Här är mitt projekt med att få till de att få den effektstarkaste V50:n i Sverige ( kanske inte mycket att sukta efter men alltid något ) med, för tillfället, oöppnad motor ! Bilder från när jag köpte den till allt som sker och... Visa mer
Gött att den snart blir komplett, hoppas den håller! Och.. Porsche-bromsarna, känns som en smärre förmögenhet va...
Haha Porsche-bromsarna var de absolut snyggaste jag sett ! Vill ha-behovet bara blev ENORMT stort !
---
Update: Skara-träffen igår med gott folk.. och av någon anledning verkar saker gå åt helvete när jag åker till Skara ? Andra gången i rad som någon skit händer.. förra gången var de tryckslangen..
Igår blir jag stoppad av polisen och får en flygande besiktning varav mina framrutor som är tonade får anmärkning så de blev 500:- i böter samt jag måste åka och ombesikta bilen. Nåja.. kör man med tonade framrutor får man skylla sig själv men har man haft de på två bilar och under 4 år aldrig blivit stannad för de känns de jobbigt just nu haha
Polaren i sin M3:a blev ju stannad han med exakt samtidigt som mig fast på en annan plats 100 meter bort.. min syn när vi kommer till honom är denna:
.. woooops, flygande besiktning och där va den kompressorn upptäckt ! Men som "tur" vad var de ingen FB utan han hade kört lite fort fast klarat sig då dom inte kört laser på honom.. men poliserna gnällde ändå av sig och han fick anmärkning för att halvljuset lös för grönt ( 3000K i halvljuset d.v.s GULT ljus ) och mönsterdjupet på bakdäcken
Surt sa räven, men också; ger man sig in i leken får man leken tåla!
Hehe ja precis
---
Nu har Autotech bilen så nu ska de slängas i multifuelmappen, Elevate CBV:n samt ATM magnetventilen samt allmän felsökning varför den varit lite hackig. Så får vi se om de är tändspolar eller vad de kan vara
Hämtar bilen på torsdag och då ska de bli riktigt spännande att se vad den kan leverera..
Hopp då va älskling hemma igen.. saknat henne... NÅGOT. Lite skillnad emot Caddyn
Mycket felsökning, mycket krångel då de varit bekymmer som de inte stött på innan. Laddtrycksreglering, knacksensorer... ja de har varit lite allt möjligt pillande för Peter och hans kodning i mjukvaran.
Multifuelmappen har jag inte fått i än.. ska åka upp till dom ännu en dag på min semester om 2 veckor så ska vi byta tändstift, i med MF-mappen samt kolla lite på att bygga om luftintaget. Den här luftburken fungerar rätt värdelöst.. stryper rätt rejält med hästar så kommer gå tillbaka till öppet luftfilter och lite specialgrejer som jag hittat på
Jag har förvisso hört talas om att köra utan rutor tidigare men det låter ju som ett ganska konstigt kryphål så att säga, men jag håller förstås tummar för att det går igenom!
så vitt jag vet så ska man lika gärna kunna hissa ner rutorna och sedan ta bort hissknapparna! Men som du säger så finns det ingen lag som säger att man måste ha sidorutor! inget nedslag ska de vara