Hej!
Tänkte jag skulle börja med ett nytt projekt så jag har bestämt mig att renovera en husvagn från golv till tak.
Min husvagn som jag ska renovera hämtade jag i December 2012 då det var som mest snö ute. Utan vinterdäck, obesiktad och inga förlängda backspeglar drog jag den hem från Lund. Husvagnen är en modell av Sting 470 t.
Modell: Sting 470 T
Längd: 5.10
Bredd: 2.16
Sting 470 TVad ska då göras med denna rusvagn?Hela idén med att ha en rusvagn för mig är att åka runt på festivaler. Det kan vara rockfestivaler eller bilfestivalerl. Jag gör en liten snabb lista på vad jag har tänkt mig.
OBS: Ändringar kommer såklart att göras! *
Lägga nytt golv, eftersom det kommer att förtäras alla möjliga drycker i husvagnen vill jag ha ett golv som är snabbt rengjort därför har jag valt att lägga en plastmatta som är mönstrat med mörkt trä. Här skulle jag även helst vilja ha en brunn i mitten av golvet.
EDIT: Det blir plastgolv med mörk träfärg!*
Nya väggar och förstärkta reglar till kommande soldäck på husvagnen. Soldäck på taket är ett måste men först och främst ska jag få husvagnen så att vi kan vara i den.
*
Nytt innertak. Taket inne i husvagnen är fuktskadad det måste ses över och göras vid.
*
Färga rusvagnen militärgrön. Hur ballt är det inte att komma med en militärgrön husvagn då?
*
Insidan ska vara inredd som en typisk engelsk pub. Då menar jag med mörkt trä och många sport/dryck tavlor på väggarna. Längs med alla väggar runt om ska finnas så många sitt/sovplatser som möjligt. Avlastningsbord och förvaring är ett måste, resten skiter jag i. Ena långsidan av väggen kommer vara
Carlsberg-grön med deras emblem på och resten blir förmodligen betonggrå.
EDIT: Har fått tips på hur bänkarna kommer se ut, de kommer vara utav spånskiva fast betsad i mörkfärg.*
LED Belysning. Eftersom husvagnen kommer nästan aldrig ha tillgång till 230V på festivaler vill jag ha LED belysning överallt. Den ska styras av fjärrkontroll så man slipper resa sig varje gång man ska tända eller släcka. En led list nere vid golver som ska lysa i carlsberg-grön. Downlights taket. Mer belysning kommer säkerligen men har ännu inte tänkt igenom allt. Förslag är alltid bra!
EDIT: Köpt; 10m ledslinga, fjärrkontroll som styr all belysning, dimmer.EDIT: Jag vill lägga till två saker. 1) Jag vill regla upp ett "fönster" i taket. Är du på soldäcket ska du kunna se ner på de andra som super inne i rusvagnen. 2) Jag vill ha massor av vinylskivor i taket och rockbands tavlor hängande på väggarna.Ni är varmt välkomna att följa denna tråden. Ni kan även komma med förslag och lösningar under projektetsgång det är bara bra för då kan vi få igång idé verkstan tillsammans!
Mina uppdateringar kommer att komma så ofta jag kan och hinner med. Eftersom jag jobbar kan det ta en vecka emellan uppdateringarna
Hade bra så länge!