3162
Sök

Hjälp med att hitta en bmw 550 alt 545 kombi

Lastbilschaffis
40 Inlägg
12 januari 2013
Trådstartare
Vill ha lite tips om vart jag kan hitta en bmw 550 Kombi alt. 545 kombi.

Krav är 6-vxl manuell låda

Har finkammat blocket, mobile.de och autoscout24.se

Har ni några fler bra förslag?
mvh Lasse

Allt under 4 liter är startmotorer

414 Inlägg
13 januari 2013
Både 545 och 550 är ovanliga bilar, speciellt 545, och ännu mer ovanlig som touring och manuell. Så enda alternativet är ju i princip att finkamma blocket och mobile varje dag tills du hittar din bil. Dem är ovanliga men dyker upp ibland trots allt! Finns ett par manuella 545or e61 till salu i Tyskland.

Lite snålt utrustad. Saknar T.ex komfortstolar, Navi.prof, står inget om att den har aktiv styrning, så saknar nog tyvärr även det. Och Just dem tre sakerna är något i alla fall jag ser som nästan måsten i en 545.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm … =EstateCar

Mycket bättre utrustad, fast ca 20000 mil (vilket iof inte är något problem om den är skött) Dock misstänker jag att den är gaskonverterad vilket är en nackdel..
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm … =EstateCar

Varför vill du ha manuell egentligen?
Senast redigerat av Powe_R (13 januari 2013)

Lastbilschaffis
40 Inlägg
13 januari 2013
Trådstartare
Jo tack jag vet.
Var en 550 ute förra veckan men säljaren svarar inte och nu är annonsen borta.

Avskyr automat och tycker att bilar med lite pulver i ska man köra själv, ska bilen växla kan den lika gärna styla själv också enligt mitt tycke.

Ända undantaget har varit cheva vanen jag hade, men de fanns alltid en liten tanke att kanske försöka sig på att konvertera även den till en manuell låda.

Lastbilschaffis
40 Inlägg
13 januari 2013
Trådstartare
på bilarna du länka till så kan jag säga att jag kollat dom.

Den första tycker jag har en fruktansvärt ful färg på skinnet och den andra är inredningen gjord för någon som är blind (enligt mitt tycke)

414 Inlägg
13 januari 2013
Går i och för sig att växla en Automatväxlad Steptronic manuellt, men inte riktigt samma sak. Annars Finns ju SMG låda också i både 545,550 och M5. Ganska ovanligt i 545/550 men i princip alla E61 M5 har ju smg (kanske till och med alla, då jag bara sett sedaner med manuell låda, US import då)
Men smg är ju trotts allt ingen riktig manuell låda med koppling..
Automaten i 545 är dock riktigt trevlig!!

Håller med om bilarna jag länkade, inget som direkt tilltalade mig, föredrar svart läder, komfortstolar, Navi, prof och panorama (dvs som i vår, men vill ju också ha automat haha)
Saken är den att man antingen kan få vänta lääänge på rätt bil, eller köpa en man inte riktigt är 100% nöjd med, pga tex utrustning eller färg på inredning. Men sånt går ju att fixa i efterhand smile

Lastbilschaffis
40 Inlägg
13 januari 2013
Trådstartare
Japp håller med dig om det där med att vänta på rätt bil. Tror man tjänar mest på att vänta

Sök