3536
Sök

Lägre förbrukning efter extraljusen åkt på

Förvirrad
35 Inlägg
5 december 2012
Trådstartare
Tjenare

Montera mina extraljus i helgen (3x Bosch Big Knick) på min XC70, blev rätt paff när ja upptäckte att förbrukningen sjönk ca 2dl/milen.

Fler som upplevt detta??

Ja trodde att ja skulle få ökad förbrukning med tanke på den extra ytan som skulle stoppa luftflödet men ikke.big_smile

/Oscar

Environmentalism can kick my ass... technological progress will lead to machine domination!!!

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
5 december 2012
2dl per mil?? hahaha, mm jo visst. Möjligen för du ser bättre och därför kör lugnare och jämnare?

/Mattias

111 Inlägg
5 december 2012
Haha dagens placebo? smile

Förvirrad
35 Inlägg
5 december 2012
Trådstartare
haha lugnare?? Söndas chaffis deluxe vettu wink

nä men vid jämn hastighet, plan väg, ändrades moment förbrukningen ca 2dl.

Environmentalism can kick my ass... technological progress will lead to machine domination!!!

Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
5 december 2012
skumberg skrev:

extraljusen drar så in i helsike mycket ström att förbrukningsmätaren orkar inte upp till den riktiga värdet..

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

Förvirrad
35 Inlägg
5 december 2012
Trådstartare
offfroad skrev:
skumberg skrev:

extraljusen drar så in i helsike mycket ström att förbrukningsmätaren orkar inte upp till den riktiga värdet..

Ahh Måste va de tongue

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
5 december 2012
haha att bilen skulle dra mindre händer bara inte tongue

Förvirrad
35 Inlägg
5 december 2012
Trådstartare
Man tycker juh de....men medelförbrukningen har sänkts med samma körstil/körsätt och enda som ändrats e att ljusen e på

595 Inlägg
5 december 2012
skumberg skrev:
Man tycker juh de....men medelförbrukningen har sänkts med samma körstil/körsätt och enda som ändrats e att ljusen e på

asso om du har gjort det riktigt ordentligt så kopplade du väl loss batteriet när du monterade extraljus , ELLER HUR ?!

då nollställs förbrukningsmätaren.., och den börjar om ifrån 0 och jämnar ut till den riktiga värdet..

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

Adrenaline Junkie
264 Inlägg
5 december 2012
offfroad skrev:
skumberg skrev:

asso om du har gjort det riktigt ordentligt så kopplade du väl loss batteriet när du monterade extraljus , ELLER HUR ?!

då nollställs förbrukningsmätaren.., och den börjar om ifrån 0 och jämnar ut till den riktiga värdet..

varför skulle man koppla bort batteriet? aldrig hört eller sett nån gjort och är själv mekaniker och jobbar på märkesverkstad..

Förvirrad
35 Inlägg
5 december 2012
Trådstartare
Ja plocka batteriet just för att ja montera Volvos knapp, hade ja inte gjort de hade ja inte rört batteriet.

JFfoto
5 december 2012
Oj vad min borde dra mindre då :p

595 Inlägg
5 december 2012
Diss skrev:
offfroad skrev:
skumberg skrev:

varför skulle man koppla bort batteriet? aldrig hört eller sett nån gjort och är själv mekaniker och jobbar på märkesverkstad..

en tumregel jag har hört , " ska man arbeta på elsystem på något sätt så ska man alltid koppla bort batteriet .. "
jag gör det inte själv heller så..

tänk på det så .., skulle du arbeta vid / i en högspännings ( 40 000v ) elcentral , om den var på ??

212 Inlägg
5 december 2012
Lite OT:
Men varför man kopplar bort batteriet när man meckar (skulle byta lampa i bilen och hade klocka på mig)

Lite varning för känsliga... http://imgur.com/8BpwE
Tre veckor efter...

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
5 december 2012
JohanW skrev:
Lite OT:
Men varför man kopplar bort batteriet när man meckar (skulle byta lampa i bilen och hade klocka på mig)

Lite varning för känsliga... http://imgur.com/8BpwE
Tre veckor efter...

aj hmm ser riktigt illa ut

785 Inlägg
6 december 2012
Bättre att plocka av allt sånt när man skruvar.
Typ ringar, armband, klockor osv.
Dels för kortslutning och dels för att undvika att fastna.

Men NEJ, inte en chans att bilen dricker mindre med extraljus monterade.

Its not the fart that kills, its the smell...

2 845 Inlägg
6 december 2012
Hmmm. 3 extraljus gör 2 dl mindre bränsle Per mil.

Min bil ligger på 1 liter Per mil.

Imorgon sätter jag på 15 extraljus så slipper jag tanka nåt
mer.  big_smile

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
6 december 2012
uhlin skrev:
Hmmm. 3 extraljus gör 2 dl mindre bränsle Per mil.

Min bil ligger på 1 liter Per mil.

Imorgon sätter jag på 15 extraljus så slipper jag tanka nåt
mer.  big_smile

Släng på några till så kan du köra inom macken och ta en kopp kaffe och fylla på deras tank istället wink

/Mattias

Sök