3277
Sök

Volvo 245 90 ingen gnista/ konstig

103 Inlägg
19 december 2012
Trådstartare
ja som rubriken lyder så är de sä här: bilen tvär tog när ja sladda på en parkering å vägrade starta. testade med en annan spola ingen skillnad. köpte ny tändmodul å inget hände heller. kopplade direkt ström från batteriet la sladde som går fårn tändspolen till fördelaren mot en plåt. å då hände de nått kommer gnista när man lägger sladden från fördelaren mot en plåt å liksom gnuggar  kabeln från batterit mot tändspolen där de sitter en sladd.
men sätter man fast sladden från batteriet på tändspolen å gnussar tändkabeln från spolen mot samma plåt händer de inte ett skit. kunde inte tästa koppla på allt å titta då ja va själv å 2 stift är borta.
någon som har en ide om vad de kan vara för fel för den tvärdog å vägre börja leva igen.
tacksam för alla svar

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
20 december 2012
holkenn skrev:
ja som rubriken lyder så är de sä här: bilen tvär tog när ja sladda på en parkering å vägrade starta. testade med en annan spola ingen skillnad. köpte ny tändmodul å inget hände heller. kopplade direkt ström från batteriet la sladde som går fårn tändspolen till fördelaren mot en plåt. å då hände de nått kommer gnista när man lägger sladden från fördelaren mot en plåt å liksom gnuggar  kabeln från batterit mot tändspolen där de sitter en sladd.
men sätter man fast sladden från batteriet på tändspolen å gnussar tändkabeln från spolen mot samma plåt händer de inte ett skit. kunde inte tästa koppla på allt å titta då ja va själv å 2 stift är borta.
någon som har en ide om vad de kan vara för fel för den tvärdog å vägre börja leva igen.
tacksam för alla svar

Alltså det är bitvis svårt att tyda det du skriver, men har du kollat så det kommer gnista på tändstiften när du kör startmotorn? Det är sällan det är tändspolen det är fel på om det inte kommer gnista, den brukar inte paja.

/ichi

3 Inlägg
20 december 2012
Om det var så att du Använde E85 så kan det vara en säkring som är trasig!! hände samma sak på min varje gång ja tankat E85:/
Senast redigerat av nus3t (20 december 2012)

103 Inlägg
20 december 2012
Trådstartare
har titta allt, har inte kört på nått annat än bensin. tror de är vevaxellägesgivaren/impulsgivaren som sitter över svänghjulet som är trasig

3 Inlägg
20 december 2012
Har du kollat så att det inte är kamremmen som gått av?  hur många nycklar har du till bilen ?

3 Inlägg
20 december 2012
om du har två så är det att prova den andra!!! för de kan finnas startsåärr på nyckel

367 Inlägg
20 december 2012
nus3t skrev:
om du har två så är det att prova den andra!!! för de kan finnas startsåärr på nyckel

sitter ingen startspärr på en gammal 245:rolleyes:

103 Inlägg
20 december 2012
Trådstartare
remen är hel, å man hör ju om motorn är komplös eller ej. ska ta bort vevaxelgivarn i morgon å mäta upp den å om den är paj får man väl köpa en ny

6 738 Inlägg
20 december 2012
de enklaste sättet o kolla om vevaxelgivaren är trasig är o kolla om den får bensin. fattas både gnista o soppa då e de nästan alltid den givaren som e kass tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

103 Inlägg
22 december 2012
Trådstartare
yes. ska köpa en ny i mellan dagarna då julen kommer å förstör alla öppet tider

103 Inlägg
28 december 2012
Trådstartare
bött givaren till svänghjulet idag men vart ju inte nå bättre för de, förra ägaren bött tändmodulen å  då fick han gnista i början men jag får ingen gnista alls längre... såg dock att de va ifrån feltema om de skulle ha nå med saken att göra? någon som har nån ide om vad de kan vara för fel?

6 738 Inlägg
28 december 2012
får du fram bensin då?

Du är liv

103 Inlägg
28 december 2012
Trådstartare
de tror jag inte men han borde ju få gnista iallafal?

6 738 Inlägg
28 december 2012
holkenn skrev:
de tror jag inte men han borde ju få gnista iallafal?

kolla om du får bensin! om du inte får bensin och du säger att du bytt impulsgivaren så kan de va boxen te tändningen som e sönder

Du är liv

103 Inlägg
29 december 2012
Trådstartare
ja men jag tänkte ta en sak i taget! har testa med en annan box dock inte samma numer på dom men tyckte de va värt att pröva, ska rota fram en annan box. men de sitter en plåtburk (relä) när jag drog ut kablarna ifrån de så följde hela innan mätet med ut å de va nån kopparlindning å massa annat, sen flytta jag bilen å dona lite å när jag skulle sätta tillbaka allt bran kablarna ifrån relät, anledningen till att jag tog bort å titta från börja va de att de va en sladd från tändspolen som hade samma färg som en av dom som gick till relä eller vad de är för nått.
kanske va nått där som felade ska iaf byta ut sladdarna i morgon å testa om de blir nå bättre då.

har även mätt strömen fram till tändspolen i den blå kabeln å de kom ström ditt å jag testa byta tändspole vart inge bättre.....  fattar inte vad felet är å bliur så j**** less på bilen
Senast redigerat av holkenn (29 december 2012)

103 Inlägg
29 december 2012
Trådstartare
relät sitter på framskärmen nån centimer ifrån tändspolen. tror de är till huvudstrålkastarna
Senast redigerat av holkenn (29 december 2012)

6 738 Inlägg
29 december 2012
det måste vara samma nummer på boxen tongue

Du är liv

103 Inlägg
29 december 2012
Trådstartare
aa jag förstod de

103 Inlägg
5 januari 2013
Trådstartare
har byt boxen nu å inte f** hjälpte de.... har snart  slut på ideer...

103 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
mätte vevaxelgivaren som är ny å vad jag har fått fram ska de vara 300 ohm i den å de är bara 178... har testa mätt på alla stiften olika. har nån hört nå annant? å är de nått som kan ha sönder givaren?

Sök