3879
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

Trött
267 Inlägg
28 juni 2010
Det här är någon månad sen när jag åkte i min colt som är avställd och obesiktad. Inga större fel (avgassystem och handbroms), men jag har inte haft tid att fixa den. Dessutom åker jag bara nattetid... Nåväl, jag hade precis ställt ifrån mig lastbilen och höll på att låsa grindarna med bilen på tomgång utanför när en securitasbil glider förbi och stannar 50 meter längre bort och jag tänkte "bra, det slangas så jävla mycket diesel här". Sätter mig i bilen och börjar rulla hemåt. Och dom följer efter... Börjar fundera på om leksakspoliserna trodde att jag försökte göra inbrott. Det gjorde dom, för dom följde efter mig ut ur borlänge mot falun (bor i falun) och i höjd med ornäs såg jag en bil komma snabbt som satan bakifrån och securitasbilen svängde av och försvann, någon halvminut senare blev det discoljus över nejden. Stannade och tänkte att "nu blir det böter"... Dörren öppnas och polisen hälsar och undrar var jag har varit och var jag är på väg och jag svarar att jag jobbat och är på väg hem. Sen står vi där och pratar om allt möjligt och under hela samtalet skriker min hjärna "DOM HAR INTE KOLLAT OM BILEN ÄR PÅSTÄLLD!!! DOM HAR INTE KOLLAT OM BILEN ÄR PÅSTÄLLD!!!". Till slut säger polisen att jag kan fortsätta hemåt och önskar mig en fortsatt trevlig färd. Jag tackar och ska precis stänga dörren när han sticker in huvudet och säger "Och du, ställ på bilen..." Jag får då hjärnsläpp och svarar "Ja, konstapeln" Han börjar asgarva, stänger sen min dörr och lunkar tillbaka till polisbilen... Trevlig jävel det där! smile

Evolution Garage
1 299 Inlägg
28 juni 2010
cuppre skrev:
blev stoppad i dag av polisen. en man och en kvinna båda i 30 års åldern. jag och en vän var ute och åkte i cosworthen. det dom klagade på var mina bakljus och mina blinkers, men mest bakljusen. som förövrigt är orginal. blinkersglasen är tonade. så det tog jag. men bakljusen sa dom var för mörka och påstod att jag hade tonat dom. vilket jag inte har. jag sa att dom var orginal och dom sa nej. så jag frågade då om alla sierror från 90 och framåt med orginal bakljus var olagliga och enligt polisen så var dom det. sa även att bilen är besikad som den står men det gäller inte sa dom. så jag frågade varför man då besiktade en bil och det kunde dom inte svara på. så nu behöver man inte besikta bilen längre för det gäller inte och alla sierror med orginal bakljus är olagliga.

Asså, snuten va ju säkert jäkligt medvetna om att att dom va ute på hal is... Men nej för fan! "Sätt dom på plats!" "Sätt i er respekt hos allmänheten"

Bra jobbat...
Finns massor med liknande exempel där snutarna gör så, ibland funkar bestämd ödmjukhet även för poliser!

Bättre att tiga och tas för en idiot, än att tala och undanröja alla tvivel!

Sky´s the limit...

303 Inlägg
28 juni 2010
KHRacing skrev:
Evert_ skrev:
när jag tog kortet för många år sen så fick man överskrida hastigheten alla regler ändras titt som tätt

Har aldrig funnits en sådan regel i modern svensk trafikhistoria... alltså från 60-talet & framåt.

det va så när jag övningskörde för bilskola han sa nu får du ta å gasa på inte mitt fel att dom lärt mig fel saker

heter numera blyfot_racing här på garaget

Beslutsångest.
322 Inlägg
28 juni 2010
Det där med att gasa på är väl mest att dom vill att man ligger i 55 istället för 45 på 50 väg...

Bärs!
3 456 Inlägg
28 juni 2010
Hellectric skrev:
Det här är någon månad sen när jag åkte i min colt som är avställd och obesiktad. Inga större fel (avgassystem och handbroms), men jag har inte haft tid att fixa den. Dessutom åker jag bara nattetid... Nåväl, jag hade precis ställt ifrån mig lastbilen och höll på att låsa grindarna med bilen på tomgång utanför när en securitasbil glider förbi och stannar 50 meter längre bort och jag tänkte "bra, det slangas så jävla mycket diesel här". Sätter mig i bilen och börjar rulla hemåt. Och dom följer efter... Börjar fundera på om leksakspoliserna trodde att jag försökte göra inbrott. Det gjorde dom, för dom följde efter mig ut ur borlänge mot falun (bor i falun) och i höjd med ornäs såg jag en bil komma snabbt som satan bakifrån och securitasbilen svängde av och försvann, någon halvminut senare blev det discoljus över nejden. Stannade och tänkte att "nu blir det böter"... Dörren öppnas och polisen hälsar och undrar var jag har varit och var jag är på väg och jag svarar att jag jobbat och är på väg hem. Sen står vi där och pratar om allt möjligt och under hela samtalet skriker min hjärna "DOM HAR INTE KOLLAT OM BILEN ÄR PÅSTÄLLD!!! DOM HAR INTE KOLLAT OM BILEN ÄR PÅSTÄLLD!!!". Till slut säger polisen att jag kan fortsätta hemåt och önskar mig en fortsatt trevlig färd. Jag tackar och ska precis stänga dörren när han sticker in huvudet och säger "Och du, ställ på bilen..." Jag får då hjärnsläpp och svarar "Ja, konstapeln" Han börjar asgarva, stänger sen min dörr och lunkar tillbaka till polisbilen... Trevlig jävel det där! smile

Hehe, härligt.. smile

Garaget.org peakade 2008.

8 Inlägg
29 juni 2010
Sjukaste kommentaren från polisen är ju den som ligger på Youtube  . 

http://www.youtube.com/watch?v=dBJALminOb8 <- Dom vill inte legitimera sig i en poliskontroll(alkoholkontroll) , Dom måste vell legitimera sig om man begär det?

[___¤___]====oooo====[___¤___]
Audi Coupe -89 2.3E 10v

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
29 juni 2010
Evert_ skrev:
KHRacing skrev:
Evert_ skrev:
när jag tog kortet för många år sen så fick man överskrida hastigheten alla regler ändras titt som tätt

Har aldrig funnits en sådan regel i modern svensk trafikhistoria... alltså från 60-talet & framåt.

det va så när jag övningskörde för bilskola han sa nu får du ta å gasa på inte mitt fel att dom lärt mig fel saker

Jo, det är "ditt fel" att du lärt dig fel saker, du har själv ett ansvar att kolla upp allting, funkar inte att skylla på någon annan.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

767 Inlägg
29 juni 2010
DivXiT skrev:

http://www.youtube.com/watch?v=dBJALminOb8 <- Dom vill inte legitimera sig i en poliskontroll(alkoholkontroll) , Dom måste vell legitimera sig om man begär det?

Om någon begär att få se deras legitimation är dom skyldiga att uppvisa den så länge det inte finns någon risk för hot eller trakaserier mot dom.
Och eftersom dom färdas i civilt fordon så sköter dom sitt jobb väldigt dåligt.
Men dom blev ju dömda också som tur är, dock är dom kvar i tjänst.

154 Inlägg
29 juni 2010
DivXiT skrev:

Något oproffsigt av poliserna.

Som väktare är man skyldig att visa legitimation, om det inte är uppenbart att informationen från legitimationen skall användas för att kränka personen, eller skall komma till brottslig användning.

Jag är inte hundra, men misstänker att något liknande gäller för polisen.

Bedömningen ligger dessutom ägaren av legitimationen.

171 Inlägg
29 juni 2010
En gång när jag var och gjorde några ärenden på stan med saaben såg jag att några vänner stod med sina bilar på Statiol så jag svängde in och tänkte prata lite.
Påvägen in till statoil parkeringen möter jag polisbilen och de kollar extremt mycket... lite förvånad blev jag eftersom jag åkte saaben. nåväl.. fortsätter in och parkerar bilen och slår av.

Efter kommer Polisen som nu hade vänt och stannar bakom min bil och kliver ut.
Tänkte: "faaan, nu har jag glömt dimljusen på eller något skit..."

Polisen kommer fram och jag vevar ner rutan, han kollar på mig i kanske 2 sekunder sen frågar han:

Hej, öööh.... Har du ens körkort??

Tydligen såg jag jävligt liten ut i bilen ellernått.....

Polarna har rätt kul åt detta men jag blev mest sur på polisen.. haha. vilket arsle!

250 Inlägg
29 juni 2010
Råkade ut för en liten dispyt med polisen när jag hade hämtat upp några kompisar från Green Day konserten på Ullevi för några veckor sen.

Stog vid en korsning och de bara vällde över folk på övergångsstället.

Jag fick grönt men likt förbannat va de lika mycket folk som gick över.
Varvade då upp lite till kanske 3000 varv för att visa att jag vill faktiskt köra nu när jag har grönt. (Fotgängarna hade ju såklart rött då)

Då kom en polis som stog i närheten fram till mig.

Polisen - De där va väl jävligt onödigt?
Jag - Nej det tycker jag inte, jag tänkte inte köra på dom, bara visa att jag vill köra nu så dom ska ge fan i att gå över
Polisen - Fortfarande jävligt onödigt och vårdslöst
Jag - Så jag ska anpassa mig efter kriminella?

Då gick han bara tongue

Volkswagen - Das Auto

467 Inlägg
29 juni 2010
När jag bodde i Eskilstuna kom jag åkande i kanske 80-90 på 50 väg vid 12.00 på natten.  Det var inne i stan, och kom åkandes på en liten höjd som senare blir en rondell precis efter en liten kurva. Precis när jag kommer ur kurvan och ner mot rondellen ser jag polisen på väg in i rondellen från andra hållet. Jag står ju på bromsen och åker igenom rondellen ganska sakta, men ser snuten åka runt i rondellen och efter mig. Eftersom jag bodde cirka 500 meter bort och skulle ner i garaget så stanna jag vid vägkanten, eftersom jag visste att dom skulle stanna mig iaf. Så stannar, och dom stanna bakom. Efter 1 minut kommer en kvinnlig polis och en manlig ut.

Mannen: Är du ensam i bilen?
J: Jag hoppas det..
M: HAHA, få se på körkortet. (Lallar iväg till bilen)
Kvinnan:(Sur som faen) Det gick lite fort det där!
J: Nej det gick i 50
K: Jo visst!..
J: Jag hade klarat kortet iaf.
K mumlar.
M: (kommer gåendes med kortet) Varsågod. Och ta det lugnt nu
J: Jajamensan. E jú hemma nu så.

Sen var det klart med det.
Just den gången var jag inge orolig eftersom jag visste att dom omöjligt hade kunnat klocka mig.

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

88 Inlägg
23 juli 2010
Blev stannad här om dagen å polisen kommer fram.
"körkort och nykterhets kontroll"
jag tog upp mobilen å kollade på displayen..
"å vem fan tror du har råd å supa på en vardag?"

Då blev hon tyst big_smile

Limpan

158 Inlägg
23 juli 2010
Jag hade en 855R år några år sedan med 3" avgas, blev stoppad av farbror blå som stod längre fram och hade nykterhetskontroll. Efter en stund säger ena blåbäret, -vad din bil låter högt och tittar på mig med skarp blick,den snabba komentaren jag har är -Tack så mycket.... Han tittar på mig och säger -ÅK... wink

Forummoderator
26 409 Inlägg
23 juli 2010
Har skrivit det i bloggen också, men den var lite kul, kommentaren jag fick senast. Eller. Snarare frågan jag fick.
"- Jaha...och du är nöjd med vrålåket?", syftande på v70:in tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

246 Inlägg
23 juli 2010
Blev stoppad igår.. Lät ungefär såhär:

Blåste o visade kortet först..
P: Det gick lite fort där va?
J: Nej det tycker jag inte. Vad tycker du?
P: 106 mätte jag.
J: Jasså det tror jag då rakt inte.
P: Då kan vi göra på två sätt, antingen skriver jag ut en bot här eller så skickar vi till åklagaren.
J: Skicka till åklagare du, jag har inte kört för fort:
P: Va? Jaha.. Öhm.. Få se på kortet igen.. Nu ska vi se här då.. Öhm..

Typ så gick det, han var kanske ny eller ovan att folk inte tog boten..?

299 Inlägg
23 juli 2010
nästa gång jag blir stoppad av en ung polisdam som hittar nåt fel eller gnäller över min bil. ska jag fråga om hon ska med på en tur nån dag och att en flaska rött väntar nere vid sjön smile

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.

4 005 Inlägg
23 juli 2010
haha. Så här kan det också låta.. smile

1 517 Inlägg
24 juli 2010
linuslinje skrev:
haha. Så här kan det också låta.. smile

hahaha

&#9602; &#9603; &#9605; &#9606; &#9607; &#9609; 100%

1 298 Inlägg
24 juli 2010
Blev stoppad med p-ljus och dimljus när det var mörkt ute med kommentaren:

"Stäng av dimljusen och använd ordentlig belysning när det är mörkt ute. Dagens ungdomar..."

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Sök