4161
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

Faderator
637 Inlägg
24 juli 2010
chrillzter skrev:
Blev stoppad med p-ljus och dimljus när det var mörkt ute med kommentaren:

"Stäng av dimljusen och använd ordentlig belysning när det är mörkt ute. Dagens ungdomar..."

Hahaha lol

Shaked but not störd.

1 926 Inlägg
24 juli 2010
Beställde nya reg.plåtar till bilen för ett tag sedan, och jag vill inte skruva fast nya plåten i fronten så jag tänkte fästa den med dubbelhäftande tejp. (bara det att jag inte har orkat köpa det..) Så jag har haft nya skylten i framrutan så länge.

Så igår kväll väntade jag utanför krogen på några jag skulle köra hem. Då kom blåbären fram och knackade på rutan.    Förstod direkt att det var regplåten det handlade om.

P: Tjena grabben
J; hej hej
P: Fattas det något i fronten?
J; Menar du denhär? (Pekar på regplåten i framrutan)
P: Jaha hade du den där, det såg vi inte. Hade vi sett det hade vi aldrig kommit fram.
J: Jaså, får man ha skylten i framrutan alltså? (skulle bara kolla vad dom sa)
P: Nej egentligen inte, många har den där bara för att slippa böter.
J: Okej, men jag har beställt nya plåtar som jag har inte hunnit få dit ännu, för jag måste borra nya hål först. (visade han skylten och att de inte fanns några skruvhål)
P: Ok, men sätt dit den så fort som möjligt
J: Ja det ska jag göra
P: Låter bra, god kväll!
J: Hejdå!

Riktigt trevliga poliser.

26 Inlägg
24 juli 2010
blev stoppad för typ 2 år sen. var på restaurang med tjejen som vi förlovade oss på 30min. på hem i värsta snöstormen är det poliskonstroll. inte en bil ute på gatan så de stannade såklart oss. han kom där med regnställ och allt helt genomfrusen. han ville se körkort och alkoholtest. jag är trevlig som vanligt och småpratar lite. så säger han att vi såg glada ut. så jag sa att vi precis hade förlovad oss. då säger han: "man får gratulera! nähej....nu ska ni får åka vidare och göra det ni ska" och blinkar åt oss med ena ögat.

höll på att dö av skratt när vi åkte därifrån

18 Inlägg
24 juli 2010
en närstående blev stoppad när det skjutsades på cykeln (på väg till krogen) varpå ena snuten stiger ur bilen och säger; hoppas du har gottt om pengar! vadå då? behöver du låna? fick han till svar...

143 Inlägg
28 augusti 2010
Blev intagen i kontrollen mellan vallåkra å själva träffen i söndes...

Nu åker min toning! tänkte jag sad polarn å jag var fort ner med rutorna fram...

P: hejsan
J: hej
P: får jag se på körkort å så ska du få blås
J: yes
P: det här ser bra ut
J: låter bra
P: e d din bil
J: nä d e mammas
P: å här var d ingen toning på framrutorna, d bra, får du forsätta...
J: tackar

MoffeGreven
15 september 2010
Skriver för att hitta tillbaka. smile

100 Inlägg
20 oktober 2010
hade glömt körkortet när jag blev stannad av två säkert 50+ poliser i en liten ort,

" haha även ungdomar kan vara glömska ibland, kör vidare "

2 Inlägg
28 december 2010
fick  fick bromsa ganska hårt när jag o kompisen var ute o körde runt 2.5gånger hastigheten när polisen hade bestämt sig för o stanna mitt i vägen i prata med en person. rulla förbi sakta o sen körde vidare då dom kom o stoppa mig. då ena kommer fram o säger
vi fick klagomål på att det var en svart audi med reg nr (gick fram o kollla) som håller på o köra på folk
jag svara det måste va nån annan
han skratta lite o kolla kortet sen fick jag köra vidare

7 Inlägg
29 december 2010
Nån gång nu i höstas så åkte jag och en kompis runt i min gamla epa och avgassmällde som fan med deni byn tack vare varvtalsregulatorn, (i ungefär 1-2 timmar) och vi körde ut framför en bil och började smälla och då visade det sig att det var en vaktbil (ingen polisbil som tur var) och vi blev invinkade. Ut klev en snygg brud och sa: "är det ni som smäller"?
jag: nja det vet jag inte?
vakt: jo för vi har nämligen fått samtal om att det låter som om nån gör inbrott nånstans
jag: jo men det kan vara vi, det är nåt fel med tändningen
vakt: jasså jag får höra om det är ni
epa: woop woopp PANG!
vakt: ok det va ni smile
Hon flinade och bad oss åka hem och fixa det haha tongue

Hemlös
321 Inlägg
29 december 2010
ThOmAzO skrev:
Nån gång nu i höstas så åkte jag och en kompis runt i min gamla epa och avgassmällde som fan med deni byn tack vare varvtalsregulatorn, (i ungefär 1-2 timmar) och vi körde ut framför en bil och började smälla och då visade det sig att det var en vaktbil (ingen polisbil som tur var) och vi blev invinkade. Ut klev en snygg brud och sa: "är det ni som smäller"?
vakt: jo för vi har nämligen fått samtal om att det låter som om nån gör inbrott nånstans

Varför stannade ni? roll Skit i vaktbilar, vafan tongue

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!

7 Inlägg
29 december 2010
CruiZin skrev:
ThOmAzO skrev:

Varför stannade ni? roll Skit i vaktbilar, vafan tongue

Undrade vad hon ville bara haha tongue

1 Inlägg
3 januari 2011
Var ute och åkte med min mondeo förra sommaren. Såg att snuten var bakom mig och tog det lugnt. Efter en stund blir jag stoppad. Polisen fråga om jag var påverkad av något? Jag svarade nej. Polisen förklarade att han inte hade någon alkotestare med sig så jag fick andas på honom. Det roliga var att jag en halvtimme tidagare hade käkat kebab med extra vitlökssås! Hans min såg inte så rolig ut när jag andades ut! big_smile

2 656 Inlägg
3 januari 2011
Kattfoten skrev:
Var ute och åkte med min mondeo förra sommaren. Såg att snuten var bakom mig och tog det lugnt. Efter en stund blir jag stoppad. Polisen fråga om jag var påverkad av något? Jag svarade nej. Polisen förklarade att han inte hade någon alkotestare med sig så jag fick andas på honom. Det roliga var att jag en halvtimme tidagare hade käkat kebab med extra vitlökssås! Hans min såg inte så rolig ut när jag andades ut! big_smile

ahhahahahahhahah för sjuk för att vara sann big_smile hahahha

2 656 Inlägg
3 januari 2011
KHRacing skrev:
Evert_ skrev:
när jag tog kortet för många år sen så fick man överskrida hastigheten alla regler ändras titt som tätt

Har aldrig funnits en sådan regel i modern svensk trafikhistoria... alltså från 60-talet & framåt.

på landsväg vid omkörning får du öka hastigheten såpass att du gör en säker omkörning gäller itne motorväg

1 679 Inlägg
3 januari 2011
underbart att läsa i denna tråd smile

Muttley
3 januari 2011
ekelund88 skrev:
KHRacing skrev:
Evert_ skrev:
när jag tog kortet för många år sen så fick man överskrida hastigheten alla regler ändras titt som tätt

Har aldrig funnits en sådan regel i modern svensk trafikhistoria... alltså från 60-talet & framåt.

på landsväg vid omkörning får du öka hastigheten såpass att du gör en säker omkörning gäller itne motorväg

Fick isåfall. Idag får du inte. Haft körkort i 6 år och på de åren har du aldrig nånsin fått överskrida någon förbudsskylt. dvs röda ringar med gult i mitten och en avsatt hastighet. Vare sig de är mellan 20-120. Landsväg som motorväg.

671 Inlägg
3 januari 2011
Ehrrm
Polisbil stannar upp bakom min bil.
Vi hör passageraren stannar kvar i bilen föraren kommer ur bilen..
Jag ser i bakspegeln en polisman med handen på hölstret...
Jag säger lugnande till han innan jag kliver ur bilen att jag är bara en vanlig Svensson..
Han svarar med
Sådär kör man bara om man gjort ett bankrån eller begått ett grovt brott !
En lång predikan från polismannen och sedan åker jag därifrån med körkort i behåll...

Ska nog inte nämna hur det hela gick till men körningen var frisk och jag passerade en stillastående polisbil. Kompisen upplyste mig och jag fortsatte, de såg aldrig hur jag körde, låg hela tiden långt framför. Men till slut fick jag lov och stanna pga av att omgivningen förändrades och det var inte längre säkert att fortsätta så här.

Forummoderator
18 166 Inlägg
4 januari 2011
Blev stoppad för fortkörning i min MB 200D för 10 år sen.

"Jag vet inte om du ska ha böter eller ett diplom" sa han när han såg (hörde..) vad jag körde.

Fick nåt ryck och skulle prova hur fort S8:an jag körde då igentligen gick? Jävligt fort. Blåste tydligen förbi en civil trots tidigt på morgonen. Stannade och tanka efter en stund. Då kom de... Fick en utskällning så jag knappt sa ett ord till nån på 2 veckor. Usch. Fast de han ju inte kolla farten så inga böter.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

3 123 Inlägg
4 januari 2011
Lajning skrev:
DivXiT skrev:
Sjukaste kommentaren från polisen är ju den som ligger på Youtube  . 

http://www.youtube.com/watch?v=dBJALminOb8 <- Dom vill inte legitimera sig i en poliskontroll(alkoholkontroll) , Dom måste vell legitimera sig om man begär det?

Något oproffsigt av poliserna.

Som väktare är man skyldig att visa legitimation, om det inte är uppenbart att informationen från legitimationen skall användas för att kränka personen, eller skall komma till brottslig användning.

Jag är inte hundra, men misstänker att något liknande gäller för polisen.

Bedömningen ligger dessutom ägaren av legitimationen.

http://corruptio1.blogspot.com/2010/12/ … dreas.html

Lastbilsbyggare & frivillig sjöräddare
404 Inlägg
4 januari 2011
Vart för många år sen stoppad i Köping en sen kväll/natt, bor i Oskarshamn så dom tyckte säkert att det var lite underligt att jag var där så sent.
Polisen: Hur kom du hit?
Jag tänkte säga att jag körde men tänkte att det kanske hade varit lite provocerande:)

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Quattro 4-ever

Sök