3526
Sök

Film: Så kan det gå om man kör stance :)

7 393 Inlägg
29 november 2012
Trådstartare
då en Lexus 200 inte är den piggaste så blev jag mkt förvånad att den betedde sig sådär, kan ju iof vara skitdäck ala pinglingponkangplang,,,, wink

http://www.youtube.com/watch?v=nGu8FPRD … r_embedded

268 Inlägg
29 november 2012
det är efter guppet bilen släpper... annars hade den nog fortsatt fram som vilken bil som helst skulle jag kunna tänka mig.

7 393 Inlägg
29 november 2012
Trådstartare
såg nu att den släpper när han kör över skarven, MEN klarar inte en bil en vägskarv¨så är den felbyggd enligt mig iaf smile

268 Inlägg
29 november 2012
frågan är ju hur mycket av däcken som tar i asfalten och hur väglaget är. och han kommer upp i en del varv på motorn och det lyfter och sedan går ner i asfalten igen så kanske ett av däcken greppar mer än det andra och vips så har du denna händelsen.

Dock bara som jag tror smile

10 163 Inlägg
29 november 2012
med den cambern äre inte mycket däck i asfalten inte sen att han kör som en biltjuv med gör ju inte saken bätre kör man på stuk som går åt det extrema åt vilket håll som helst måste man köra efter det stukets begränsningar också.

som att en bil som ligger på marken inte tar fartgupp i 50km/h och som att en förhöjd pickup ej gärna driftar i 150 i en rondel heller.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

619 Inlägg
29 november 2012
Ryssland ryssland ryssland, blir man förvånad.... ?

German Engineering
9 083 Inlägg
29 november 2012
juhaaan skrev:
Ryssland ryssland ryssland, blir man förvånad.... ?

Med tanke på hur de kör så är man inte förvånad alls roll
Senast redigerat av CarpeDiem (29 november 2012)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

oijoij-society.com
774 Inlägg
29 november 2012
Nu ska vi se vart vi ska börja, ingen som noterat vilket datum de utspelar sig? Samt att de är i Ryssland!
Med andra ord är de väl inte optimala förhållanden för sommardäck vare sig man kör på stretch eller inte?
Men sen att bilen är stum samt den cambern är ju då ingen fördel. Men kan inte tänka mig att de varit så mycket bättre med vanliga sommardäck med den körstilen han verkar va nöjd med. smile

Byte själv i tisdag från luftfjädring och sommardäcken, måste säga att de betedde sig bättre med de än med bottnade coils och friktionsdäck. smile

1 867 Inlägg
29 november 2012
Sommardäck i februari och stum fjädring ja, det kan bli intressant smile

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

1 534 Inlägg
29 november 2012
Alltså han kör ju som ett arsle, gasar på, kör över "guppen" med en sladd som följd av dåligt grepp och ej anpassade däck?
Är ju februari och vägen är nog hal/våt, lär inte vara snustorrt väglag iaf.

Han får skylla sig själv men det är synd om hans medtrafikanter.
Idiot!

KEEP TO THE RIGHT IM BEHIND YOU!
51 Inlägg
29 november 2012
Hahahaaa! se till att ha lite mera gummi i backen en drygt 3cm så kan det nog greppa lite bättre

KEEP TO THE RIGHT IM BEHIND YOU!
Come to the dark side we have cookies!

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
29 november 2012
Folk borde verkligen ta o lära sig vad ordet Stance betyder. För det betyder verkligen inte okörbara bilar som många verkar tro.

10 163 Inlägg
29 november 2012
JDMy00 skrev:
Folk borde verkligen ta o lära sig vad ordet Stance betyder. För det betyder verkligen inte okörbara bilar som många verkar tro.

okörbara ärom ej men man kan ju inte köra som med tant agdas bil direkt finns visa begränsningar men vafan äre utfört på rätt sätt på rätt bil äre gör snyggt. big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

oijoij-society.com
774 Inlägg
29 november 2012
Nu lär jag få halva garaget efter mig, men man kan ju kolla mot på hur säkert de är med att ligga på g-gummi samt rwd och däck utan något mönster alls som väldigt många gör.
Tror många ska tänka sig för innan de spyr galla på andra, säger inte detta mot någon av er som skrivit.
Men tänk bara på vad man trots allt ser nästintill dagligen, tyvärr finns de lika många idioter i vår vardag.

Tänk på att olyckor är alltid något som händer, frågan är varför vissa bryr sig mindre än andra om säkerhet?

11 Inlägg
1 december 2012
hahaha du borde börja jobba på Aftonbladet Granada. Slår aldrig fel oavsett om det är här eller på Zatzy du postar. Om du tror att den olyckan beror på hans "stance" så stämmer verkligen mina fördomar.

JFfoto
1 december 2012
oijoij skrev:
hahaha du borde börja jobba på Aftonbladet Granada. Slår aldrig fel oavsett om det är här eller på Zatzy du postar. Om du tror att den olyckan beror på hans "stance" så stämmer verkligen mina fördomar.

Vad beror olyckan på då?

1 534 Inlägg
1 december 2012
Kalltkaffe skrev:
oijoij skrev:

Vad beror olyckan på då?

Att han kör som ett arsle?

JFfoto
1 december 2012
jetta16v skrev:
Kalltkaffe skrev:
oijoij skrev:

Vad beror olyckan på då?

Att han kör som ett arsle?

En vanlig bil hade klarat av det där? kom inte och säg att däcken inte har någon betydelse när dom ser ut sådär, däcken är det enda som har markkontakt, däck spelar stor roll.

1 532 Inlägg
1 december 2012
Ju mindre yta däcken har ju sämre väggrepp har bilen.
Sladden berodde på hjulvinklarna + att stötdämparna var för hårda.

Got VTEC?
1 593 Inlägg
1 december 2012
Hahhaha jaja, spelar säkert ingen roll att han kör med sommardäck i februari.. allt är hjulvinlkarnas fel.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

Sök