig för dom. Haha. Blev inget av det.. Snälla var dom smile

Gymnasieutbildad däcksparkare
382 Inlägg
28 februari 2013
andra natten efter jag köpt BMW:n så mötte jag 2 polisbilar i en rondell. självklart följde dom efter och stannade mig ute på en större väg. 2 poliser kom fram till vardera framdörr och började tjöta lite - frågade vad vi gjorde ute en onsdagnatt osv... (fyllechaffis) och 2 poliser kollar lampor, däck osv..
Får visa körkort och blåsa.
Polis - Är det din bil?
Jag - Ja jag köpte den igår.
Polis - Jasså? vart köpte du den?
Jag - nere i Vaggeryd
Polis - okej, är du straffad sedan tidigare?
Jag - nej, det är jag inte.
Polis - Vänta lite (hon går bort till polisbilen)

Han som kollade däcken kommer fram till mig.
- vad fick du ge för denna bilen då?
Jag - 6500kr
Polis - Ja de är ju nya däck runt om och allt är i sin ordning förutom att du måste flytta upp regskylten, så det var nog ett bra köp!
Jag - Jodå! jag har inte hunnit med att flytta tillbaka skylten... förra ägaren hade fronten full med extraljus så det är därför han sitter där.

Den första polisen kommer tillbaka..
Polis - Har du en misshandel på dig sen 2 år tillbaka??
Jag  - VA?? Nej det har jag inte!
Polis - Jo, men det står i registret.
Jag - Nej jag har aldrig misshandlat någon.
Polis - Vad bra för jag skojade bara med dig... du skulle se din reaktion!
Jag - Helvete vad ni skräms då
Polis - Hahah!
Jag - Mycket och göra ikväll?
Polis - Vadå då?
Jag - 2 polisbilar med 4 poliser för att stanna en bil och ni verkar va på väldigt bra humör!
Polis - Jo det kan ligga nåt i det...
Jag - jo tack
Polis - Vi måste vidare. ha det bra och kör lugnt!
Jag - Självklart!

Helvete vad förvånad jag blev när hon kom tillbaka men nu skrattar jag bara åt det tongue

Det var tredje gången jag blev stannad av den polisen... tur att man byter bil ofta så hon inte känner igen mig tongue
Senast redigerat av 4-stroke (28 februari 2013)

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

DEVIL
1 171 Inlägg
28 februari 2013
blev stoppad idag på en 80väg, fick köra in efter kanten och dom parkera bakom, jag tar ner rutan och väntar på att en av dom ska komma, när han väl är vid fönstret frågar han efter körkort, gav han körkortet och han stod och kolla i 10-15sek, men samtidigt som han stog och kolla kommer det en annan jävel på 80vägen i minst 120-130km/h, han springer iväg MED MITT KÖRKORT, jag blev ju förbannad och ringde stationen idag, men fortfarande inte fått tag på vemfan det var.. så nu är jag utan körkort <,<

bmw m power

Forummoderator
26 340 Inlägg
28 februari 2013
Legosoldaten skrev:
blev stoppad idag på en 80väg, fick köra in efter kanten och dom parkera bakom, jag tar ner rutan och väntar på att en av dom ska komma, när han väl är vid fönstret frågar han efter körkort, gav han körkortet och han stod och kolla i 10-15sek, men samtidigt som han stog och kolla kommer det en annan jävel på 80vägen i minst 120-130km/h, han springer iväg MED MITT KÖRKORT, jag blev ju förbannad och ringde stationen idag, men fortfarande inte fått tag på vemfan det var.. så nu är jag utan körkort <,<

Hahahahahaha..kan se det framför mig.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Självlärd
3 083 Inlägg
28 februari 2013
Mack skrev:
Legosoldaten skrev:

hahahahah. Han lär ju inte ge sig till känna, för det lär ju va tjänstefel tongue

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

DEVIL
1 171 Inlägg
28 februari 2013
Mack skrev:
Legosoldaten skrev:

Fortfarande inte fått tag på den skylda polisen tongue hoppas på att få tag på han imorrn

bmw m power

DEVIL
1 171 Inlägg
28 februari 2013
Volvo142_73a skrev:
Mack skrev:
Legosoldaten skrev:

hahahahah. Han lär ju inte ge sig till känna, för det lär ju va tjänstefel tongue

Tycker det, hoppas jag får tag på han iallafall, står ju utan körkort nu, och jag hade inte gjort ett dugg när dem stoppa mig :p

bmw m power

Forummoderator
26 340 Inlägg
28 februari 2013
Legosoldaten skrev:
Mack skrev:
Legosoldaten skrev:

Fortfarande inte fått tag på den skylda polisen tongue hoppas på att få tag på han imorrn

Det var ett ärligt misstag.
Hoppas det kommer ordna sig för alla parter.

DEVIL
1 171 Inlägg
28 februari 2013
Mack skrev:
Legosoldaten skrev:
Mack skrev:

Hoppas jag med, vågar mig inte ut i bilen, för jag brukar bli stoppad minst 1 gång per vecka, och med min otur om jag skulle ge mig ut med den imorrn blir jag väl absolut stoppad när det är fredag, och berättar jag vad som hände lär dem väl skratta åt mig, och ge mig böter :>

bmw m power

Forummoderator
26 340 Inlägg
28 februari 2013
Legosoldaten skrev:
Mack skrev:
Legosoldaten skrev:

Hoppas jag med, vågar mig inte ut i bilen, för jag brukar bli stoppad minst 1 gång per vecka, och med min otur om jag skulle ge mig ut med den imorrn blir jag väl absolut stoppad när det är fredag, och berättar jag vad som hände lär dem väl skratta åt mig, och ge mig böter :>

Äsch klart du inte kommer få böter.
Har du varit in till närmsta polisstation och hört dig för om läget? Kortet kanske ligger och väntar på dig?

DEVIL
1 171 Inlägg
28 februari 2013
Mack skrev:
Legosoldaten skrev:
Mack skrev:

Äsch klart du inte kommer få böter.
Har du varit in till närmsta polisstation och hört dig för om läget? Kortet kanske ligger och väntar på dig?

Var inne idag, detta hände imorse runt 11 tiden, var inne en halvtimma efter det, och det låg inte där, men dem skulle höra av sig ifall det dök upp, lämnade nr och namn osv smile

bmw m power

Sök