Då var de dags !
I onsdags så åkte jag och Andreas upp till Trollhättan på förmiddagen.. för mig resulterade de nästan i en heldag på Autotech. Fy fasiken vilket härligt gäng dom är, fast de visste jag ju innan !
Kommer upp och där står min bil inne i verkstan.. tänk att ens bil kan va så saknad !
Efter lite information fick jag ta en provtur och drog iväg till närliggande macken för att pumpa den full på 98-okt då vi ville bänka den på detta.
Kommer tillbaka och då kör vi upp den i bänken..
FILM från bänkningen:
[video]http://www.garaget.org/video/135844[/video]
För att göra en lång historia kort så blev de iallafall detta resultat efter lite pillande med luftburk och annat:
NU vill jag då förklara att denna kurvan är ju som synes inte helt 100 och jag som är helt och hållet novis när de gäller bilar hit och dit fick de förklarat att de är termostaten som sänker tempen och då går effekten upp och ner. Jag kommer knappt ihåg hälften av all information jag fick ( minne som en guldfisk
) men de som ordnade till kurvan var att jag skulle tanka i 10l E85 så fixade dessa sänkningar till sig. Detta gjorde jag igårkväll.
Det som nu väntar är att jag ska montera på dessa grejer:
Silikonslangar mellan turbo och IC samt, dumpventil till turbon m.m... Autotech ska fixa klart min multifuelmapp ( 50% E85 & 50% 98-okt ) som är det som ska gå i bilen sen ska jag köra upp bilen till Autotech en gång till och bänka om den !
Då kommer kurvan se betydligt finare ut och dessutom kommer det, som Patrik hoppades på, resultera i cirka 440Hk.
Vad har jag mer att säga.. bilen går som ett jäkla skott, låter helt galet underbart. En heeeeelt annan bil !
Det som va ännu mer skoj att höra var att detta var den bilen med K16 turbo som lämnat mest effekt !
Efter en provkörning igårkväll med polaren så har han ett mätarfilmklipp när vi testar lite dock har han de på sin dator hemma så får ladda upp den senare ikväll eller imorgon !
Nu blir de körning ikväll.. tänkte testa på krängningshämmaren som dom monterat med:
Tills vidare !