2686
Sök

E30 v8 Supercharger - Infamous Motorsport drifting team

We can call it.. Next level

188 525 Visningar
Uppdaterades senast 28 januari 2014
516 Inlägg
13 mars 2013
Riktigt ballt bygge.får se på lite däckrök i sommar då?

Bygger Volvo S60 RWD för dragrace http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262890

4 Inlägg
13 mars 2013
Riktigt goo camber må ja säga big_smile

jag heter kevin åhlander o ja är 14 år o ja är kräfta i stjärn tecken o intresset är bilar o mc..:p

534 Inlägg
13 mars 2013
Trådstartare
Christian_N skrev:
Helknas skrev:
15 dagar kvar och bilen ser ut som ett vrak :o

Äsch det fixar ni! Ni är ju en helt arbetslag som håller på ju!

Nja inte riktigt :p

I do whatever the voices in my head tell me to do!

534 Inlägg
13 mars 2013
Trådstartare
tpc_ skrev:
Riktigt ballt bygge.får se på lite däckrök i sommar då?

De hoppas jag verkligen smile har blivit sponsrad på 50 nya nangkang däck som ska smällas av wink

534 Inlägg
13 mars 2013
Trådstartare
dr-kevin skrev:
Riktigt goo camber må ja säga big_smile

Ja de måste jag hålla me om :p det roliga är att det är den MINSTA inställda camber som vi kan ha med dom topplagringarna som sitter på nu smile

322 Inlägg
13 mars 2013
Prem lagd, kommer ju bli sjukt! big_smile

534 Inlägg
13 mars 2013
Trådstartare
Dannekkk skrev:
Prem lagd, kommer ju bli sjukt! big_smile

Tackar smile

KTM 660
537 Inlägg
13 mars 2013
Riktigt coolt projekt du har. Gillar verkligen att ni väljer kompressor istället för turbo.
Hoppas det bär i väg till elmia för min del för den här vill man kika närmare på.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

534 Inlägg
13 mars 2013
Trådstartare
JockeRX7 skrev:
Riktigt coolt projekt du har. Gillar verkligen att ni väljer kompressor istället för turbo.
Hoppas det bär i väg till elmia för min del för den här vill man kika närmare på.

Tackar smile ja vi valde kompressor för 2 saker egentligen.. V8 ljudet med kompressor är stört sen vill vi ha laddtryck hela tiden och inget lagg som det blir med turbo..
Klart du ska till elmia smile

663 Inlägg
13 mars 2013
Helknas skrev:
JockeRX7 skrev:

Tackar smile ja vi valde kompressor för 2 saker egentligen.. V8 ljudet med kompressor är stört sen vill vi ha laddtryck hela tiden och inget lagg som det blir med turbo..

Men blir ju lite fel då och köra med centrifugalkompressor.. Då skulle det passa bättre med skruvkompressor eller liknande..

534 Inlägg
13 mars 2013
Trådstartare
Christian_N skrev:
Helknas skrev:
JockeRX7 skrev:

Men blir ju lite fel då och köra med centrifugalkompressor.. Då skulle det passa bättre med skruvkompressor eller liknande..

Både ja och nej.. Insugsljudet av denna kompressor viner på duktigt endå smile

663 Inlägg
13 mars 2013
Helknas skrev:
Christian_N skrev:
Helknas skrev:

Ja ljudet är ju porr så det räcker och blir över! Tänkte mer på effekt hela tiden som du skrev..

Med sån ni har nu så får du ju mer ladd vid mer varv.. Så lite som turbo är det.. Men skonar nog den stackars V8an så kanske lika bra haha

534 Inlägg
13 mars 2013
Trådstartare
Christian_N skrev:
Helknas skrev:
Christian_N skrev:

Ja ljudet är ju porr så det räcker och blir över! Tänkte mer på effekt hela tiden som du skrev..

Med sån ni har nu så får du ju mer ladd vid mer varv.. Så lite som turbo är det.. Men skonar nog den stackars V8an så kanske lika bra haha

Nja de beror ju på vilken impeller du har i kompressorn. Vi har ju en ganska aggresiv inpeller så Jag tror laddet är nästan samma under hela registret smile

534 Inlägg
13 mars 2013
Trådstartare
Coolt big_smile inte långt ifrån 1000 besökare idag big_smile kom igen nu några fler innan 12 slaget wink

Apripå det så tycker jag att det är SKIT kul rent utsagt att det verkar vara så mÅnga som gillar de vi gör! Tack som fan smile

59 Inlägg
14 mars 2013
Hade lite funderingar om Elmia eller inte Elmia (har själv jobbat där dem senaste åren och är duktigt trött på skiten), men nu måste jag i alla fall slå en lov in i A-hallen, för denna bilen kommer bli awesome big_smile

Så förvänta er att jag stapplar in och snackar lite skit smile

534 Inlägg
14 mars 2013
Trådstartare
Faster skrev:
Hade lite funderingar om Elmia eller inte Elmia (har själv jobbat där dem senaste åren och är duktigt trött på skiten), men nu måste jag i alla fall slå en lov in i A-hallen, för denna bilen kommer bli awesome big_smile

Så förvänta er att jag stapplar in och snackar lite skit smile

Låter trevligt smile

534 Inlägg
16 mars 2013
Trådstartare
Ja vi kämpar på utav bara fan kan jag lova big_smile
Vet inte riktigt om jag ska ladda upp fler bilder eller inte? Kanske är roligare för er att se den färdig på elmia mässan?

322 Inlägg
16 mars 2013
ladda upp bilder! är riktigt nyfiken på hur det ser ut nu! smile

maskinist
585 Inlägg
16 mars 2013
ladda upp lite bilder men inte själva slut resultatet wink

534 Inlägg
16 mars 2013
Trådstartare
Tror fan ni får vänta och se på elmia ist wink ni har ju i stort sätt sätt allt.. Vi hÅller på med fin lit nu bara.. Tagit ur maskin, slipat, spacklat, målat, svarvat handbroms, föyttat bak växelspak, tillverkat lite aluminium.. Osv osv

Sök