4692
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
20 juni 2010
Igår stötte jag på maktmissbrukare, nej förlåt poliser kallas dom ju.
Jag har precis köpt en 760 och ville prova dra på lite i.o.m. V6an.
Är framåt kvällen och inte så mycket bilar ute på Huddingevägen som är tvåfilig 70väg.
Har en civare som jag kör om lagligt och när dom är och alla andra trafikanter är utom räckhåll drar jag på lite, inget märkvärdigt utan upp i 110 kanske, sen släpper jag av efter direkt efter det.
Går väl ett par sekunder och sen ser man en V70 som kommer i en helvetes jävla fart som får tvärnita då eftersom jag gått ner till 70 igen.
Så åker dom efter en bit och stoppar mig sedan.
Nu kommer den roliga biten, dom hävdar att jag kört brutalt fort minsann, minst 140 eller vad fan dom sa, nej så fan heller sa jag då.
Sen har dom väl ändrat sig och säger att dom körde minsann i 130 bara för att ens komma ifatt mig, hur fan kan jag då kört i 140 undrade jag.
Sen kanske det inte var 140 då helt plötsligt, så sa dom att dom kan vara snälla och låta mig "komma undan" med 95km/h på 70vägen.
Jaha vart är beviset då frågade jag, då hade dom mätt med Gps och pratat med ledningen bla bla bla och det lät faktiskt bra det han sa, jaha då kan man väl gott erkänna då tänkte jag.
Efteråt pratar jag med bekanta som då säger att dom bara snacka skit som en häst travar, dom hade inte alls något bevis. Så nu är det bara att betala och se glad ut då för det går inte att överklaga när jag skrivit på skiten.
Dom flesta som stoppar mig (oprovocerat alltså!) brukar vara riktiga skitstövlar men är trevliga när man själv är trevlig så polisen hade jag inget emot egentligen mer än att dom stoppar en lite väl ofta för det är irriterande, men inte så att man hatar polisen eller något, fram tills nu!
Ja jag vet att jag körde för fort men att dom är så falska och maktmissbrukare är fan inte okej, lurar folk sådär, ljuger mig rätt upp i ansiktet och är dessutom inte trevliga. Är det så förbannat kul att sätta dit folk att man blåser dom? Det bästa var att jag hade en Bmw som blåste om mig efter det att dom fick syn på mig när dom kommer där i full fart men honom skiter dom i fasten han låg i kanske 150 - 170km/h där på 70sträckan. Hoppas dom sover gott nu när dom räddat världen från folk som äventyrar andras liv, dvs folk som mig som är så hemska människor.
Men för guds skull ta inte hand om såna som kör som riktiga svin.
Vad hände här? Lättare att stoppa en trött 760 än Bmw *** med mer än dubbla hästarna? Rättvist verkligen.

Jag vill poängtera här att jag är inte sur för att jag körde för fort och fick böter, jag är sur för att dom djävlas med mig bara för att dom kan.
Hade det stått en snut längre fram och tagit mig med laser så jag fick svart på vitt att jag kört för fort så fine ge mig böter, men ljug mig för fan inte i rätt upp i ansiktet och snacka en massa skit bara för att du vill sätta dit mig och sen dessutom ska vara "schysst" och sänka hastigheten så jag får behålla körkortet. Skitstövlar är dom ibland!
Och till er andra, Nu har jag lärt mig att om dom inte har dig på film så kan du inte åka dit heller, så ni vet det, önskar jag visste det igår.
Senast redigerat av Robban_89 (20 juni 2010)

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Hornet85
20 juni 2010
Dom behöver inte ha dig på film, en laser eller radarmålning är tillräkligt, och du kan bli dömd i rätten om polisen säger att du körde för fort även om dom inte kan måla dig, vet inte var du fått film ifrån?

1 659 Inlägg
20 juni 2010
Hornet85 skrev:
Dom behöver inte ha dig på film, en laser eller radarmålning är tillräkligt, och du kan bli dömd i rätten om polisen säger att du körde för fort även om dom inte kan måla dig, vet inte var du fått film ifrån?

Ja laser nämnde jag ovan och säger inte emot. Vad innebär att måla mig?

Det var några bekanta som sa att dom måste ha mig på film (om dom inte skjuter förstås), dom har sluppit undan varje gång när dom råkat ut för såna typer jag råkade på igår.

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

303 Inlägg
20 juni 2010
Soak skrev:
master_lars skrev:
joo, man får överskrida hastighetsbegränsningen vid omkörning. Annars skulle det ju aldrig gå att köra om timmerlastbilar som ligger i 87 på 90 väg tex. Det skulle ta för lång tid och då blir det trafikfarligt.

Jag tog körkortet för några månader sen, och jag fick iaf lära mig att man inte fick överskrida hastigeheten på nått sätt, även fast man ska köra om en timmerbil som ligger i 87 tongue

när jag tog kortet för många år sen så fick man överskrida hastigheten alla regler ändras titt som tätt

heter numera blyfot_racing här på garaget

4 005 Inlägg
21 juni 2010
Evert_ skrev:
Soak skrev:
master_lars skrev:
joo, man får överskrida hastighetsbegränsningen vid omkörning. Annars skulle det ju aldrig gå att köra om timmerlastbilar som ligger i 87 på 90 väg tex. Det skulle ta för lång tid och då blir det trafikfarligt.

Jag tog körkortet för några månader sen, och jag fick iaf lära mig att man inte fick överskrida hastigeheten på nått sätt, även fast man ska köra om en timmerbil som ligger i 87 tongue

när jag tog kortet för många år sen så fick man överskrida hastigheten alla regler ändras titt som tätt

hehe skönt. smile

Absolut. Det är bara o gasa på! Om man har även bråttom att lämna in dvdfilmen till videoaffären så gäller inte högerregel eller stopplikt heller.

smile

*ironi*

Drar breställ genom McDriven
228 Inlägg
21 juni 2010
Förrförra vintern va jag och 3 andra polare ute i stenkullen/floda/lerum o sladdade med varsin bil.. Alla hade Volvo..

Vi stannar vid miljötvätten då en av oss är lite pedantisk med sin bil o får för sig att tvätta den trots alla minusgrader.. Aja, vi står o tjötar lite vi andra.. Sen kommer en polisbil (saab) o svänger in, det första föraren säger är "Får man komma här med en Saab tro? heehe"

Förra sommaren var jag ute o åkte med min dåvarande saab, bild här:
https://www1.garaget.org/archive/75/74729/164591/164591-1559205.jpg

Mitt i Göteborg typ.. Hamnar bakom en polisbil, tänker lite för mig själv "fanfan.. ".. Vi stannar vid ett rödljus, han till höger jag till vänster, o jag låtsas som ingenting o fortsätter lyssna på min musik osv... Sen hör jag ett tutande, vrider på huvudet o då sitter föraren o pekar åt mig att veva ner rutan..

Jag: Hej!
Polis: Hejdu.. Ööh.. Är den bilen verkligen laglig?
Jag: Självklart, den är besiktigad o skattad o allt dedär.
Polis: Hehee aa säger du de då.. Har du körkort?!
Jag: Ja!
Polis: *flinar lite* jaja, den var ju fin i lacken iallafall! Kör försiktigt!"

smile

No dice !

Falgfixaren.se
647 Inlägg
21 juni 2010
Tjo!
Kom körande utanför Lund vid Kävlinge när jag möter en polisbil som jag ser vänder.
Efter bara några 100 meter så stannar han mig, och ber mig blåsa, körkort med mera.
- Är du ensam i bilen ?
- Nej, min hemliga vän Molgan ligger i bagaget...

De tar en stund, den anländer ytterligare 2 polisbilar och dom står och samtalar en bit bakom bilen.
Varpå de allesammans kommer fram och säger..." vi får nog kolla varningstriangeln ..."

Haha, se deras min när jag öppnar skuffen och de ligger en uppblåsbar barbara som poolaren ska
få i present. Från att se helt allvarliga ut med handen bak mot pistolen, till att lägga upp världens garv.

Följ min Projekttråd HÄR!
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay

1 217 Inlägg
23 juni 2010
Safety skrev:
Tjo!
Kom körande utanför Lund vid Kävlinge när jag möter en polisbil som jag ser vänder.
Efter bara några 100 meter så stannar han mig, och ber mig blåsa, körkort med mera.
- Är du ensam i bilen ?

De tar en stund, den anländer ytterligare 2 polisbilar och dom står och samtalar en bit bakom bilen.
Varpå de allesammans kommer fram och säger..." vi får nog kolla varningstriangeln ..."

Haha, se deras min när jag öppnar skuffen och de ligger en uppblåsbar barbara som poolaren ska
få i present. Från att se helt allvarliga ut med handen bak mot pistolen, till att lägga upp världens garv.

HAHAHA!

Du gav mig precis en skrattattack så jag fick magknip lol

428 Inlägg
23 juni 2010
Safety skrev:
Tjo!
- Är du ensam i bilen ?

HAHAHA!! så sjukt bra xD

27 Inlägg
23 juni 2010
Polis: aha, är det du igen?
Jag: Jupp o kortet har inte blivit snyggare sen sist wink Hämta alkoblåset så vi kan åka vidare och göra något bättre än att stå här.

Kan nämna att jag på två år i stan blivit stannad 50-60 ggr. Men bilen jag har nu som är otonad har dom inte rört en endaste gång :S

Streets Of Sundsvall Crew
482 Inlägg
25 juni 2010
http://www.redblock.se/pix/polis1.JPG

Hade precis monterat mitt 3" från turbo med en dämpare och var i stan och gasade lite och tyckte det lät asfränt "var 18år"

svänger ut mitt i centrum på en 50stäcka och drar ur bilen max på 1an-2an går vell ca 90 när en brud närmar sig övergångstället med raska steg ... det går så fort att jag hade hunnit före henne men väljer att pallnita

jag tittar lite surt efter bruden när hon knallar vidare börjar rulla och ser att det står en väldigt bestämd herre mitt i vägen med lagens långa arm riktad mot mig... stänger av bilen och rullar n till kanten

polisen
-Värst var du var snabb att stänga av
polisen går till bilens bakre hörn

polisen
-Starta ....
-Stängav
-Starta ....
-Stängav
-Starta ....
-Stängav

polisen
-Du tycker inte den låter lite väl mycket denhär?

Jag
-Den låter en del ja

Polisen
-Du vet att dendär kvinnan räddade ditt körkort va?

Jag
-Äre så

polisen
-JAG VILL INTE SE MER AV DENHÄR BILEN IKVÄLL FÖRSVINN!!

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc

7 277 Inlägg
25 juni 2010
Körde polarens crx för flera år sedan.
Drog ut den lite grann under kvällen på en 90 väg.
Blev stoppad strax därefter inne i stan för några lampor dom inte gillade så vi åkte in i en gränd och slet bort dom.

Då kom nästa patrull och prata lite med oss.
Tydligen hade vi mött dom på 90 vägen tidigare och polisen trodde att det var en porsche!
Sen tacka dom för sig och sa att vi skulle hålla oss under 20km/h för fort resten av kvällen.

Jag tycker att dom flesta poliserna här i Gävle är väldigt trevligt och medmänskliga faktiskt.

Tummen upp för dom!

negativ..
167 Inlägg
27 juni 2010
blev stoppad i dag av polisen. en man och en kvinna båda i 30 års åldern. jag och en vän var ute och åkte i cosworthen. det dom klagade på var mina bakljus och mina blinkers, men mest bakljusen. som förövrigt är orginal. blinkersglasen är tonade. så det tog jag. men bakljusen sa dom var för mörka och påstod att jag hade tonat dom. vilket jag inte har. jag sa att dom var orginal och dom sa nej. så jag frågade då om alla sierror från 90 och framåt med orginal bakljus var olagliga och enligt polisen så var dom det. sa även att bilen är besikad som den står men det gäller inte sa dom. så jag frågade varför man då besiktade en bil och det kunde dom inte svara på. så nu behöver man inte besikta bilen längre för det gäller inte och alla sierror med orginal bakljus är olagliga.

"Har man en cosworthmaskin så vill man givetvis höra den jobba. Vem vill igentligen ha en tyst bil när man kan få det här? Det skulle vara grannarna då, möjligen" Kenneth Tonef - Motorjournalen.
www.5100.se

1 659 Inlägg
27 juni 2010
cuppre skrev:
blev stoppad i dag av polisen. en man och en kvinna båda i 30 års åldern. jag och en vän var ute och åkte i cosworthen. det dom klagade på var mina bakljus och mina blinkers, men mest bakljusen. som förövrigt är orginal. blinkersglasen är tonade. så det tog jag. men bakljusen sa dom var för mörka och påstod att jag hade tonat dom. vilket jag inte har. jag sa att dom var orginal och dom sa nej. så jag frågade då om alla sierror från 90 och framåt med orginal bakljus var olagliga och enligt polisen så var dom det. sa även att bilen är besikad som den står men det gäller inte sa dom. så jag frågade varför man då besiktade en bil och det kunde dom inte svara på. så nu behöver man inte besikta bilen längre för det gäller inte och alla sierror med orginal bakljus är olagliga.

Älskar när polisen ska bossa runt smile

(\_/)
(O.o)

KHRacing
27 juni 2010
Evert_ skrev:

Har aldrig funnits en sådan regel i modern svensk trafikhistoria... alltså från 60-talet & framåt.

negativ..
167 Inlägg
27 juni 2010
Robban_89 skrev:
cuppre skrev:

Älskar när polisen ska bossa runt smile

jag med. alltid lika roligt att höra massa konstiga saker.
åkte ner till garaget och monterade mina fina oranga blinkers och åkte ner till stationen och frågade om dom hade en dator med internet på så skulle jag visa att bakljusen var orginal. men då var allt lugnt och bakljusen var inte längre olagliga. var samma poliser som stannade mig som var inne på station då.

"Har man en cosworthmaskin så vill man givetvis höra den jobba. Vem vill igentligen ha en tyst bil när man kan få det här? Det skulle vara grannarna då, möjligen" Kenneth Tonef - Motorjournalen.
www.5100.se

Avstängd
1 714 Inlägg
28 juni 2010
Polisen stannade brevid mig idag o fråga vad bug run va för något (Står det tejpat över hela min bakruta, inte orkat ta bort det) tyckte de va lite roligt, fråga om det redan varit och så tongue kul med poliser som kan komma fram o prata om lite vad som helst

3 Inlägg
28 juni 2010
När jag haft kortet i ca 3 veckor är jag på väg till en polare.

Får ett sms av min mor som säger att jag glömt plånboken hemma, skitsamma tänker jag. Är aldrig poliser ute ändå.

5 min senare blir jag stannad, en polis frågar om körkort och jag får blåsa. Blir ett jävla tjafsande över att jag inte vet när min mamma fyller år och jag får stå med vid någon dator i bakluckan varpå en polis står och frågar mig om jag har rökt någon gås någon gång?! Jag börjar tok skratta och fattar inte vad han pratar om, sen om jag har vapen, droger, pansarvagnar, bombmattor i bilen. Jag står som ett frågetecken och fattar inte ett skit. Sen undrar han vart festen är ikväll ( det är en onsdag ca 14.00 )

Jag fattar fortfarande ingenting och helt plötsligt vet dom exakt vem jag är och jag får 500kr i böter och får åka.

Åker i max 3 min sen blir jag stoppad IGEN i en ny kontroll och får blåsa och jag märkbart förbannad frågar om dom inte har nåt vettigare för sig och berättar läget. Dom ringer ett samtal och jag får åka.

Var tämligen fundersam och sur över att jag för en gångs skull glömt kortet ( körde lätt mc innan och glömde det aldrig)

64 Inlägg
28 juni 2010
Blev stannad av två kvinliga poliser när jag hade varit ute och kört på balen med camaron.
Det började med att dom kom och mötte mig när jag lämnade huset kl20(enskild väg) och dom vände direkt efter mig så svängde upp på statoil och dom stannade bakom mig, fick blåsa mm, 
Dom kollade så att bilen var grön och började gå runt den och kolla, dom var inte spesiellt imponerade över att förgasarna stack genom huven och att jag hade aluplåtar istället för framljus, inga blinkers, ingen reggskylt men deras komentar var bara att den omöjligen kunde ha blivit besiktad i detta skick 2veckor tidigare, en muntlig avhyvling och ajja bajja senare så for man hem och bytte till bmwn.
Blev en liten folksamling runt bilen så var mest orolig över att nån snorunge skulle berätta nå om min inspererande "baklänges genom korsningarna" körning tidigare på dagen
Mycket trevliga poliser, sånna skall uppmuntras så gav dom några trevliga komentarer

Överladdad!
530 Inlägg
28 juni 2010
Blev stoppad igår med Nissan.

Dom ville ge mig böter för att ha kört 1,5 varv i rondellen, så fort som bilen kunde(påstod dom) tongue

Att köra 50km/h runt i rondellen tycker inte jag är så fort iaf tongue

Fick iaf Olovlig/störande körning i bostadsområde. Men nekade tongue

Tyckte det var larvigt tongue
Senast redigerat av Burnout89 (28 juni 2010)

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

Sök