3084
Sök

Volvo V70 2,5T -98

Uppfrässchning av min brukis, få den lite vassare och få den att sticka ut ur mängden. Detta blir ett rullande långtidsprojekt, som jag redan tjuvstartar lite på.. Ska även tillägga att detta är min första turbobil. Skall även... Visa mer

48 434 Visningar
Projektet avslutat 19 februari 2013
331 Inlägg
14 november 2012
Om det nu är samma vindavisare som jag hade på min 2.5t tror jag de man klickar upp dem i gummilisten sen har man ett klipps man bara trycker på underifrån för att låsa så vindavisare inte kan åka ut från listen:)

Mvh david

143 Inlägg
15 november 2012
Trådstartare
david850 skrev:
Om det nu är samma vindavisare som jag hade på min 2.5t tror jag de man klickar upp dem i gummilisten sen har man ett klipps man bara trycker på underifrån för att låsa så vindavisare inte kan åka ut från listen:)

Mvh david

Aha okej!smile  har för mig där va klips med, får ut och slå en kik på de smile
Såfall är det ju bara att testa sen smile
Tackar för hjälpen David!smile

// Fredrik

331 Inlägg
15 november 2012
F-sjostrand skrev:
david850 skrev:

Mvh david

Aha okej!smile  har för mig där va klips med, får ut och slå en kik på de smile
Såfall är det ju bara att testa sen smile
Tackar för hjälpen David!smile

// Fredrik

Bara sköj att få bidra med lite tips! smile

143 Inlägg
5 december 2012
Trådstartare
Ett tag sen man uppdatera här, men nu har det hänt lite igen! smile   

Har dock inga bilder på detta..

Sis j monterade tlllbax downpipen så bröts 1 av de 3 bultarna till turbon, vilket resulterade i att brra och gänga om.. Detta fixades till i helgen, men hjälp av kusinen.

Downpipen satt med 2 av 3 bultar, men ju längre jag kört desto mer dönade det.. typ som en traktor big_smile

Det visade sig att downpipen hade delat sig helt från turbon, och där var ett rejt glapp..  Bult nr 2 var också helt väck, och bult nr 3 höll på att lossna den med..  Så det blev alltså att gänga om bulthål nr 1, och dit med nya bultar smile  Så nu  låter den som vanligt igen smile

Passade även på att byta det undre motorfästet  till mitt nya i polyuretan smile

Måste säga att det blir skillnad gämfört med orginal, en hel del vibrationer som tar sig in i kupen, samt ett dovare motorljud smile 

Allt för denna gång, slänger ev. upp en filsnutt på hur den lät innan jag fixade downpipen! tongue

// Fredrik

183 Inlägg
5 december 2012
Har du pluggat org dumpventil?

F-sjostrand skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/135/134795/134795-f208edf610356716c4d69dc24db9aedd.jpg

Inhandla lite nya saker:

Hybrid dumpventil.
Do88 tryckslang med uttag för dump.
Vacuumslang mm.

pluggade vacuumslangen till orginal dumpventil..
Resultat:

Ser bra ut, men låter inget direkt, har ju med att göra att det inte är särkilt högt laddtryck smile  Men det ska de ändras på!

Det är inte laddet som dödar.

143 Inlägg
5 december 2012
Trådstartare
xconswe skrev:
Har du pluggat org dumpventil?

Japp!

F-sjostrand skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/135/134795/134795-f208edf610356716c4d69dc24db9aedd.jpg

Inhandla lite nya saker:

Hybrid dumpventil.
Do88 tryckslang med uttag för dump.
Vacuumslang mm.

pluggade vacuumslangen till orginal dumpventil..
Resultat:

Ser bra ut, men låter inget direkt, har ju med att göra att det inte är särkilt högt laddtryck smile  Men det ska de ändras på!

143 Inlägg
19 februari 2013
Trådstartare
Sådär, nu har jag tyvär insett att det inte går att leva något "lyxliv" som student, så beslöt mig att sälja min kära volvo, och avslutar därmed detta projektet, hoppas det lilla de var, va till nytta för någon! smile

// Fredrik

Sök