2788
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

668 Inlägg
8 augusti 2011
Pavva skrev:
dom skrek "UT UR BILEN!", slog sönder sidorutorna med batong och drog pistol....

Kräver förklaring....

502 Inlägg
9 augusti 2011
Blev stannad för en vanlig blåskontroll, inget ovanligt med den alls men när jag skulle få åka sa polisen "du grabben, snygg bil" jag tyckte såklart det var kul då men såhär i efterhand undrar jag vad han egentligen menade. För jag körde en helt original 855 2.5se med plåtfälgar och vinterdäck å lagom vintersmutsig  Solidblå lack

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
9 augusti 2011
Polisen misstrodde mig när jag sa att E23an med skaplig stereo tillhörde min 70-åriga mormor, han köpte inte ens argumentet att hon behövde den för att hennes Judas Priest skivor skulle låta bra. tongue

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

1 215 Inlägg
9 augusti 2011
Klii skrev:
Pavva skrev:
dom skrek "UT UR BILEN!", slog sönder sidorutorna med batong och drog pistol....

Ajuste det ja det är ju den där scenen från Wallander-filmen.

henne_svenne skrev:
Pavva skrev:

Kräver förklaring....

Jag åkte med en kompis som hade "lånat" en bil och va onykter. Vi åkte till "grannkommun" och han körde som en dåre.

Påväg hem så får han för sig att köra rakt över en rondell istället för runt den (detta i 60~70km/h) men vi märkte inte förän efteråt att det var en polisbil i rondellen som sedan började jaga oss.

Föraren tröck plattan i mattan på passaten som vi åkte i men efter några minuter så hade poliserna kallat på backup och prejade oss av vägen.

Känner att det var ett dumt val att åka med från första början men gjort e gjort.

Forummoderator
26 409 Inlägg
9 augusti 2011
Pavva skrev:
Klii skrev:
Pavva skrev:

henne_svenne skrev:
Pavva skrev:

Kräver förklaring....

Jag åkte med en kompis som hade "lånat" en bil och va onykter. Vi åkte till "grannkommun" och han körde som en dåre.

Påväg hem så får han för sig att köra rakt över en rondell istället för runt den (detta i 60~70km/h) men vi märkte inte förän efteråt att det var en polisbil i rondellen som sedan började jaga oss.

Föraren tröck plattan i mattan på passaten som vi åkte i men efter några minuter så hade poliserna kallat på backup och prejade oss av vägen.

Känner att det var ett dumt val att åka med från första början men gjort e gjort.

Tyvärr, jag tror dig fortfarande inte.
För att dem skall krossa rutorna och dra sina tjänstevapen, krävs det nog lite mer misstankar än så där.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
26 409 Inlägg
9 augusti 2011
*host host*..som jag tidigare nämnde: http://ltz.se/nyheter/ostersund/1.16931 … -pa-biltak

Kommentarerna från poliserna var inte nådiga..

Osponsrad
1 631 Inlägg
9 augusti 2011
Fick på den breddade unon jag hade....

"Det är ovanligt att man breddar en sån här liten bil,sätter på så stora däck bak och sen tror att du inte skall bli stoppad" smile

hehe   fick inga böter den gången iallafall!
Senast redigerat av BudgetDunkaren (9 augusti 2011)

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

54 Inlägg
9 augusti 2011
För 2 veckor sedan när jag skulle in på stan en sväng. Mitt på ljusa dagen. En polisbil lägger sig bakom mig å följer mig ända till parkeringen. Stänger av bilen å hoppar ut. Polisen hoppar ut ur bilen å ropar något åt mig som jag inte hör. Så jag tittar på honom varpå han verkar bli lite sur å halvryter "Stäng av dimljusen" (körde parkering+dimljus). Så jag pekar på bilen å säger dom är av. Syftade på att bilen var avstängd. "Hör du vad jag säger stäng av dom" får jag till svar.
Så jag förklarar igen att dom är avstängda.
Då ryter han ifrån ordentligt "Sluta larva dig nu å stäng av dimljusen" varpå mitt humör vänder för inte första gången jag har att göra med det puckot. Å svarar att "Men du ser väll förfan att dom inte är igång" Å vänder mig å går. Så hör jag han ropa efter mig att "nästa gång klarar jag mig inte undan".

Till saken hör att denna polis lyckats bötfälla mig för saker som jag inte gjort. När man hade färskt körkort å inte vågade säga emot å bara skrev på direkt.

Varför byter man kolvar om man använder begagnade ringar?
Det är ju som att låna farsans kallingar ur tvättkorgen.
De funkar men e inte rätt för de...

613 Inlägg
9 augusti 2011
mellan 2008 hösten och 2009 på vårkanten blev jag stoppad ett antal gånger för att jag körde en sänkt blåmetallic 740 med tonade rutor och japs sträckan nybro kalmar fanns 4 anledningar enligt poliserna man fick "trevliga" små samtal med
1 sunkig volvo
2 tonade rutor lät mycket
3 för att få upp statistiken på småbuset som sladdade under snö och slasksäsong
4 alla som har en sunkig volvo med tonade rutor kan vara småtjyvar
blåstest och körkortskoll

få upp statistiken fyfan^^ antasta barn nattetid med dumma frågor när man är streesad som fan till lastbilspraktiken^^

7 120 Inlägg
9 augusti 2011
"Har du katalysator?"

"Kan du ändra tryck, bränsle och sånt på den här?"

"Det var en potentiell växelspak du hade"

tongue

Meldem
917 Inlägg
9 augusti 2011
Aerodynamik skrev:
"Det var en potentiell växelspak du hade"

hahaha xD

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

564 Inlägg
9 augusti 2011
Tillfälle 1:
Jag var ute och körde farsans stora Ford-pickup som var tung-reggad och jag hade inte C-kort då. Blev stoppad i alkokontroll och fick blåsa. Vi småpratade lite, polisen tittade på mitt körkort men sa ingenting om att jag inte fick köra bilen utan det var bara att åka. Någon vecka eller så senare så körde jag upp för DE och fick C på köpet.

Tillfälle 2:
Jag var ute en natt och körde en gammal tröska 12 mil i ca 20 km/h. Det var natten mellan pingstdagen och annandagen, så när jag kom på infarten till Linköping tidigt på morgonen så var det stor alkokontroll. Jag blev stoppad och fick blåsa, när mätaren visade grönt så sa polisen: "Nej, vi trodde inte det heller för hade du varit onykter så hade du nog inte kommit så här långt med den här."

Tillfälle 3:
Jag och polaren hade varit i Estland på semester sommaren 1994, när vi kom tillbaka till Stockholm med Estonia så var det extra kontroll i tullen och polisen var där också. En kvinnlig polis stoppar oss i kön och börjar fråga:
Hon: - Do you speak english?
Vi: - Jo, men vi kan svenska också.
Hon: - Jaha, ni är svenskar. Vems är bilen?
Polaren: - Den är min.
Hon: - Bor ni i Estland?
Vi: - Nej, vi bor i Sverige.
Hon: - Jaha, ska ni tulla in bilen?
Vi: - Varför då???
Hon: - Den är ju Estnisk.
Polaren: - Nej, den här bilen har jag haft i flera år.
Hon: - Varför har den Estniska skyltar då?
Vi: ????? - Den ska ha svenska skyltar, har någon bytt utan att vi märkt det?
Hon: Går och tittar igen, kommer tillbara helt röd i ansiktet. -Det är bra, åk svenskt! Åk!

Tillfälle 4:
Jag hade en lånad Chevrolet Tahoe och en 2.5 ton bilkärra med last. Blev stoppad utanför Nyköping, stor kontroll.
Polis: - Finns det något körkort?
Jag: - Ja, det finns det. Räcker över det till honom
Polis till kollegan: - Han har ju behörighet, då kanske det stämmer det här..
Jodå, allt var som det skulle med alla vikter.

119 Inlägg
9 augusti 2011
Stod parkerad på Dragarbrundsgatan i Uppsala, Utanför tjejens port med min Evo en gång förut. Sprang upp och ner snabbt som fan. Bilen stod intill kanten med varningsblinkers på som jag satt på snabbt bara när jag lämna bilen och sprang upp. Och när jag kom ner och kliver ut ur porten, ser jag hur det står en polisbuss bakom mig. Och ur hoppar en vansinnig poliskonstapel (Måste haft en dålig dag) Och nästan skriker!..

POLIS : ÄRU I NÖD ELLER?!?!
JAG : Nej, verkligen inte.
POLIS : VA FAN HARU VARNINGSBLINKERSEN PÅ FÖR DÅRÅ?!?!
JAG : (Måste komma på nått snabbt) För att bilen står vid vägkanten parkerad?! (haha)
POLIS : Kom med här!.

In i Polisbussen där MUPPFAN satt och bläddra i nått jävla block i 20 minuter och berättade för mig att jag skulle få böter för jag hade varningsblinkersen på och ej var i nöd typ 100 gånger. HAHA

Men tillsist så stängde han det där förbannade blocket, Och jag fick kliva ur bussen lika glad som jag var innan jag gick in! tongue...

//Alexander o.O

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
9 augusti 2011
Jag parkerade Chryslern på ett stoppförbud i centrala E-tuna för flera år sedan, bakom 2st BMW med stora vingar varav en tillhörde en bekant. Till saken hör att han är kurd eller nåt, efter en stund kommer snuten och smyger sakta förbi mig men hoppar ur och gapar på killarna framför, som står helt lagligt. Dom hade tyligen inte tid med raggare när det fanns nån annan att trakassera. tongue

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
9 augusti 2011
Blev inte riktigt stoppad.

Hade varit på träff med Cobran så kom polisen mot slutet och gick runt och kollade på bilar.
Stod en och kikade ett tag på Cobran tills han sa:
-Är detta din bil?
Jag: Nej, det är min fars.
Snuten: HAH! Tur fan det!

Och sen gick han iväg.

Idioten inser inte att jag blir arvtagaren i framtiden! Mwuahahhaha

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

4 Inlägg
9 augusti 2011
Dieselsmurfen skrev:
tkd_rille skrev:
Addevolvo skrev:
haha jag hade en volvo 740 Tic  haha

Sen funderar jag på det. Om de bara är lögn eller om de bara kände att de inte orkade skriva någon rapport alls.

Troligen har fantasin skenat iväg lite.

det var 2 st ny poliser som va dryga och försökte väll spela tuffa och få mig att ersänna själv hur fort jag åkt,

Vi har till och med kört för bi 2 snut i 220km/h, på väg till elmia men dom gjorde inget tongue
ska bara tillägga växellådan gick av på vägen hem sen big_smile
Senast redigerat av Addevolvo (9 augusti 2011)

Jävel
2 018 Inlägg
9 augusti 2011
Fyllde 20 i somras o skulle till bolaget för att köpa en "premiär-öl"
De började regna och ja la upp 240in på lite sladd genom en rondell. Efter 500 meter kollar jag i backspegeln och ser polisen.. Jag försöker veva ner rutorna fram i farten då bilen är heltonad. Sen crusar jag på tills dom blinkar in mig.

P: Jasså, vad tror du att du håller på med?
J: Jag fyller år, så jag firar litegrann.
P: Får jag se kortet..... Gratulerar på 20 årsdagen!
J: Tack smile
P: Men du får lugna ner dig så att du inte kör åt helvete.
J: Hehe de har jag gjort tillräckligt i vinter.
P: (Ser inte så road ut)

Sen frågar han vart jag bor o vad ja jobbar med o vad ja ska göra idag o låter mig blåsa o sådär, sen drar dom smile Härligt med trevliga poliser ändå smile

You got to risk it, to get the biscuit :)

1 215 Inlägg
9 augusti 2011
AirOne skrev:
Pavva skrev:
Klii skrev:
Pavva skrev:

henne_svenne skrev:

Kräver förklaring....

För att dem skall krossa rutorna och dra sina tjänstevapen, krävs det nog lite mer misstankar än så där.

japp men jag skiter fullständigt i vad du tycker.

Jag vill inte gå in på detaljer så jag skrev lite kortfattat.

5 198 Inlägg
9 augusti 2011
Pavva skrev:
AirOne skrev:
Pavva skrev:
Klii skrev:
Pavva skrev:

Tur att det är tyckande frihet på forumet....Håller nog med AirOne jag... vill nog höra hela historien anna jag tror ett ord på det där

Forummoderator
26 409 Inlägg
9 augusti 2011
Pavva skrev:
AirOne skrev:
Pavva skrev:
Klii skrev:
Pavva skrev:

Med den attityden så tror jag ännu mindre på dig..

Sök