Saab_Guden skrev:
Saken e den att jag var sugen på att göra ett roligt projekt och inte köpa "färdigt trimmat" om du förstår hur jag menar
jo när de gäller kammen till 531 toppen om jag skulle sug trimma så har jag hört från olika håll att h-kammen skulle varigt vassast
men e de som du säger att K kammen e en billig och effektivaste så litar jag på dig!
Jag har inte provat H-kammen men fick tag i en K-kam för 500kr inkl ställbart kamdrev (men har drevet ställt i original-position). Och K-kammen är riktigt trevlig enligt mig, går som en A-kam fram till ca 3000rpm då drar den på mycket bättre än A-kammen ända upp till 6500-7000rpm
(Kör 398-topp, dvs likadana kanaler som 530)
Men turbo är ju mest värt, ska själv bygga turbo i 345an. Ska använda en TD04H-13C från 940 inkl grenrör, insug från B230F och 465cc r-spridare, MegaSquirt och ska köra på E85.
Har än så länge endast turbo, grenrör, renoveringssats till turbon, turboslangar, laddtrycks-, oljetrycks- och oljetempmätare, sandwich-adapter (kostat totalt 1357kr), sen tillkommer tryckrör, oljetrycksslang och returrör.
Ska beställa ett MS nästa månad och stoppa ner det i bilen under sommaren, bara MS-installationen kommer kosta mig närmare 5000-5500kr pga att jag har förgasare original så måste skaffa insug, spridare, fuelrail, btr, bränslepump m.m.
Men ett mappbart-sprut är mycket mer värt än ett chippat originalsprut ifall, speciellt vid turbomatning.
Skulle egentligen behöva en bredbandslambda också, men en sådan inkl styrenhet/mätare går på 2000-3000kr så det får bli när man får eventuell sommarjobbslön (eventuell lön för jag är osäker om jag kommer lyckas få ett sommarjobb denna sommar).