wusebbe skrev:
jag var ute och gasa med corradon när jag precis köpt den låg väll en 180+ på en landsväg (60km/h och 80KM/H) kör om 3 bilar varav en silvrig v70 i mitten bestämde sig för att följa efter, kul tänkte jag. bilen åker efter i typ 5 min sen börjar de blinka. jag trycker plattan i mattan och tänkte aldrig att ja torskar kortet nu. drar ifrån dom fort a helvete svänger av till en kompis som bor precis vid väg kanten som ja skulle plocka upp.
när vi är på väg till bilen igen så står poliserna där o inspekterar bilen.
Polisen: Var det du som körde ifrån oss för några minuter sen?
Jag: Va? nej ni måste ha tagit fel... lite halft nojjig
andra polisen: nej men jag han se reg nr.
Jag: Damn nu ryker kortet..
Polisen: fan va bra bilen gick, vi var nästan uppe i 200. är de en G60 eller?
jag: ajo det är en G60 vill du köpa eller är jag misstänkt för något?
polis nr 2: fan om ja ändå fått för frugan.
polis 1&2 pratar med varandra någon minut.
Polis 1: nästa gång du får för dig att köra ifrån oss se då för fan till att inte stanna precis vid vägkanten.
jag: jag har inte kört ifrån er.
båda skrattar och säger vi tänker inte ge dig böter eller något, du blåste förbi 3 fartkameror i över 200.
sen drog dom.
en annan gång åkte en silvrig vw touran efter mig i typ 20 min. såg ut att vara ungdomar i bilen, så jag åkte väll lite för fort typ 120 på 50 väg i stan. dom ligger tätt bakom.
det tar stopp i en korsning då jag skulle ut på en större väg, touranen ställer sig brevid mig och dom visar deras stopp "flagga" genom fönstret.
var 4 civil poliser i bilen.
polis 1: har du körkort?
jag: ja varsegod. sen går polisen bort
kvinnlig polis 2: varför körde du så fort? tänkte du inte på att det kunde ha vart polisen?
jag: nej det märkte ni väl.
polis 3: håller u på med droger? ser ut som om du rökt hash. han anklaga mig för massa saker om knark och skit flera ggr
polis 4 riktig sur gubbe: du vet att vi kan ta kortet för det här va?
jag: vad har du för grunder på att ta kortet då?
polis 4: vi låg i över 100 strax efter dig.
jag: det är väl inte mitt problem att ni kör för fort? jag körde 50
polis 4: du var inte uppkäftig nu! annars ser jag till att du aldrig får tillbaka kortet.
polis 2 kvinnan: Jag glömde spela in när vi följde efter honom.
jag: bra kan jag få tillbaka mitt kort nu, eller så anmäler jag er för tjänstefel. jag vill ha era tjänste nummer.
polis 1: här har du kortet och vi glömmer det hära.
jag: nej jag tänker anmäla er för tjänstefel och kränkning.
sen fick jag åka.