Hej alla gorg:are!
Sitter på jobbet en varm och solig lördag så, ni kan ju gissa er till mitt humör..
Det är faktiskt rätt bra!
Med hjälp av Daniel (D_Fast@gorg) fick jag tag på en uppsättning pärmar (4st) av Glenn, med all information och grejjer om 156. Shout-out till Daniel för hjälpen med att ordna dessa (då han inte ville skänka mig sina fick han göra nästbästa
)
Nu är iaf den lilla aluklumpen kallad växellåda ute, tack till pappa som gjorde det i min frånvaro.
Nu ska vi gå igenom den och pilla och putsa lite, få tag på koppling och tryckplatta (funderar fortf. på BMW/Porsche saker där, förslag?) lappa ihop motor och låda.
Kvar? Ja detta på ett ungefär:
[ ] Gå igenom lådan
[ ] Lappa ihop motor och låda med rätt koppling och tryckplatta
[ ] Skaffa ett golv för förare och passagerare som inte kattfan kan hoppa in o ut i.
[ ] Lackera golv och rostskydda sånt
[ ] Skaffa sitta still stolar som inte är för tunga.
[ ] Montera i inredning
[ ] Åka o mappa (troligen skaffa nya spridare)
[ ] Besiktiga, (har pratat med org. ledaren för Lazzet/Lazzat racing igår en snabbis) och han tycker det verkar omöjligt att få det bes. skaffade ju "bibeln" så får kika i den prata med Larson i Norrtälje. Så vi får se hur det går.
[ ] Byta vindruta och lackera tack och lite annat.
På ett ungefär så är det detta kvar, och får jag inga större hinder räknar jag med att den ska gå å få till besiktning i juni/juli samt ta semester i slutet av juli och augusti och brumma lite.
MvH
/Erik