3247
Sök

Mercedes 190E 2.6 - Getting faster!

Syftet är att få bilen fräsch och speciell för att fånga andras blickar, men även för att få den att bli snabbare än många andra 2.6:or. Finns en hel del planer för bilen, allt för mycket för att skrivas här. Följ min resa genom... Visa mer

15 876 Visningar
Uppdaterades senast 16 juni 2013
3 Inlägg
3 maj 2013
#21
Du har valt helt rätt bil. Men varför plockar du isär 2.6an när du ändå ska i med en 3.0a ??


70 Inlägg
3 maj 2013
Trådstartare
#22
För jag behöver lite grejjer från 2.6:an till 3.0:an för att den ska bli komplett plus att jag ska ta bort förkattarna smile


70 Inlägg
14 maj 2013
Trådstartare
#23
Tjena! Länge sen sist nu, han väl inte hänt något förutom att jag kom igång idag litegranna smile Eftersom att jag blev klar tidigare med svetskursen och fick A på den så fick jag göra vad jag ville, så då tänkte jag att man lika gärna kan utnyttja skolans grejor lite smile

Så idén kom att jag skulle skära ut grenrörsflänsar inför kommande grenrörsbyggen, så då fick plastmaskäraren på skolan rycka in! smile

Hade då gjort en mall av grenröret på millimeterpapper som jag då klippte ut och körnade ut på metallen, blev skapligt.
https://www1.garaget.org/gallery/images/112/111093/111093-97154a1d92d1aba2685042cc183b3329.jpg

Sen blev de att borra ur hålen för grenrörsbultarna så jag kunde lägga på grenröret uppepå och se om det stämde överens, och de blev perfekt! https://www1.garaget.org/gallery/images/112/111093/111093-8bbe1dce7f5ac2bddd0fd565668e29ac.jpg

Sen glömde jag att knäppa kort efter att jag skurit ut det, men de blev iaf att ta rondellen o snygga till det litegrann, och de blev riktigt bra faktiskt. Så när jag kom hem från skola så provmonterade jag, och jag gillar de! https://www1.garaget.org/gallery/images/112/111093/111093-900e602f012b5448315527094fe1430e.jpg

Provade även att lägga dit avgaspackningarna och se hur avgashålen stämde, och de va väl sådär som ni ser. Men tog inte till så mycket när jag skar ut, ville va på säkra sidan. Så nu blir det att bearbeta avgashålen och sen bygga grenröret, efter det så blir det planing av flänsarna om den ev slagit sig något smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/112/111093/111093-44afde1f9c67bc3f6fe943c859b30917.jpg

De va allt för nu, hörs!


Team Breehäng
1 623 Inlägg
14 maj 2013
#24
Ser bra ut dedär! big_smile

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

70 Inlägg
14 maj 2013
Trådstartare
#25
Tackaar, hoppas de kan bli lika bra också wink


Team Breehäng
1 623 Inlägg
14 maj 2013
#26
Ziinkas skrev:
Tackaar, hoppas de kan bli lika bra också wink

Klart de blir, kör hårt! wink big_smile

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

70 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
#27
Trött o jävlig är man nu, glömde att knäppa nå användbara bilder också men dom som finns får väl tala för sig själv. Fick mig ett jävla ryck innan middagen att jag skulle skruva lite, men de blev att motorn åkte ut på en gång vilket va bra.

https://www1.garaget.org/gallery/images/112/111093/111093-2c536e10932ad51f6648d9ec15e0181b.jpg

Nu äre bara o plocka ur resten ur motorrummet och sedan slipa och lacka det smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/112/111093/111093-800e3f5ba8769e04b2150c0786b0d6c7.jpg

Och där har vi hjärtat med låda och en bit av kardanen. Imorgon börjar jag ta lös sakerna som skall flyttas över på 3.0:an så som oljetråg, tryckplatta, lamell, låda etc etc..
https://www1.garaget.org/gallery/images/112/111093/111093-1b3574e3011cb52df8287f2c12e67c0c.jpg


3 Inlägg
15 juni 2013
#28
Är det enklare att lyfta ut motorn med lådan på?


70 Inlägg
16 juni 2013
Trådstartare
#29
Fiskskalle skrev:
Är det enklare att lyfta ut motorn med lådan på?

Jepp de va inte så jobbigt tycker jag, bara lossa stagen till växelspaken o de så va de bara att lyfta ur smile



Sök