Tjena!
tänkte göra ett projekt tråd på min volvo 855:a som ska få på sig v70 grejer!
Jag skriver inte så mycket av mig men jag ska iallafall försöka så gått det bara går och tar mycket bilder på så mycket som möjligt, så som helhetsbilder och små grejer!
Fick en 855:a GLE Automat (vet att ni sitter framför skärmen och säger BLÄÄÄ och det gjorde jag med, men vafan en gratis bil som funkar och va rellativt nybessiktad så gnällde jag inte sen efteråt).
Tog hem bilen och tvättan (stått under en skog såg det ut som) sen provkörde jag bilen och gick hur bra som helst!
Men sen fick jag tankar på att fixa upp bilen och jag tycker personligen att 850:is ser så kantiga ut så jag ville göra om bilen med att sätta på v70 grejer. När jag väll tänkte så och va ute och test körde bilen så gick topplockspackningen så klart...
så då ställde jag undan den ett tag, men efter en vecka så såg jag på blocket att det fanns en väldigt billig v70 med trasig topplockspackning på. Så drog iväg och köpte bilen och har börjat lite med nerplockandet!
Har en lite lista nedanför som kommer att fyllas på efterhand och om någon har lite ideér på vad som skulle vara snyggt att göra eller nått liknande!
/Saker som inte är gjort/påbörjat = (#)
Saker som är klart/påbörjat = (+)
Saker som är påbörjat men är inte klart (#/+)
Listan över 855:an :
1. Ta bort front, sidokjolar, kofångarna, dörrarna och innredningen. (#/+)
2. Sätta ditt V70 grejerna. (#/+)
3. Sätta in v70 innredningen. (#)
4. Fixa ett bra ljud i bilen. (#)
5. Fixa topplockspackningen. (+)
6. Byta topplock ifrån GLE topp till en GLT topp. (insåg att man måste byta kolvar så då görs det ej)
7. Fixa ett par bättre/snygga fälgar. (#)
8. Fixa till det bessiktningen har att gnälla på. (+)
Listan över V70:in :
1. Ta bort fronten, sidokjolarna, bak- främre- kofångarna och dörrarna. (+)
2. Ta ur innredningen. (+)
3. Fixa topplockspackningen (+)
4. Gå igenom motorn så inge annat är trasigt/behöver bytas ut. (+)
5. Ta ur motorn (+)
6. Ta ur styrenheter/el/kablar och diverse för att kunna starta motorn. (+)
När motorn är ur och fungerar så ska den in i mitt tredje projekt där det handlar om att sätta i en T5:a på 239hk i en volvo 960. Men det tar vi inte upp i denna tråden och den tråden skapas när det är dax!
Här är iallafall en bild på bilen när jag tog hem den och den har tvättats!
855:an kom hem