Motorkombinationen 360/904 fanns att tillgå ifrån fabrik, så passar gör det.
Beträffande styrka så beror det väl lite på utförandet av lådan och hur mycket tid/pengar som hälls ner i den.
Finns väl lite "bra att veta" 360 är ju t.e.x. externt ballanserad vilket innebär att man använder olika konvertrar till 318/340 resp. 360. Sedan finns det olika utföranden av "904:an" eller snarare a904 a998 och a999. En a999 som är en lite mer "heavy duty" låda, och är därmed intressantare, den är aningen lägre växlad(numeriskt högre) för bättre acceleration och har fler lameller i främre trumman (999:an har 5st, 998:an har 4st och 904:an har 3st) därmed har 999:an även bredare frontband.
De har även ett drev till i den främre planeten.
Dock är det en lock-up låda så vill man ha ett bredare turbinutbud så får man byta frontpump till en 904 pump som inte har lock-up funktionen.
Beträffande motorfästen så finns det högst sannolikt att köpa, ex. på
www.engine-swaps.com Om du köper en 8 3/4 bakaxel som kommer ifrån en A-body så har den lilla bultcirkeln om ingen har bytt axlar. Dessutom är avståndet mellan axelns centrum och yoken inte samma på 7 1/4 och 8 3/4 och påverkar i sin tur avståndet mellan låda och axel en aning.
Årsmodell 67-upp förenklar headermontage då de är två tum bredare i motorrummet jämfört med 66.