Ja, lite av vardagslivet har kommit i vägen.
Nya hjulbultarna är på plats (dumt nog tog jag bilden nedan INNAN jag började byta ut bultarna), jag beställer troligen högtalarkablarna idag och sen får vi se när jag får tid att installera den.
Vid senaste tvätten så drog jag på PrickBort på bakluckelisten där jag hade plastidippat och öste på med högtrycken, tada.wav - plastidipen borta och baken ser genast bättre ut med krom istället för svart.
För en vecka sedan så dubbelparkerade jag utanför vår lägenhet för att snabblasta bilen lite. Det är så jädra många dörrar att gå igenom för att komma till garaget. Jag parkerar bilen utanför huset kanske, 3-4 gånger om året och då bara hastigt för att sedan ställa den i garaget, detta på grund av att folk i området verkligen inte kan parkera/skiter i andras bilar.
Och det blev extra tydligt nu. Utmed en gata som är... 30-40m lång så är det ett pucko som dubbelparkerar BREDVID min bil. När jag kommer ut ur porten så ser jag detta samtidigt som jag hör plåt mot plåt när passageraren kliver ut. Jag flyger fram, ser direkt en skada på vänster framskärm och drar av ett par ramsor till idioten.
Det var liksom, max 40cm för de att öppna dörren på, men det var tydligen en bra idé.
Så det svors och togs foton och allt det där och igårkväll fick jag lite tid över att skicka in skadeanmälan till försäkringsbolaget. Skadan i sig är inte stor alls men det är en principsak och jag tar ju inte hand om min bil för att vuxna människor ska kunna bete sig hur som helst liksom. Det är ett jack på drygt 1cm där lacken lossnat ända in till grunden.
Sambon som är högst obrydd om bilen (hon sa efteråt när vi åkt iväg att hon förmodligen inte hade brytt sig om det där) sa senare när vi gjort vårt ärende och gick tillbaka till bilen "oj, det syns ju på håll!"
Det blir första gången jag har att göra med försäkringsbolag angående bilen så vi får se vad som händer, och när det händer.
Det känns mest drygt att behöva rodda i detta, önskar nästan att de hade touchat fronten istället för den hade mått väldigt bra av en omlack.
Men här är iaf en hyggligt fräsch bild på blåa faran. Usch vad jag kommer sakna den här färgen.