3502
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

67 Inlägg
14 april 2010
tack.. kul att höra att det finns fler som känner som jag.

Dom borde höja gränsen till minst 20 år, på körkort. Tyvärr så drabbar det dom som är under och kör bra och ansvarsfullt..

Sen det bästa är att dom i andra trådar sitter å whinar över att försäkringen är så dyr, att det är dåligt och kränkande att dom under 25 har högre premie....

KÖR ORDENTLIGT DA....... känner jag.

4 005 Inlägg
14 april 2010
astrom86 skrev:
tack.. kul att höra att det finns fler som känner som jag.

Dom borde höja gränsen till minst 20 år, på körkort. Tyvärr så drabbar det dom som är under och kör bra och ansvarsfullt..

Sen det bästa är att dom i andra trådar sitter å whinar över att försäkringen är så dyr, att det är dåligt och kränkande att dom under 25 har högre premie....

KÖR ORDENTLIGT DA....... känner jag.

Håller med till 100%

Eller kanske ha någon obligatorisk racebana i varje kommun för alla som vill köra "aktivt"?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
14 april 2010
Senaste samtalet med polisen var när dom tog lappen..

Polisen tyckte att jag skulle skaffa en bil som inte gick så fort tongue

Anledning till fortkörning, har ni varit riktigt skitnödig? Då behöver jag inte säga mer roll

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

687 Inlägg
15 april 2010
_Glenne_ skrev:
Anledning till fortkörning, har ni varit riktigt skitnödig? Då behöver jag inte säga mer roll

Betyder det att du fick byta kalsonger när du kom hem med tanke på att du blev stoppad innan du hann hem?

hmm

Vestfold chiptuning Stockholm
2 405 Inlägg
15 april 2010
Astom86:
Håller med där men tyvärr så har vi ju lite tight om motor banor i sverige vilket resulterar i mycket lek på gatan. Är väl inte helt oskyldig själv heller, brukar slinta iväg en aning om man åker sena kvällar på E4an och inte en bil e ute men tycker defenetivt man skall hålla sig i skinnet på vägar där man vet att de vistas mycket folk. Om man vill köra som ett svin är de upp till en själv men se till att välja ett tillfälle där man vet att man bara skadar sig själv och inte någon annan.

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm

1 217 Inlägg
15 april 2010
I lördags fick man höra "du är lite gas-glad va?" Och ögonblicket senare "vad har du i dunkarna där bak!?".

Brehas ur en rondell och olyckligt nog stod polisen i en p-ficka precis efter.

Resultat: varning och två breda leenden från patrullen big_smile

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
15 april 2010
Ksj skrev:
I lördags fick man höra "du är lite gas-glad va?" Och ögonblicket senare "vad har du i dunkarna där bak!?".

Brehas ur en rondell och olyckligt nog stod polisen i en p-ficka precis efter.

Resultat: varning och två breda leenden från patrullen big_smile

kul att nån har tur gjorde samma för typ 1 år sen med 940 turbon 1 k i böter

2 982 Inlägg
15 april 2010
"har du bråttom någonstans?" - förra veckan. 44 på 30väg.böter: 2400:-

när polisen lämnar över boten så frågar jag:
Är det nu jag ska tacka?

10 Inlägg
15 april 2010
Jag har själv aldrig blivit stoppad av farbror blå men min far har blivit det. tongue

Farsan är på väg hemmåt från jour i sin bärgningsbil,
då kommer en blåvit upp i backspegeln. Farsan var
grymt trött men polisen bara förföldje han. Efter ett tag
så fick farsan nog och tröck ner gasen på någon liten
landsväg, och självklart stoppar polisen honom.

Farsan blir ursinning och hoppar ut lastbilen, slänger igen dörren
och springer mot polisbilen sedan sliter han upp polisbilens dörr och skriker:

"FAAN VILL NI MIG, JAG ÄR TRÖTT!"

Polisen:

"Åk hem och sov med dig gubbe!"

Sen drog farsan hem och sov gött! :-)

47 Inlägg
15 april 2010
jag var ute och gasa med corradon när jag precis köpt den låg väll en 180+ på en landsväg (60km/h och 80KM/H) kör om 3 bilar varav en silvrig v70 i mitten bestämde sig för att följa efter, kul tänkte jag. bilen åker efter i typ 5 min sen börjar de blinka. jag trycker plattan i mattan och tänkte aldrig att ja torskar kortet nu. drar ifrån dom fort a helvete svänger av till en kompis som bor precis vid väg kanten som ja skulle plocka upp.

när vi är på väg till bilen igen så står poliserna där o inspekterar bilen.

Polisen: Var det du som körde ifrån oss för några minuter sen?
Jag: Va? nej ni måste ha tagit fel... lite halft nojjig
andra polisen: nej men jag han se reg nr.
Jag: Damn nu ryker kortet..
Polisen: fan va bra bilen gick, vi var nästan uppe i 200. är de en G60 eller?
jag: ajo det är en G60 vill du köpa eller är jag misstänkt för något?
polis nr 2: fan om ja ändå fått för frugan.
polis 1&2 pratar med varandra någon minut.
Polis 1: nästa gång du får för dig att köra ifrån oss se då för fan till att inte stanna precis vid vägkanten.
jag: jag har inte kört ifrån er.
båda skrattar och säger vi tänker inte ge dig böter eller något, du blåste förbi 3 fartkameror i över 200.
sen drog dom.

en annan gång åkte en silvrig vw touran efter mig i typ 20 min. såg ut att vara ungdomar i bilen, så jag åkte väll lite för fort typ 120 på 50 väg i stan. dom ligger tätt bakom.
det tar stopp i en korsning då jag skulle ut på en större väg, touranen ställer sig brevid mig och dom visar deras stopp "flagga" genom fönstret.

var 4 civil poliser i bilen.
polis 1: har du körkort?
jag: ja varsegod. sen går polisen bort
kvinnlig polis 2: varför körde du så fort? tänkte du inte på att det kunde ha vart polisen?
jag: nej det märkte ni väl.
polis 3: håller u på med droger? ser ut som om du rökt hash. han anklaga mig för massa saker om knark och skit flera ggr
polis 4 riktig sur gubbe: du vet att vi kan ta kortet för det här va?
jag: vad har du för grunder på att ta kortet då?
polis 4: vi låg i över 100 strax efter dig.
jag: det är väl inte mitt problem att ni kör för fort? jag körde 50
polis 4: du var inte uppkäftig nu! annars ser jag till att du aldrig får tillbaka kortet.
polis 2 kvinnan: Jag glömde spela in när vi följde efter honom.
jag: bra kan jag få tillbaka mitt kort nu, eller så anmäler jag er för tjänstefel. jag vill ha era tjänste nummer.
polis 1: här har du kortet och vi glömmer det hära.
jag: nej jag tänker anmäla er för tjänstefel och kränkning.
sen fick jag åka.

61 Inlägg
15 april 2010
wusebbe skrev:
jag var ute och gasa med corradon när jag precis köpt den låg väll en 180+ på en landsväg (60km/h och 80KM/H) kör om 3 bilar varav en silvrig v70 i mitten bestämde sig för att följa efter, kul tänkte jag. bilen åker efter i typ 5 min sen börjar de blinka. jag trycker plattan i mattan och tänkte aldrig att ja torskar kortet nu. drar ifrån dom fort a helvete svänger av till en kompis som bor precis vid väg kanten som ja skulle plocka upp.

Polis 1: nästa gång du får för dig att köra ifrån oss se då för fan till att inte stanna precis vid vägkanten.
båda skrattar och säger vi tänker inte ge dig böter eller något, du blåste förbi 3 fartkameror i över 200.
sen drog dom.

en annan gång åkte en silvrig vw touran efter mig i typ 20 min. såg ut att vara ungdomar i bilen, så jag åkte väll lite för fort typ 120 på 50 väg i stan. dom ligger tätt bakom.
det tar stopp i en korsning då jag skulle ut på en större väg, touranen ställer sig brevid mig och dom visar deras stopp "flagga" genom fönstret.

kvinnlig polis 2: varför körde du så fort? tänkte du inte på att det kunde ha vart polisen?
polis 3: håller u på med droger? ser ut som om du rökt hash. han anklaga mig för massa saker om knark och skit flera ggr
polis 4: du var inte uppkäftig nu! annars ser jag till att du aldrig får tillbaka kortet.
jag: bra kan jag få tillbaka mitt kort nu, eller så anmäler jag er för tjänstefel. jag vill ha era tjänste nummer.
sen fick jag åka.

Pwnage!

1 Inlägg
15 april 2010
Körde 50ish förbi en snutbil som självklart körde ifatt mig och stoppade mig. Kommer fram två poliser varav den ena tar utandningsprov och går iväg med körkortet.
Då frågar den andra: -Har du nått fel på gaspedalen?
Jag: Nää, den funkar som den ska?
Polis: Det gick lite fort där borta
Jag: Jasså?
Polis: Har du fel på hastighetsmätaren då?
Jag: nej den fungerar också
Polis: Du vet att det är 50 där borta va?
Jag: Ja det vet jag.
Polis: En polis som jobbat i 10år kan man inte lura, men tyvärr har vi inga bevis för att du kört för fort.
Jag: Jaha?
Polis: Här ditt körkort, trevlig kväll.

260 Inlägg
15 april 2010
wusebbe skrev:

Fan vad tuff du är, klart man ska gasa för att visa ungdomarna! Underbart om någon hamnat i vägen när du körde dina 120km/h.
Jag kan också köra för fort ibland men vad fan tänker man när man drar 120 i stan? Se vem som får gångtrafikanterna att flyga längst efter dem träffats av bilen?

67 Inlägg
15 april 2010
Det är skit kul att höra alla kommentarer folk fått ifån polisen pga av olika anledningar.....
Men känns som det är väldigt många som är stolta att dom kört 100 på 70 väg, 100 på 50 väg mm....

Det är sånna som ni som orsakar dödsolyckor...
Tycker inte ett dugg synd om er som blir av med kortet...

Tänk på att ni riskerar andra människorsliv.....

Fråga er själva, "hur skulle jag känna, ifall jag en morgon fick veta att min, syster, bror, kompis eller förälder blivit ihjälkörd, för att ett par killar var ute och lekte å körde 110 på 70 väg.

Tänk efter.... Skit kul att köra snabbt, men lova då att stå för konsekvenserna...
----------------------------------------------------------------------

Ni är fan tragiska ni som tycker ni är coola för att ni kör 120 istan.....   vem skulle inte kunnda köra snabbt?
dom flesta som har en bil....   
Finns inget coolt med att riskera andra människorsliv.....  Det är REN idioti....

Kör ansvarsfullt å njut av din biltur.... Den dan, om den dan kommer när du ser någon bli ihjäldkörd så kommer du garantera tänka "tänk om det vart jag"

Teddan
2 495 Inlägg
15 april 2010
fick en kommentar förra onsdagen när polisen tog mig för onödig och störande körning.
-du vet att den som har "börnat" här kommer få betala omläggning av hela planen.
Hajar du det mr byebyepolizei ?
Jag sa att jag inte börnar och har dom något att invända mot mig eller min körstil så får dom bevisa det och bötfälla mig.
Fick böter för onödig och störande körning, sen tyckte dom att jag var respektlös som uppförde mig som jag gjorde.

Svarade att jag bemöter folk som jag själv blir bemött......

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

5 198 Inlägg
15 april 2010
undrar om en del överhuvudtaget har drömt det dom berättar...

Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 april 2010
wusebbe skrev:

sen drog dom.

sen fick jag åka.

Ehhmmm ja jo..precis.... roll

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

41 Inlägg
16 april 2010
astrom86 skrev:
Det är skit kul att höra alla kommentarer folk fått ifån polisen pga av olika anledningar.....
Men känns som det är väldigt många som är stolta att dom kört 100 på 70 väg, 100 på 50 väg mm....

Det är sånna som ni som orsakar dödsolyckor...
Tycker inte ett dugg synd om er som blir av med kortet...

Tänk på att ni riskerar andra människorsliv.....

Fråga er själva, "hur skulle jag känna, ifall jag en morgon fick veta att min, syster, bror, kompis eller förälder blivit ihjälkörd, för att ett par killar var ute och lekte å körde 110 på 70 väg.

Tänk efter.... Skit kul att köra snabbt, men lova då att stå för konsekvenserna...
----------------------------------------------------------------------

Ni är fan tragiska ni som tycker ni är coola för att ni kör 120 istan.....   vem skulle inte kunnda köra snabbt?
dom flesta som har en bil....   
Finns inget coolt med att riskera andra människorsliv.....  Det är REN idioti....

Kör ansvarsfullt å njut av din biltur.... Den dan, om den dan kommer när du ser någon bli ihjäldkörd så kommer du garantera tänka "tänk om det vart jag"

Helt, helt rätt... smile Det som är roligt i denna tråden är inte alla de som skryter om sina idiotiska körningar i stan och uppkäftigheter mot polisen... Den jag skrattade länge åt var den då polisen missade att det faktiskt var de som hade väjningsplikt, hehe. DET är komiskt.

Saker som också är komiskt att läsa är de trevliga och skämtsamma konversationerna ni verkar ha haft med polisen. Det är sånt vi vill höra! om sagt, inte skryt med idiotkörningar, det imponerar ändå inte på andra än moppekillarna i 15årsåldern...

Anledning till detta kanske ngt gnälliga inlägg: Blev själv påkörd i sidan av en idiot som låg aaaaaaaalldeles för fort i stan (minst 100 på 50-väg). Slutade med 3 bäckenfrakturer, av vilka man kan dö av på ett par minuter om man har otur. Tur för mig så satt jag i en Volvo, vilket räddade mig den dagen enligt polis. Polisen, läkare, Bilia var samtliga övverraskade över att jag klarade mig så "bra".

10 Inlägg
16 april 2010
Fått kommentaren när de sett att de var en tjej som var ute och sladda lite
"Jasså en tjej som försöker hävda sig lite!"

Var inte så gla just då...

/Fia

Roos
16 april 2010
Blev stoppad då mina gamla lysen inte reflekterade något, väl framme vid bilen var det enda dom påpekade och skrattade åt min snopp som hänger i spegeln. (doftgran dvs). Sen blev jag önskad en trevlig kväll smile

Sök