3053
Sök

Saab 9-3 2004 sedan stereo byte, hjälp!

47 Inlägg
9 januari 2013
Trådstartare
Hej!

Jag har en Saab 9-3 , årsmodell 2004.
Tanken är att jag ska sätta i nya högtalare i bilen. Jag har redan köpt allt som behövs!
Har en dvd spelare som jag vill ha in i bilen. Den är en enkel-DIN, dvs skärmen fälls ut.
Frågan är hur jag gör?
Har ringt till BRL, BIVA, Uppsala Bilradio, och tydligen så finns det inte någon monteringsram till den som jag gärna skulle ha velat haft.
På Uppsala Bilradio sa dom att det inte går att byta stereo i min bil.
Jag har lilla ljudpaketet nu med cd-växlare.
Går det att få tag på eller måste jag ge mig på att göra hemmagjorda grejer?
Är det någon som har erfarenhet utav att bygga ljud i en likadan bil som min så skriv gärna å berätta lite.

Är jätte tacksam för svar!
Baslådan och alla högtalare och slutsteg ligger i förpackningar och väntar på att få kopplas in! big_smile

tack på förhand
/ Tobias

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
9 januari 2013
Sök och du skall finna! wink Det går att stoppa i en ny huvudenhet men det krävs en del pul, det finns inget som passar rakt av. Det enklaste du kan göra är att plocka ur CD-växlaren i mittkonsollen och sätta i din nya huvudenhet där, men du kommer få lov att antingen klippa och skarva kablarna som går till EHUn (huvudenheten som sitter ovanför/bakom CD-växlaren) eller dra helt nya kablar då den kontakten som finns där inte passar. Ska du sen ha kvar blinkers/backvarnare och andra varningsljud så blir det ännu lite mer pill.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

47 Inlägg
10 januari 2013
Trådstartare
Tack för svar ! smile
Jo jag har sökt e massa och hittade bland annat din tråd om din saab 9-3, väldigt fin förresten! smile
Jag har förstått att det är lite krångligt.
Går det lätt att få stereon att fästa där nuvarande cd-växlare sitter?
Leta kablar och så borde inte va några problem sen.
Man lär ju endå ha någon slags monteringsram? Eller hur gjorde du? smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
10 januari 2013
CD-växlaren sitter i en ram som håller singel-DIN standard, så det är bara att borra ett par hål i ramen som matchar skruvhålen i din huvudenhet, skjuta i huvudenheten och skruva fast. Enkelt och bra. smile Dock kommer du få ett par glipor på sidorna men det är bara rent kosmetiskt, vill du så gör du täcklock dit, annars låter du det vara.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

47 Inlägg
10 januari 2013
Trådstartare
Jäklar vad snabba svar! Det gillas! smile
Det låter bra det smile blir till att prova ikväll eller imorgon smile
Jag återkommer säkert med fler frågor om det går bra smile
Antar att det kommer uppstå lite flera frågetecken när jag håller på :p

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
10 januari 2013
Bara att fråga på, PM funkar också för snabbare svar (kan inte lova att jag alltid svarar lika fort här i forumet). smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Sök