Vi kör igång med en update direkt här!
Jag kommer hålla lite på vad för produkter som kommer bytas ut till nästa säsong och vilka som kommer få stanna kvar. När produktvalet är klart så släpper jag en ny systemskiss. Det jag kan säga är att bilen kommer bli lättare
Jag kan börja med att berätta att ALLT i skuffen på bilen är utrivet, jag har försökt annonsera ut grejerna lite lätt, men nu har de hamnat i en stor hög på släpkärran, så snart åker det på tippen! Med andra ord kan vi konstatera att bagaget ska byggas om i bilen
Bilder på rivningsprocessen är inte så mycket att hänga i granen, utan vi utgår hädanefter att allt är tomt, och att det inte har suttit något där innan
Det hela startar här, en bit MDF och några L profiler, detta skall komma att bli en batterihylla. Batterierna får bo i reservhjulsbaljan denna gång. Det är ganska lätt att se att det ej är plats för 5 batterier i skuffen denna gång, utan jag kör på endast 2st.
I vanlig ordning ska skall MDFet fuktskyddas/förstärkas med polyester.
Senast jag gjorde ordning skuffen så hade jag påbörjat rostangrepp i baljan som då åtgärdades lite enkelt. Nu rev jag bort dämpmatta och inspekterade och det såg helt ok ut, jag slipade av den ytrosten som fanns och rostskyddade först, sedan sprayade jag på silverfärg.
Här är batterihyllan (nästan) på plats där den ska sitta.
Såhär ser den ut underifrån. Alla delar är ihopbultade. Hyllan sitter fast i centrumbulten till reservhjulet, och även ute i hörnen (genom plåten i baljan).
Såhär någonting kommer det bli, med en överliggande balk som håller dem på plats. Det återstår att se hur mycket plats det kommer finnas uppåt, eventuellt så får jag använda mig av någon tunnare balk