kan man på något sätt köpa till eller lägga till minne till sterion? Dvs så att mina inställningar sparas så jag slipper göra om dom varje gång jag stänger av bilen? Har kollat bakom stereon ifall jag har den kabeln som behövs för att denna funktionen ska funka men har tyvärr inte den kabeln (den som ansluts bakom stereon) är ganska så ny med ljudbygge, så lite tålamod från er sida skulle uppskattas :-)
Okej härligt :-) ska dessa två kablar sitta i originalt i alla bilar eller är det någonting jag får lägga till på egen hand? kör en vw polo -99'a Tacksam för svar!!
Vissa bilar har skiftat plats på gul och röd kabel och då får man konstantströmmen på fel ställe. Så det lättaste är att skifta plats på dessa 2 stiften i stereons ISO kontakt för att inte göra någon åverkan på bilens originalkablar
Det här är de enda kablarna som finns bakom stereon: Remote, jord, konstant ström & ström från tändningen. Alltså en röd kabel, gul, svart & blå. Hur får jag då minnet å funka? Bakom stereon finns det ingen momory-kabel eller dylikt
den gula ska ha konstant ström(minnet) den röda bara när tänding är på då sätter stereon igång när du startar bilen och den svarta är jorden den blåa är då remote o brukar vara till slutsteg eller dylikt