Tyska Audi och Bmw verkar tydligen ligga i bottenträsket tillsammans med Saab när det gäller motorernas tillförlitlighet och japaner, Mercedes och Volvo i topp.
Bilmärke, Felprocent (%), Risk för fel (1 på xx)
1) MG Rover 7,88 % 1 på 13 2) Audi 3,71 % 1 på 27 3) Mini 2,51 % 1 på 40 4) Saab 2,49 % 1 på 40 5) Vauxhall (Opel) 2,46 % 1 på 41 6) Peugeot 2,26 % 1 på 44 7) BMW 2,20 % 1 på 45 8) Renault 2,13 % 1 på 46 9) Volkswagen 1,91 % 1 på 52 10) Mitsubishi 1,70 % 1 på 59
Skulle vilja se vilka motorer som drar ner genomsnittet, vet att audis 3.2 har haft sjuka problem med kamkedjan, den har brustit för nästan varannan ägare får man en känsla om. Medan turbo motorerna brukar vara hyfsat bra, 1.8T var ju skottsäker t.ex.
Tyskar tycker jag kan upplevd kvalité, typ interiör, körkänsla osv. Men hållbara motorer kan dem icke
Skulle vilja se vilka motorer som drar ner genomsnittet, vet att audis 3.2 har haft sjuka problem med kamkedjan, den har brustit för nästan varannan ägare får man en känsla om. Medan turbo motorerna brukar vara hyfsat bra, 1.8T var ju skottsäker t.ex.
Tyskar tycker jag kan upplevd kvalité, typ interiör, körkänsla osv. Men hållbara motorer kan dem icke
Är det inte problem med kamkedjor på 1,4 TSI-bilarna också? Har för mig att jag har läst lite om det.
Skulle vilja se vilka motorer som drar ner genomsnittet, vet att audis 3.2 har haft sjuka problem med kamkedjan, den har brustit för nästan varannan ägare får man en känsla om. Medan turbo motorerna brukar vara hyfsat bra, 1.8T var ju skottsäker t.ex.
Tyskar tycker jag kan upplevd kvalité, typ interiör, körkänsla osv. Men hållbara motorer kan dem icke
Är det inte problem med kamkedjor på 1,4TSI-bilarna också? Har för mig att jag har läst lite om det.
samt mycket sludgeproblem med den "skottsäkra" 1.8T?
Lite kul att min Maffiakartongs släktingar ligger så högt upp...trots att FIAT enl de flesta på detta forum är en genuin problemframkallande skitbil, men är alltså enligt denna undersökning mindre problembenägen motormässigt än premiumships såsom BMW, MB, AUDI
Att kommentera hur högt upp Toyan ligger är bara onödigt, det visste förhoppningsvis "alla" med ngn kunskap om bilar redan.
Skulle vilja se vilka motorer som drar ner genomsnittet, vet att audis 3.2 har haft sjuka problem med kamkedjan, den har brustit för nästan varannan ägare får man en känsla om. Medan turbo motorerna brukar vara hyfsat bra, 1.8T var ju skottsäker t.ex.
Tyskar tycker jag kan upplevd kvalité, typ interiör, körkänsla osv. Men hållbara motorer kan dem icke
Är det inte problem med kamkedjor på 1,4TSI-bilarna också? Har för mig att jag har läst lite om det.
samt mycket sludgeproblem med den "skottsäkra" 1.8T?
Lite kul att min Maffiakartongs släktingar ligger så högt upp...trots att FIAT enl de flesta på detta forum är en genuin problemframkallande skitbil, men är alltså enligt denna undersökning mindre problembenägen motormässigt än premiumships såsom BMW, MB, AUDI
Att kommentera hur högt upp Toyan ligger är bara onödigt, det visste förhoppningsvis "alla" med ngn kunskap om bilar redan.
App app, MB ligger är 3:e bästa och Fiat 7:e bästa, bra försök!
Är det inte problem med kamkedjor på 1,4TSI-bilarna också? Har för mig att jag har läst lite om det.
samt mycket sludgeproblem med den "skottsäkra" 1.8T?
Lite kul att min Maffiakartongs släktingar ligger så högt upp...trots att FIAT enl de flesta på detta forum är en genuin problemframkallande skitbil, men är alltså enligt denna undersökning mindre problembenägen motormässigt än premiumships såsom BMW, MB, AUDI
Att kommentera hur högt upp Toyan ligger är bara onödigt, det visste förhoppningsvis "alla" med ngn kunskap om bilar redan.
App app, MB ligger är 3:e bästa och Fiat 7:e bästa, bra försök!
trodde det skulle ta längre tid än så...damn it.
Lyckades dock på ett snyggt vis att MB är bättre än "vissa Bayerska premiumship" jag ofta och envist påstått har vissa motorproblem.
samt mycket sludgeproblem med den "skottsäkra" 1.8T?
Lite kul att min Maffiakartongs släktingar ligger så högt upp...trots att FIAT enl de flesta på detta forum är en genuin problemframkallande skitbil, men är alltså enligt denna undersökning mindre problembenägen motormässigt än premiumships såsom BMW, MB, AUDI
Att kommentera hur högt upp Toyan ligger är bara onödigt, det visste förhoppningsvis "alla" med ngn kunskap om bilar redan.
App app, MB ligger är 3:e bästa och Fiat 7:e bästa, bra försök!
trodde det skulle ta längre tid än så...damn it.
Lyckades dock på ett snyggt vis att MB är bättre än "vissa Bayerska premiumship" jag ofta och envist påstått har vissa motorproblem.
He he
**
MB är väl ganska konservativa när det gäller motorteknik "vad jag märkt", eftersom jag sällan läser något särskilt om "nya" motorer från just MB. Ligger det något i det?
Skulle vilja se vilka motorer som drar ner genomsnittet, vet att audis 3.2 har haft sjuka problem med kamkedjan, den har brustit för nästan varannan ägare får man en känsla om. Medan turbo motorerna brukar vara hyfsat bra, 1.8T var ju skottsäker t.ex.
Tyskar tycker jag kan upplevd kvalité, typ interiör, körkänsla osv. Men hållbara motorer kan dem icke
Är det inte problem med kamkedjor på 1,4TSI-bilarna också? Har för mig att jag har läst lite om det.
samt mycket sludgeproblem med den "skottsäkra" 1.8T?
Lite kul att min Maffiakartongs släktingar ligger så högt upp...trots att FIAT enl de flesta på detta forum är en genuin problemframkallande skitbil, men är alltså enligt denna undersökning mindre problembenägen motormässigt än premiumships såsom BMW, MB, AUDI
Att kommentera hur högt upp Toyan ligger är bara onödigt, det visste förhoppningsvis "alla" med ngn kunskap om bilar redan.
Oil sludge betyder inte att motorn rasar eller går sönder om man självklart sköter servicen.
Skulle vilja se vilka motorer som drar ner genomsnittet, vet att audis 3.2 har haft sjuka problem med kamkedjan, den har brustit för nästan varannan ägare får man en känsla om. Medan turbo motorerna brukar vara hyfsat bra, 1.8T var ju skottsäker t.ex.
Tyskar tycker jag kan upplevd kvalité, typ interiör, körkänsla osv. Men hållbara motorer kan dem icke
Är det inte problem med kamkedjor på 1,4 TSI-bilarna också? Har för mig att jag har läst lite om det.
Ja de Turbo kompressor historierna skulle jag inte satsa mina pengar på. Jag litar inte riktigt på det där liten motor mycket hästkrafter. Lägg då på den 7 växlade dsg på det så har du en bil som är i princip verkstads offer.
App app, MB ligger är 3:e bästa och Fiat 7:e bästa, bra försök!
trodde det skulle ta längre tid än så...damn it.
Lyckades dock på ett snyggt vis att MB är bättre än "vissa Bayerska premiumship" jag ofta och envist påstått har vissa motorproblem.
He he
**
MB är väl ganska konservativa när det gäller motorteknik "vad jag märkt", eftersom jag sällan läser något särskilt om "nya" motorer från just MB. Ligger det något i det?
MB slår sig inte på bröstet var gång som många andra tillverkare, motorn ska bara fungera på ett ypperligt vis helt enkelt. Exempelvis har MB haft 16v toppar sedan länge i tex E220 150hk, men aldrig ett 16v emblem, förutom 190 Cosworth då. C180 200 250 2013 har turbomotorer, utan turboemblem och så vidare.
Är det inte problem med kamkedjor på 1,4TSI-bilarna också? Har för mig att jag har läst lite om det.
samt mycket sludgeproblem med den "skottsäkra" 1.8T?
Lite kul att min Maffiakartongs släktingar ligger så högt upp...trots att FIAT enl de flesta på detta forum är en genuin problemframkallande skitbil, men är alltså enligt denna undersökning mindre problembenägen motormässigt än premiumships såsom BMW, MB, AUDI
Att kommentera hur högt upp Toyan ligger är bara onödigt, det visste förhoppningsvis "alla" med ngn kunskap om bilar redan.
Oil sludge betyder inte att motorn rasar eller går sönder om man självklart sköter servicen.
Om ägaren skötte servicen enligt VWs genomtänkta långa intervall så kom just oilsludge som ett brev på posten, och vad det i sin tur ofta innebär vet vi väl alla vid det här laget.
samt mycket sludgeproblem med den "skottsäkra" 1.8T?
Lite kul att min Maffiakartongs släktingar ligger så högt upp...trots att FIAT enl de flesta på detta forum är en genuin problemframkallande skitbil, men är alltså enligt denna undersökning mindre problembenägen motormässigt än premiumships såsom BMW, MB, AUDI
Att kommentera hur högt upp Toyan ligger är bara onödigt, det visste förhoppningsvis "alla" med ngn kunskap om bilar redan.
Oil sludge betyder inte att motorn rasar eller går sönder om man självklart sköter servicen.
Om ägaren skötte servicen enligt VWs genomtänkta långa intervall så kom just oilsludge som ett brev på posten, och vad det i sin tur ofta innebär vet vi väl alla vid det här laget.
Men kom igen du får det o låta som om varje audi hade det, vet flertal 1.8T som gått över 20k mil utan problem. Att dom går sönder oftare än Honda Toyota det vet väll alla, men det är inte så stort som många verkar tro efter att ha läst det som står i "tidningen"
Dessutom så är det garanti på flesta av de vanliga motorproblemen.
Ungefär samma hysteri som när Toyota fick sitt "gaspedal" problem
Oil sludge betyder inte att motorn rasar eller går sönder om man självklart sköter servicen.
Om ägaren skötte servicen enligt VWs genomtänkta långa intervall så kom just oilsludge som ett brev på posten, och vad det i sin tur ofta innebär vet vi väl alla vid det här laget.
Men kom igen du får det o låta som om varje audi hade det, vet flertal 1.8T som gått över 20k mil utan problem. Att dom går sönder oftare än Honda Toyota det vet väll alla, men det är inte så stort som många verkar tro efter att ha läst det som står i "tidningen"
Dessutom så är det garanti på flesta av de vanliga motorproblemen.
Ungefär samma hysteri som när Toyota fick sitt "gaspedal" problem
Skrev att det var ett vanligt förekommande problem, och det är/var det med facit i hand om ägaren servade enligt anvisning. Jag vet också flertalet som fungerat prickfritt (även SAABmotorer utan oilsludge), givetvis är det inte alla av AUDIs lilla överladdade motor som rasar eller krånglar, men överrepresenterade problemmässigt är dom allt ändå enligt mig.
Det finns en lista med årets motor typ, den har regerats av BMW i decennier.
Säger väl egentligen inget om hur pass lite krångel det är med motorn eftersom priserna ges när motorerna fortfarande är relativt nya. Klart en M54 var überlegsen 2003, men inte så kul i Sverige med sönderfrusen vevhusventilation 2009 Som ett exempel.
"During a 2-month testing period, Ward's editors evaluate each engine according to a number of objective and subjective criteria in everyday driving situations – there is no instrumented testing. The selection takes into account power and torque output, noise, vibration and harshness (NVH) levels, technical relevance, and basic comparative numbers. Each engine competes against all others."
Skulle vilja se vilka motorer som drar ner genomsnittet, vet att audis 3.2 har haft sjuka problem med kamkedjan, den har brustit för nästan varannan ägare får man en känsla om. Medan turbo motorerna brukar vara hyfsat bra, 1.8T var ju skottsäker t.ex.
Tyskar tycker jag kan upplevd kvalité, typ interiör, körkänsla osv. Men hållbara motorer kan dem icke
Är det inte problem med kamkedjor på 1,4 TSI-bilarna också? Har för mig att jag har läst lite om det.
stämmer att 1,4 har problem med kamkedian. verkar hända mellan 6-7tusen mil. beror dock inte på vw igentligen så det är materialfel i kediorna. händer både på den med turbo ock turbo kompressor:-) turbo kompressormotorn verkar förövrigt funka bra. var skeptisk till att de skulle funka men de gör de kanska enkel lösning med magnetkoppling på kompressorn.
Det finns en lista med årets motor typ, den har regerats av BMW i decennier.
Årets motor krönar dom oftast när den är helt ny, och då är det oftast för förbrukning, känsla, kraft osv, Har aldrig sett att en 3.0 rak 6 som är 5-10 år gammal krönas till något. Gäller för övrigt alla bilar.