Meningen här är att jag först ska renovera upp bilen till bättre skick och slutligen sätta i en cheva 283 V8 För tillfället känns detta som ett långtidsprojekt då jag fortfarande går i skola och inkomsten inte är den största
Nu sitter då kolvarna där dom ska och nya trösklar och skärmkanter är beställt
Slipade även bort allt spackel som va över tröskel i bakkant och över hjulhuset sedan någon tidigare bytt skärmkant
Sedan när jag sätter dit den nya skärmkanten har jag funderat på om man skulle ta och bredda lite? Inte överdrivet men lite lagom diskret så att man kan få på lite fetare bakdäck
Känner att de inte hänt allt för mycket de sista kom lite annat emellan, men nu är då vänster tröskel fast där den ska, även topparna till nye motorn är rensade så blir de nog att slipa in ventilerna nu under veckans gång förhoppningsvis kanske dom kommer på också Men nu har ni iaf fått en liten läges update
Sådär ja, nu är topparna ihopmonterade och på plats så nu börjar de ju likna en motor igen
Fick även köppt mig USA-front *2
USA-front både med och utan reflex under
Fick även ta och provmåntera den ena och måste säga att jag blev riktigt nöjd fattas bara USA-blimkers nu då ingen som vet vart man kan få tag på sådana?