2994
Sök

B23et Eller B230fk/ft

27 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
#1
Jag är lite kluven i frågan om vilket block jag ska börja bygga motor på vad tycker ni !cool  B23et eller b230fk/ft 96-? gärna för och nackdelar !?big_smilewink

Thr

Forummoderator
26 359 Inlägg
6 januari 2013
#2
Beror väl på hur du ska bygga/hur mycket du planerat att byta ut?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

415 Inlägg
6 januari 2013
#3
Innehållet i b23et är smitt men blocket är inte hopgjutet högst upp, så kallad siamesgjutning. Nyare b230ft och fk har ju oljekylning av kolvarna och har ett starkare block då det är ihopgjutet. B23et saknar katt så om man vill regga så går det bara i bilar äldre än 75.

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)

486 Inlägg
6 januari 2013
#4
Att det sitter oljesprutmunstycken i 230fk och ft räcker som skäl till att välja en sådan motor tycker jag.

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

27 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
#5
Det blir h-profil och org mahle kolvar så länge. Satsar på att landa runt 450 500 hk

Thr

141 Inlägg
6 januari 2013
#6
jag körde 404whp/491wnm med standard b23et bottendel.



Sök