Håller med ovanstående skribenter
.
Förbered dig psykiskt, tänk på att mannen/kvinnan inte har som yrke att kugga dig, utan att bedöma om du är en lämplig trafikant. Vissa pratar och är avslappnade och helsköna, andra är nästan knäpptysta, så bara för att de inte säger något, så är du inte rökt!
Håll utkik på vägskyltar, framförallt hastighet, har polare som övningskört på vissa vägar mååånga gånger, men sedan på uppkörning fått för sig att det stått t ex 90 istället för 70, och de har kuggat.
Själv var jag så spänd att jag missade skylten på Inre ringvägen i Malmö dör hastigheten är 90 km/h. Var osäker om det var 70 eller 90, så jag låg i 75-80, eftersom ingen direkt flög förbi!
När han sa att vi kunde köra mot deras kontor redan efter 16 minuter tänkte jag att jag hade skitit i det blå skåpet rejält!
Tillbaka på plats efter 20 minuter sa han bara att "Hade fler kört som du hade vi inte haft några olyckor, men du måste våga gasa på!" Korkad/ärlig och nervös som jag var, så var jag påväg att försvara mig med att jag missade hastigheten som stod på skylten, därav min låga hastighet (såg senare under färden att det var 90), men jag hann hejda mig innan jag grävde min egen grav!
Se till att vara förberedd på fickparkering, backa runt hörn och start i backe! Start i backe kan du briljera med om du både kan med dragläget och med handbroms! Vissa testar alla dessa punkter, vissa enstaka och andra inga!
Visa att du kan klara dig på egen hand, grips inte av panik om du gör någon tabbe.
Lycka till