3371
Sök

Ställa av bilden, vad börj jag tänka på?

502 Inlägg
17 november 2012
Trådstartare
Ska ta och ställa av bilen nu för vintern, den kommer att stå utomhus och jag har tänkt att jag skulle linda in den i pressening över vintern, vad bör jag tänka på, tänkte tanka den full, ha en torrboll i kupén, ladda batteriet fullt och sedan så får den stå, kanske varmköra den 2 gånger per månad eller något sånt, något annat jag bör tänka på? Mvh big_smile

537 Inlägg
17 november 2012
Strunta i presseningen och strunta i att starta upp den då o då. Ta in batteriet.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
17 november 2012
RPM2006 skrev:
Strunta i presseningen och strunta i att starta upp den då o då. Ta in batteriet.

Helt rätt. Det blir nog bara fukt under en press. Om bilen står 2 månader eller 1 år har inte så stor betydelse, bättre att förvara batteriet inne.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

3 371 Inlägg
17 november 2012
Kanske lägga bilden i en pärm? och damma av den då och då..

2 271 Inlägg
17 november 2012
big_smile
Low skrev:

239 Inlägg
17 november 2012
Low skrev:

big_smileyikes

1 160 Inlägg
17 november 2012
pumpa däcken mer än normalt .kan tappa luft

Muttley
17 november 2012
Istället för en pressening så ta ett partytält och ställ den under om du inte vill att den ska försvinna i snön.
Om de gäller din 740 så är de absolut inga problem.  Lät min stå i 1,5 månad under vintern med batteri i faktiskt.   Den starta upp som ingenting.   Fick bara gräva fram den först.

Dumpersförare.
970 Inlägg
17 november 2012
Finns det egentligen något att tänka på. det lär ju inte vara länge den ska stå stilla ändå.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

514 Inlägg
17 november 2012
Se bara till att bilen är tvättad så rostar den iaf inte, om de är de du funderar på.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
17 november 2012
Det enda riktigt viktiga att tänka på om den ska stå länge är att koppla bort batteriet och framför allt se till att det är rätt glykolblandning i kylsystemet så det inte fryser sönder.

Nån torrboll i kupén är inte fel heller, så det inte får för sig att mögla. Absolut inte linda in den i en pressenning. Ska den startas upp nån gång ibland så ska den även köras på väg tills den blivit genomvarm, gör man inte det så ska man låta bli helt att starta.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

502 Inlägg
17 november 2012
Trådstartare
Det känns som att jag fått svar på det mesta nu (inkl att jag ska lägga bilden i en pärm också low) wink wink

Det är väl mest rosten jag tänker på som du skrev volvochefen , Men då är det alltså ingen idé att starta den under hela vintern?

Mvh Jonas big_smile

Dumpersförare.
970 Inlägg
17 november 2012
Du har ju en volvo dom startar altid smile

Opel Omega 2,0 16V /97

5 Inlägg
19 november 2012
ställ den absolut inte på gräs och kör med en ordentlig underredsbehandling om du inte har redan gjort de. och låt snön falla på den. risken med party tält är om snön smälter och fryser flertal gånger så kommer isen gå igenom tältet och sen är de bara att byta tak på volvo. lycka till

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
19 november 2012
Ställ den på grus.
Ladda batteriet tar ur det ur bilen och ställ det inomhus.
Torrboll är bra ide.
Igen pressening.
Tvätta bilen innan. Gärna lite vax.
Pumpa däcken stenhårda så slipper dom bli ovala.

Varmkör inte om du inte ska varmköra ordentligt så bilen blir genomvarm annars drar bilen bara åt sig kondens.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Muttley
19 november 2012
robinwadstrom skrev:
ställ den absolut inte på gräs och kör med en ordentlig underredsbehandling om du inte har redan gjort de. och låt snön falla på den. risken med party tält är om snön smälter och fryser flertal gånger så kommer isen gå igenom tältet och sen är de bara att byta tak på volvo. lycka till

Partytält med riktigt tak. Inte julas tält för 200 kr.   Finns nånstans utanför landskrona som en bonde eller vad de är som har väldigt långa tält som är till för vinterförvaring av bilar.  De är dock inte de där plastiga möget smile

502 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
Hmm, stället som jag kan ställa bilen på har ganska mycket gräs/mjuk mark, frågan är om jag kan lägga någon skiva eller dylikt som bilen får stå på? smile

514 Inlägg
20 november 2012
lägg ut ett kapell där du ska ställa bilen

Dumpersförare.
970 Inlägg
20 november 2012
du det är bara en gammal volvo. jag säger inte att det är skrot för den är fin. men den kommer ju inte stå länge. Och bilen lär tåla att stå.

Opel Omega 2,0 16V /97

Sök