Riktigt coolt projekt du har. Gillar verkligen att ni väljer kompressor istället för turbo. Hoppas det bär i väg till elmia för min del för den här vill man kika närmare på.
Riktigt coolt projekt du har. Gillar verkligen att ni väljer kompressor istället för turbo. Hoppas det bär i väg till elmia för min del för den här vill man kika närmare på.
Tackar ja vi valde kompressor för 2 saker egentligen.. V8 ljudet med kompressor är stört sen vill vi ha laddtryck hela tiden och inget lagg som det blir med turbo.. Klart du ska till elmia
I do whatever the voices in my head tell me to do!
Tackar ja vi valde kompressor för 2 saker egentligen.. V8 ljudet med kompressor är stört sen vill vi ha laddtryck hela tiden och inget lagg som det blir med turbo.. Klart du ska till elmia
Men blir ju lite fel då och köra med centrifugalkompressor.. Då skulle det passa bättre med skruvkompressor eller liknande..
Men blir ju lite fel då och köra med centrifugalkompressor.. Då skulle det passa bättre med skruvkompressor eller liknande..
Både ja och nej.. Insugsljudet av denna kompressor viner på duktigt endå
Både ja och nej.. Insugsljudet av denna kompressor viner på duktigt endå
Ja ljudet är ju porr så det räcker och blir över! Tänkte mer på effekt hela tiden som du skrev..
Med sån ni har nu så får du ju mer ladd vid mer varv.. Så lite som turbo är det.. Men skonar nog den stackars V8an så kanske lika bra haha
Hade lite funderingar om Elmia eller inte Elmia (har själv jobbat där dem senaste åren och är duktigt trött på skiten), men nu måste jag i alla fall slå en lov in i A-hallen, för denna bilen kommer bli awesome
Så förvänta er att jag stapplar in och snackar lite skit
Hade lite funderingar om Elmia eller inte Elmia (har själv jobbat där dem senaste åren och är duktigt trött på skiten), men nu måste jag i alla fall slå en lov in i A-hallen, för denna bilen kommer bli awesome
Så förvänta er att jag stapplar in och snackar lite skit
Låter trevligt
Ja vi kämpar på utav bara fan kan jag lova Vet inte riktigt om jag ska ladda upp fler bilder eller inte? Kanske är roligare för er att se den färdig på elmia mässan?
Tror fan ni får vänta och se på elmia ist ni har ju i stort sätt sätt allt.. Vi hÅller på med fin lit nu bara.. Tagit ur maskin, slipat, spacklat, målat, svarvat handbroms, föyttat bak växelspak, tillverkat lite aluminium.. Osv osv