Igår stötte jag på maktmissbrukare, nej förlåt poliser kallas dom ju.
Jag har precis köpt en 760 och ville prova dra på lite i.o.m. V6an.
Är framåt kvällen och inte så mycket bilar ute på Huddingevägen som är tvåfilig 70väg.
Har en civare som jag kör om lagligt och när dom är och alla andra trafikanter är utom räckhåll drar jag på lite, inget märkvärdigt utan upp i 110 kanske, sen släpper jag av efter direkt efter det.
Går väl ett par sekunder och sen ser man en V70 som kommer i en helvetes jävla fart som får tvärnita då eftersom jag gått ner till 70 igen.
Så åker dom efter en bit och stoppar mig sedan.
Nu kommer den roliga biten, dom hävdar att jag kört brutalt fort minsann, minst 140 eller vad fan dom sa, nej så fan heller sa jag då.
Sen har dom väl ändrat sig och säger att dom körde minsann i 130 bara för att ens komma ifatt mig, hur fan kan jag då kört i 140 undrade jag.
Sen kanske det inte var 140 då helt plötsligt, så sa dom att dom kan vara snälla och låta mig "komma undan" med 95km/h på 70vägen.
Jaha vart är beviset då frågade jag, då hade dom mätt med Gps och pratat med ledningen bla bla bla och det lät faktiskt bra det han sa, jaha då kan man väl gott erkänna då tänkte jag.
Efteråt pratar jag med bekanta som då säger att dom bara snacka skit som en häst travar, dom hade inte alls något bevis. Så nu är det bara att betala och se glad ut då för det går inte att överklaga när jag skrivit på skiten.
Dom flesta som stoppar mig (oprovocerat alltså!) brukar vara riktiga skitstövlar men är trevliga när man själv är trevlig så polisen hade jag inget emot egentligen mer än att dom stoppar en lite väl ofta för det är irriterande, men inte så att man hatar polisen eller något, fram tills nu!
Ja jag vet att jag körde för fort men att dom är så falska och maktmissbrukare är fan inte okej, lurar folk sådär, ljuger mig rätt upp i ansiktet och är dessutom inte trevliga. Är det så förbannat kul att sätta dit folk att man blåser dom? Det bästa var att jag hade en Bmw som blåste om mig efter det att dom fick syn på mig när dom kommer där i full fart men honom skiter dom i fasten han låg i kanske 150 - 170km/h där på 70sträckan. Hoppas dom sover gott nu när dom räddat världen från folk som äventyrar andras liv, dvs folk som mig som är så hemska människor.
Men för guds skull ta inte hand om såna som kör som riktiga svin.
Vad hände här? Lättare att stoppa en trött 760 än Bmw *** med mer än dubbla hästarna? Rättvist verkligen.
Jag vill poängtera här att jag är inte sur för att jag körde för fort och fick böter, jag är sur för att dom djävlas med mig bara för att dom kan.
Hade det stått en snut längre fram och tagit mig med laser så jag fick svart på vitt att jag kört för fort så fine ge mig böter, men ljug mig för fan inte i rätt upp i ansiktet och snacka en massa skit bara för att du vill sätta dit mig och sen dessutom ska vara "schysst" och sänka hastigheten så jag får behålla körkortet. Skitstövlar är dom ibland!
Och till er andra, Nu har jag lärt mig att om dom inte har dig på film så kan du inte åka dit heller, så ni vet det, önskar jag visste det igår.
Senast redigerat av Robban_89 (20 juni 2010)
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination