2845
Sök

Någon Ljudkunnig som är uppe med tuppen?

301 Inlägg
27 oktober 2012
Trådstartare
Hej alla morgonpigga smile igår spenderade jag kvällen natten med att koppla in ljud i min Audi A4 får det att fungera, men det stänger av sig (blir överhettat) Antar att det är för dålig jord? Jag slipade rent under baksätet och fäste det i en punktsvetsad plåtvinkel. samma ställe som förra A4:an.

Nu hade det suttit fint med lite tips angående kopplings metoder.

Slutsteg MTX RT 604 4-kanals.

2st Basar, Rockford Fosgate Punch 10:0r "P3" Kör dock nu bara en inkopplad.

Vore oerhörtacksam för svar.
Senast redigerat av Isröd (27 oktober 2012)

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!

301 Inlägg
27 oktober 2012
Trådstartare
url=http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=16310&image=1800907]https://www1.garaget.org/gallery/images/17/16310/16310-f59555254f57c2324dc963173b49cb49.jpg[/url]

https://www1.garaget.org/gallery/images/17/16310/16310-d4705b45efc3b982150f7b6735b7ad0f.jpg

493 Inlägg
27 oktober 2012
Isröd skrev:
Någon?

Lugna dig lite, klockan är bara 9 på en lördag morgon, folk har nog inte hunnit vakna till än smile

Sponsor: www.12vled.se

301 Inlägg
27 oktober 2012
Trådstartare
Hassman skrev:
Isröd skrev:
Någon?

Lugna dig lite, klockan är bara 9 på en lördag morgon, folk har nog inte hunnit vakna till än smile

Ja det är nog så smile Haha

Designer.
1 260 Inlägg
27 oktober 2012
Hur har du kopplat allt?

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

301 Inlägg
27 oktober 2012
Trådstartare
MIKK0 skrev:
Hur har du kopplat allt?

basen har ju dubbla talspolar, så 2st plus till en plus in i steget och lika kopplat med minus. Sedan bryggat "rear" undre ingångarna se bild smile Det vill lägga av när man drar på, börjar blinka stäng av drar ur nyckeln, då funkar det till man höjer igen.

Tack på förhand.

2 024 Inlägg
27 oktober 2012
Är det 2ohms spolar på de basarna så har du alltså kopplat i 1ohm bryggat, tveksamt att det steget klarar det.
Man måste ha koll exakt på vad man har för för grejor och hur det ska kopplas innan man gör det, så börja med att kolla upp vad du har för spolar så kan du nog få tips på att koppla rätt sen.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

301 Inlägg
27 oktober 2012
Trådstartare
kollade upp dom nu. p310d2 dual 2ohm 400 watts rms, 800 watts peak

2 024 Inlägg
27 oktober 2012
Steget klarar bara 4ohm bryggat så du får seriekoppla spolarna istället så går det.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

302 Inlägg
27 oktober 2012
Om du vill använda hela steget så kan du brygga steget till 2-kanal.

Bas 1: Seriekoppla spolarna och lasten blir 4 ohm. Koppla in i frontkanalerna på steget.
Bas 2: Seriekoppla spolarna och lasten blir 4 ohm. Koppla in i rearkanalerna på steget.

För att seriekoppla kopplar du ena spolens + (plus) till andra spolens - (minus). dem kablar/kontakter som är kvar använder du till högtalarkablarna. Hoppas du fattar wink
Senast redigerat av xciso (27 oktober 2012)

Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

302 Inlägg
27 oktober 2012
Du kopplar som på bilden här.
http://www.bjarud.se/image/9518/seriekoppla.jpg
OBS! Du kan få skifta plus och minus på ingångarna i steget. Ser inte vart plus och minus ska vara när du bryggar.

Lycka till smile

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,

301 Inlägg
27 oktober 2012
Trådstartare
antar att det svarta strecket går till minus kabeln går till steget? den som inte är dragen. tack smile

302 Inlägg
27 oktober 2012
Nu är jag inte med.
Du tar en plus från spole 1 till minus på spole 2. Nu har du en minus och en plus kvar. Dem 2 kopplar du till steget där det står "bridge"

Designer.
1 260 Inlägg
27 oktober 2012
http://www.rockfordfosgate.com/rftech/images/woofer_wizard/1_2ohmDVC_4ohm.png

301 Inlägg
27 oktober 2012
Trådstartare
Nu har jag kopplat som på bilden. Stegets 3 lampor lyser, men det är inte ett tecken på liv i högtalarna. Testade även att vända på +/- in i steget. Samma resultat

Designer.
1 260 Inlägg
27 oktober 2012
Funkade steget efter att det stängde av sig? Alla kablar är i steget? Subutgången är aktiv på HU? Bränt någon säkring? Lika på alla kanalerna?

Sök