3083
Sök

Byte motor, startar inte - Volvo B230e

31 Inlägg
15 december 2012
Trådstartare
Tja hade en förgasarkonverterad b230e som toppen gick på, åkte till skroten köpte en b230e och har satt i den nu.
Men den startar inte..
Den fick ingen soppa så jag kollade relät genom att kortsluta 2 anslutningar som man ska göra enligt instruktionsboken och då gick pumpen finfint(då ska det vara fel på relät) . Jag åkte till biltema köpte nytt relä men likförbannat kommer det ingen soppa med ny relät heller...

Några ideér?hmm
Senast redigerat av mrkung (15 december 2012)

21 761 Inlägg
15 december 2012
Pumprelät styrs bla av tändimpulserna som går från tändmodulen till tändspolen, kommer det inga impulser så drar inte relät. Kolla upp att reläspolen får dessa impulser. smile

31 Inlägg
15 december 2012
Trådstartare
Så om jag nu inte har något fördelarlock på så ska inte pumpen gå heller?smile

21 761 Inlägg
15 december 2012
Nja, det sitter ju en Hallgivare inuti fördelaren så tändmodulen ska ändå få signal från fördelaren och kunna skicka impulser till tändspolen. Åtminstone så vitt jag vet. smile

31 Inlägg
15 december 2012
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Nja, det sitter ju en Hallgivare inuti fördelaren så tändmodulen ska ändå få signal från fördelaren och kunna skicka impulser till tändspolen. Åtminstone så vitt jag vet. smile

A för jag har ju inget lock på den och inget ikopplat i fördelaren men hur ska jag mäta med en spänningsprovare?
Senast redigerat av mrkung (15 december 2012)

21 761 Inlägg
15 december 2012
mrkung skrev:
och inget ikopplat i fördelaren

Inte ens kablarna mellan fördelaren och tändmodulen?

I så fall sitter nog felet där, de måste kopplas in. smile

31 Inlägg
15 december 2012
Trådstartare
Drönirettab skrev:
mrkung skrev:
och inget ikopplat i fördelaren

Inte ens kablarna mellan fördelaren och tändmodulen?

I så fall sitter nog felet där, de måste kopplas in. smile

a tänkte nog det, då ska jag ge ett nytt försök imorn igen då:)

31 Inlägg
30 december 2012
Trådstartare
Felet var iallfall att huvud pumpen var borttagen när han körde fögasare... tongue

Sök