3536
Sök

Film: Så kan det gå om man kör stance :)

JFfoto
1 december 2012
#21
Takashi skrev:
Hahhaha jaja, spelar säkert ingen roll att han kör med sommardäck i februari.. allt är hjulvinlkarnas fel.

Såklart är hans körstil även inblandad i olyckan, om han hade kört helt rakt hade det förmodligen inte hänt, men hjulvinklarna är nog den största bidraget till olyckan, sen vet vi ju inte heller hur halt det var, om det ens är halt, om han har sommardäck eller vinterdäck. Det vi vet är ju att hjulvinklarna är fel, däcken har knappt någon markkontakt och han kör som en idiot, men jag anser att även med den körstilen och normal hjulvinkel borde han klarat det, men det är jag det. smile alla har rätt till sina åsikter..

865 Inlägg
1 december 2012
#22
Datum i videon var fel. Faktiska datumet 30/10/12. 8 am. Moskva, dvs detta hände inte i februari


7 393 Inlägg
1 december 2012
Trådstartare
#23
oijoij skrev:
hahaha du borde börja jobba på Aftonbladet Granada. Slår aldrig fel oavsett om det är här eller på Zatzy du postar. Om du tror att den olyckan beror på hans "stance" så stämmer verkligen mina fördomar.

hahaha det här var faan skoj smile

jag TROR att det är MÅNGA orsaker till olyckan,

1 stance
2 däck
3 idiot till förare
4 väglag


anledningen till min rubrik är just att skapa diskusion smile
jag tog klippet från ryssar på vägarna,

där Ryssar kör just som IDIOTER, skitskoj å titta på förövrigt


ClubJDM.se
1 608 Inlägg
1 december 2012
#24
Jag ska nog börja påstå att alla olyckor har med stance att göra tror jag. Då alla bilar har "stance", sen vidare den är snygg eller inte är en annan femma.

Enda anledningen till denna olycka är idioten som kör.


51 Inlägg
1 december 2012
#25
JDMy00 skrev:
Jag ska nog börja påstå att alla olyckor har med stance att göra tror jag. Då alla bilar har "stance", sen vidare den är snygg eller inte är en annan femma.

Enda anledningen till denna olycka är idioten som kör.

Detta måste ju vara de mest trångsynta inlägg jag läst här på garaget. Klart som helvete att hans hjulvinkel bidrog till olyckan! Tror du fästet är bra när man har däcken i 45 graders vinkel mot väglaget?


ClubJDM.se
1 608 Inlägg
1 december 2012
#26
Trevligt för dig.

Man är ju antagligen en idiot om man kör med såna hjulvinklar och kör som ett arsle eller hur?
Stance har för övrigt nada att göra med hjulvinklar.


Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
1 december 2012
#27
sätter 100kr på att han bottna dämpningen ibak därmed fick hjulsläpp.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

JFfoto
1 december 2012
#28
myran skrev:
sätter 100kr på att han bottna dämpningen ibak därmed fick hjulsläpp.

Fast om han hade normala hjulvinklar hade det kanske inte släppt, eftersom han skulle haft mer grepp wink

239 Inlägg
2 december 2012
#29
Vad säger försäkringsbolagen när folk stancar sönder bilarna, borde inte de bilarna gå som trafikfara?


KEEP TO THE RIGHT IM BEHIND YOU!
51 Inlägg
2 december 2012
#30
Bilar idag har ett helbils godkännande det betyder att du INTE får ändra något på bilen t.ex däcks dimensioner, är den reggad med 205 55 16 får du inte ha 225 45 17 en bil kan ha flera olika däck godkännanden dock http://www.motormannen.se/bilen/kora-ag … -dack.html
Senast redigerat av Gulo (2 december 2012)

KEEP TO THE RIGHT IM BEHIND YOU!
Come to the dark side we have cookies!

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
2 december 2012
#31
Haziza87 skrev:
Vad säger försäkringsbolagen när folk stancar sönder bilarna, borde inte de bilarna gå som trafikfara?

Skämtar du eller?


KHRacing
2 december 2012
#32
M_Broberg skrev:
Gulo skrev:
Bilar idag har ett helbils godkännande det betyder att du INTE får ändra något på bilen t.ex däcks dimensioner, är den reggad med 205 55 16 får du inte ha 225 45 17 en bil kan ha flera olika däck godkännanden dock

Fel

Du får ha olika däckdimensioner sålänge rullomkretsen håller sig inom 5%

Eller hur jävla stora du vill sålänge du som förare kan garantera hastighetsmätare samt bilens säkerhet/väghållning (typ)

KEEP TO THE RIGHT IM BEHIND YOU!
51 Inlägg
2 december 2012
#33
ok men sist jag läste reglerna för helbils god kända bilar så får man inte byta ut delar!? hjul är delar lite som att byta avgassystem eller turbo http://www.motormannen.se/bilen/kora-ag … -dack.html detta kanske klar gör frågan!?
M_Broberg skrev:
Gulo skrev:
Bilar idag har ett helbils godkännande det betyder att du INTE får ändra något på bilen t.ex däcks dimensioner, är den reggad med 205 55 16 får du inte ha 225 45 17 en bil kan ha flera olika däck godkännanden dock

Fel

Du får ha olika däckdimensioner sålänge rullomkretsen håller sig inom 5%
Senast redigerat av Gulo (2 december 2012)

KEEP TO THE RIGHT IM BEHIND YOU!
Come to the dark side we have cookies!

239 Inlägg
2 december 2012
#34
JDMy00 skrev:
Haziza87 skrev:
Vad säger försäkringsbolagen när folk stancar sönder bilarna, borde inte de bilarna gå som trafikfara?

Skämtar du eller?

Nej? De förstör ju välhållningen?


ClubJDM.se
1 608 Inlägg
2 december 2012
#35
Haziza87 skrev:
JDMy00 skrev:
Haziza87 skrev:
Vad säger försäkringsbolagen när folk stancar sönder bilarna, borde inte de bilarna gå som trafikfara?

Skämtar du eller?

Nej? De förstör ju välhållningen?

Nej. Men sjuka hjulvinklar däremot, de förstör väghållningen.
Stance innebär inte alltid extrem camber osv.


7 120 Inlägg
2 december 2012
#36
De flesta bilar med 'stance' har förstörd väghållning. Att sänka bilen massor och smacka på breda fälgar med lågt ET är värdelöst ur väghållnings-perspektiv.

543 Inlägg
2 december 2012
#37
JDMy00 skrev:
Nej. Men sjuka hjulvinklar däremot, de förstör väghållningen.
Stance innebär inte alltid extrem camber osv.

Eftersom du JDMy00 är väldigt insatt i Stance så kan väl du förklara för oss vad riktigt stance är?
Brukar inte dom flesta Stance bilar ha överdrivna hjulvinklar, däck som är för små för fälgen (stretch?) osv, eller är det bara tyskstuk på japanska bilar som har det??

Trött och bitter?? javisst!

1 534 Inlägg
2 december 2012
#38
ivaldi skrev:
JDMy00 skrev:
Jag ska nog börja påstå att alla olyckor har med stance att göra tror jag. Då alla bilar har "stance", sen vidare den är snygg eller inte är en annan femma.

Enda anledningen till denna olycka är idioten som kör.

Detta måste ju vara de mest trångsynta inlägg jag läst här på garaget. Klart som helvete att hans hjulvinkel bidrog till olyckan! Tror du fästet är bra när man har däcken i 45 graders vinkel mot väglaget?

Och detta måste då vara ett inlägg som ett resultat av begränsad intelligens, är du på riktigt?

Om du är det, så antar jag att du kan läsa denna text också, då vill jag bara fråga en sak.

Om denna lexus-förare hade hållt samma hastighet som övriga trafiken och inte kört som en bankrånare, tror du då på allvar att det skulle fått samma resultat?

Jag säger inte här att hans hjulvinklar påverkade, utan jag frågar bara om han hade kört lika lugnt som övriga trafiken, hade det då fått samma resultat?

Att Stance påverkar har inte ett skit med detta att göra, hade åsnan kört på bana är det en annan sak, då kan man diskutera hjulvinklar hit och dit.
Men nu är det på allmän väg och då undrar jag om det beror mer på körstilen än hjulvinkeln som sådan..

Evildan
2 december 2012
#39
jetta16v skrev:
ivaldi skrev:
JDMy00 skrev:
Jag ska nog börja påstå att alla olyckor har med stance att göra tror jag. Då alla bilar har "stance", sen vidare den är snygg eller inte är en annan femma.

Enda anledningen till denna olycka är idioten som kör.

Detta måste ju vara de mest trångsynta inlägg jag läst här på garaget. Klart som helvete att hans hjulvinkel bidrog till olyckan! Tror du fästet är bra när man har däcken i 45 graders vinkel mot väglaget?

Och detta måste då vara ett inlägg som ett resultat av begränsad intelligens, är du på riktigt?

Om du är det, så antar jag att du kan läsa denna text också, då vill jag bara fråga en sak.

Om denna lexus-förare hade hållt samma hastighet som övriga trafiken och inte kört som en bankrånare, tror du då på allvar att det skulle fått samma resultat?

Jag säger inte här att hans hjulvinklar påverkade, utan jag frågar bara om han hade kört lika lugnt som övriga trafiken, hade det då fått samma resultat?

Att Stance påverkar har inte ett skit med detta att göra, hade åsnan kört på bana är det en annan sak, då kan man diskutera hjulvinklar hit och dit.
Men nu är det på allmän väg och då undrar jag om det beror mer på körstilen än hjulvinkeln som sådan..

Tror ni på fullaste allvar att det hade varit samma utgång med en omodifierad IS200 i samma hastighet?

Hade den studsat över en skarv i vägbanan?

Hade den tappat fästet på den blöta asfalten på det viset?

Ni som har kört en sådan vet redan svaret.

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
2 december 2012
#40
tobbeh78 skrev:
JDMy00 skrev:
Nej. Men sjuka hjulvinklar däremot, de förstör väghållningen.
Stance innebär inte alltid extrem camber osv.

Eftersom du JDMy00 är väldigt insatt i Stance så kan väl du förklara för oss vad riktigt stance är?
Brukar inte dom flesta Stance bilar ha överdrivna hjulvinklar, däck som är för små för fälgen (stretch?) osv, eller är det bara tyskstuk på japanska bilar som har det??

Stance är egentligen hur en bil "sitter" inte hur bra fitment du har mellan fälgkant och fälg. DOCK så är det väääldigt vanligt att just när du har bra fitment att folk säger att bilen har en bra stance.

Detta är bra fitment och bilen sitter fint, en bra stance med andra ord.
http://www.tophdwallpapers.in/wallpapers/cars-tuning-stance-jdm-hella-flush-1280x800.jpg

Men denna har också bra stance utan sjuka hjulvinklar och för smala däck.
http://image.modified.com/f/features/modp-1003-1998-subaru-impreza-25rs-coupe/32236191+w620/modp_1003_02_o+1998_subaru_impreza_25rs_coupe+front_side_view.jpg

Men även en helt original bil har en stance, men då kanske inte en så snygg stance..



Sök