3381
Sök

funderar på att köpa mig en isbil

26 Inlägg
28 oktober 2012
Trådstartare
Hej!

funderar på att köpa mig en isbil nu när vintern börjar närma sig men jag har som aldrig varit insatt i det där..
har ni nåra förslag på vilka bilar som är bakhjuls drivna och fungerar bäst? har runt 10 tusen att lägga ut bara :/...

tack på förhand!

7 393 Inlägg
28 oktober 2012
vad har du tänkt köra?? riktig racing? bara lek??
jag själv har en bes granada,, som ska köras på vägen wink

men jag hade nog valt en BMW eller en turbovolvo wink ev en 740/940 GLT 16v,, men om du väljer volvo måste du göra nått åt diffen,, för volvo är ju urkassa på å diffa sad
tänk på att du förmodligen måste bygga bur wink å köpa isdäck smile

ha det trevligt å åk BRETT smile

edit Opel kanske?? omega??
Senast redigerat av granadadr (28 oktober 2012)

Rejsa ?
2 959 Inlägg
28 oktober 2012
granadadr skrev:

men jag hade nog valt en BMW eller en turbovolvo wink ev en 740/940 GLT 16v,, men om du väljer volvo måste du göra nått åt diffen,, för volvo är ju urkassa på å diffa sad

Inte många BMW heller där du får en diffbromsad bakaxel i 10 000:- klassen.

För övrigt så ska nog trådskaparen göra någon åt rubriken annars blir denna tråden snart låst.
Senast redigerat av Busgrabb (28 oktober 2012)

Autotech

7 393 Inlägg
28 oktober 2012
Busgrabb skrev:
granadadr skrev:

Inte många BMW heller där du får en diffbromsad bakaxel i 10 000:- klassen.

För övrigt så ska nog trådskaparen göra någon åt rubriken annars blir denna tråden snart låst.

nja jag tänkte inte på just diffbroms,, utan att volvo gör mkt mer enhjulare än ex Fordar jag har haft,, tror BMW är lika lättdiffade så att säga wink

26 Inlägg
28 oktober 2012
Trådstartare
ska bara leka? men vill kunna köra på vägarna med den.. vad menar du med att jag måste göra nått åt diffen på volvon?

269 Inlägg
28 oktober 2012
Grabben har en sierra 2.9 står, kanske vore nått??

Mopar or no car:)

7 393 Inlägg
28 oktober 2012
gurragas skrev:

kanske LIIITE långt å hämta wink annars är dem hyffsade lekbilar,, liiite framtunga bara

269 Inlägg
28 oktober 2012
granadadr skrev:
gurragas skrev:

kanske LIIITE långt å hämta wink annars är dem hyffsade lekbilar,, liiite framtunga bara

Ähh det är ju ett stenkast smile

Mopar or no car:)

7 393 Inlägg
28 oktober 2012
johkom skrev:
ska bara leka? men vill kunna köra på vägarna med den.. vad menar du med att jag måste göra nått åt diffen på volvon?

min kompis å jag moddade dit en 740axel på hans taunus,, trots 300hk så gjorde den enhjulare på snö, med vettiga dubbdäck,, först svetsade vi den,, sen skaffade han en riktig lamelldiff wink

682 Inlägg
28 oktober 2012
granadadr skrev:
johkom skrev:

min kompis å jag moddade dit en 740axel på hans taunus,, trots 300hk så gjorde den enhjulare på snö, med vettiga dubbdäck,, först svetsade vi den,, sen skaffade han en riktig lamelldiff wink

enhjulade den fast ni svetsdiffat? Hur fan svetsade ni då? yikes 

Subaru Impreza, den med 120hk, AWD och hyfsat billiga! wink

7 393 Inlägg
28 oktober 2012
DanneSundin skrev:
granadadr skrev:
johkom skrev:

enhjulade den fast ni svetsdiffat? Hur fan svetsade ni då? yikes 

Subaru Impreza, den med 120hk, AWD och hyfsat billiga! wink

näääääääääääääääääääääääääääääääää innan naturligtvis wink sen svetsade vi den,, sen skaffade han en riktig lamell wink

Sök