En Jaguar XJS från -78 inskaffades 2012 för att slå ihjäl lite tid med. Tanken var att bygga en besiktningsbar bil som man kan köra på gatan och lite 402meters. I vanlig ordning spårade det ur och blev en helrenovering till... Visa mer
fick även dit den nya bränsletrycksregulatorn från AEM, likadan som i röding så vet att den funkar bra. Nytt fäste sågades ut ur en 6mm aluplåt.
Sen var det dags att få dit termostathus och kylarrören, moddades enligt Australien lösningen, det gör att man får bättre cirkulation vid bom bakre cylindrarna och ett högre flöde totalt tack vare dom grövre rören. blir nåt så här då;
OJOJ 5 veckor sen sista upådateringen... Tja har inte bara legat och latat mig, 12 dagars tjänsteresor har dragit ner på garage tiden. Nu i helgen var det planerat helhelg i garaget......vad händer.....maginfluensa
Som sagt HX52orna såldes ganska omgåendes visst fick dom plats men var ju enorm stora. Har nu 2st klipp nya HX35or liggandes. Har även suttit hemma om kvällarna och tillverkat kabelstammar till insprutning och tändning så ganska mycket som skulle fixas dit i helgen men blir man sjuk är det fan inte mycket man kan göra åt det....
Tja hann få till lite prylar i alla fall.
Kylaren är nu ombyggd och klar. Blir som orginalet "dual pass" man ser svetsen på den vänstra tanken där delningen ligger.
Jaha ja då så har man äntligen fått lite gjort i helgen.
Har börjat på med dragningen av bränsleslangarna, ser ut att kunna bli bra, snålade lite och köpte AN kopplingar på Swedol, är igentligen för pressade slangar men funkar ju ändå.
Sen har jag suttit hemma ett par kvällar med kabelhärvan till insprutningen. Själva burken hamnade i handsfacket och sen lyckades farsan med sina gamla jobbkontakter få fram ett gäng Canon kontakter i MIL standard...fina grejor det :-) alltid kul med lite sällskap förutom att han tuggar på kablarna.....
Blir då så här ute i motorrummet, fattas para ett gäng M3 skruvar till kontakterna
Eftersom orginal komp ligger på 12:1 så tänkte jag att kanske vore bra med att ha lite koll på ev. spikningar. Finns ju ett litet fint kort att löda in direkt i MS3an så beställde hem ett sånt från DIYAutotune i USA. Inga stora saker för 600 spänn men har ju 2 separata kanaler in och väldigt fint stöd i mjukvaran.
Lätt att få dit faktiskt även om beskrivningen lämnade en hel del att önska, inte helt klart var man kunde hitta lediga stift till ingångarna, till slut hittade jag SPR3 och 4 som var fria..
Sen har farsan byggt om den gamla burken som drivstegen för spridarna till den gamla D-jetroniken satt i. Den hyser numera drivtrissorna till tändningen i stället. Måste ju se till och hålla igång pensionärerna hehe.
Japp för oss som kan räkna så blir det wasted spark..... :-)
Var ner till grabbarna på Rostfria jobb här i stan och fick en 3mm aluplåt tillbockad som övre kylarbalk. (jävligt shyssta som fixade till plåten direkt medans jag väntade) Fick tyvärr såga lite då den nya kylaren är ca 10mm högre än den gamla så fick lov att kapa och bocka till det lite... ska bara svetsas ihop igen.
Och sen efter att ha skjutit på det in i det längsta har jag äntligen fått till kablarna till framlysen, blinkers och tutan, flyttade om relän och lite prylar men vart inte så tokigt i slutändan Det som syns på bilden är inte mycket men var ett jäkla kludd att få till det med den nya kabeldragningen, tog hela jävla dan....iofs med nya kablar till elfäkten,
Forum adm har bett mig berätta det rätta svaret, det är så många som gissar gör att hela forat laggar
Nåväl så är det kanske inte men det är en sån här i allafall:
Nix inte en MicroSquirt utan en helt flång ny MicroTCU Beta utgåva därav den extra kylplåten som sitter på baksidan, kommer inte se ut så när den släpps till försäljning (Alltså en helt ny kontrollenhet för växellådor....)