2172
Sök

Hög tomgång och kraftigare motorbromsning.

52 Inlägg
13 november 2012
Trådstartare
Vart idag iväg till en polare och när jag var framme och skulle parkera så dog nästan bilen helt plötsligt, tryckte i kopplingen och tomgången lade sig på 1500rpm. Hade igång bilen en stund på neutralen men den låg fortfarande på 1500rpm hela tiden.

Nåja, tänkte inte mer på det. Nu på kvällen när jag skulle hem, starta jag bilen och tomgången vart fortfarande på 1500rpm. Körde hemmåt och märkte att bilen motorbromsar kraftigare än normalt? Den liksom bromsar som om man skulle bromsa lite lätt med bromspedalen? Varvtalet ligger även på 1500rpm varje gång jag ska växla, den går aldrig ner.

Så.. högt varvtal och motorbromsar kraftigare än normalt?

Någon som vet vad som har hänt?

Random Hero
4 047 Inlägg
13 november 2012
har vajern hängt sig måntro?

Dog food lid. Backwards

52 Inlägg
13 november 2012
Trådstartare
DusanMandick skrev:
har vajern hängt sig måntro?

Gasvajern? Kanske de.. påverkar det så att motorbromsningen blir kraftigare då?

Det konstiga är ju att bilen nästan dog och helt plötsligt ligger den på högt varvtal hela tiden och motorbromsar kraftigare än normalt neutral

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
14 november 2012
Det är inte så att något har lossnat eller hamnat ur led mellan motor-låda-bakhjul så att motorn påfrestas mer ??

Vid större last (tex när ACn går igång) så ska ju tomgången stabiliseras automatiskt och är det onormalt hög belastning blir det onormalt hög tomgång ?
Senast redigerat av TBOC_Razor (14 november 2012)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Sök