3707
Sök

Tyska motorer verkligen bäst?

863 Inlägg
21 januari 2013
#21
Evildan skrev:
Germax skrev:
Det finns en lista med årets motor typ, den har regerats av BMW i decennier.

Ford Mondeo blev årets bil 1994, så sådana listor framröstade av biljournalister är väl sisådär tillförlitliga.

2012 gick iaf det priset till Ford smile

http://www.kbb.com/car-news/all-the-lat … 000008256/

Stöttad av: NYMEK. Pulverline. Ursviken Technology. Autodelar. RisEtrade. MECA. MABI Hyrbilar. Gulf Skellefteå. Skellefteå Bil. Skellefteå Reklam. JBW Färg & Kem. OKQ8 Klemensnäs. LAHEGA. LAITIS.
Följ Golfens renovering! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209892

tratt
353 Inlägg
21 januari 2013
#22
Mister_Opel skrev:
Evildan skrev:
Germax skrev:
Det finns en lista med årets motor typ, den har regerats av BMW i decennier.

Ford Mondeo blev årets bil 1994, så sådana listor framröstade av biljournalister är väl sisådär tillförlitliga.

2012 gick iaf det priset till Ford smile

http://www.kbb.com/car-news/all-the-lat … 000008256/

Vad söt den var.

Avstängd
1 418 Inlägg
21 januari 2013
#23
saab visste man redan att dom låg dåligt till i ett sånt test tongue

Evildan
21 januari 2013
#24
Slaylix skrev:
Mister_Opel skrev:
Evildan skrev:

Ford Mondeo blev årets bil 1994, så sådana listor framröstade av biljournalister är väl sisådär tillförlitliga.

2012 gick iaf det priset till Ford smile

http://www.kbb.com/car-news/all-the-lat … 000008256/

Vad söt den var.

Föredrar vinnaren året innan, FIAT Twin Air rak 2cyl turbomotor.
http://www.vibilagare.se/nyheter/fiat-t … 2011-32384
Ett helt underbart ljud ur den.

huh?
10 427 Inlägg
21 januari 2013
#25
Evildan skrev:
Slaylix skrev:
Mister_Opel skrev:

2012 gick iaf det priset till Ford smile

http://www.kbb.com/car-news/all-the-lat … 000008256/

Vad söt den var.

Föredrar vinnaren året innan, FIAT Twin Air rak 2cyl turbomotor.
http://www.vibilagare.se/nyheter/fiat-t … 2011-32384
Ett helt underbart ljud ur den.

..den som sörplar soppa som aldrig förr? wink haha


Avstängd
1 418 Inlägg
21 januari 2013
#26
Evildan skrev:
Slaylix skrev:
Mister_Opel skrev:

2012 gick iaf det priset till Ford smile

http://www.kbb.com/car-news/all-the-lat … 000008256/

Vad söt den var.

Föredrar vinnaren året innan, FIAT Twin Air rak 2cyl turbomotor.
http://www.vibilagare.se/nyheter/fiat-t … 2011-32384
Ett helt underbart ljud ur den.

låter ju som en tokslö gammal snöskoter? tongue

Avstängd
10 388 Inlägg
24 januari 2013
#27
Det jag finner lite intressant är att Audi och VW ligger så långt ifrån varandra. Eller intressant...snarare märkligt.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 160 Inlägg
24 januari 2013
#28
när dom tar hänsyn till milen så blir listan annorlunda.med statistik kan en scooter bli dyrare än en harley

huh?
10 427 Inlägg
24 januari 2013
#29
it_mutt skrev:
Det jag finner lite intressant är att Audi och VW ligger så långt ifrån varandra. Eller intressant...snarare märkligt.

Kan hända att ett visst märke har större andel problemmotorer wink

VW kanske har volymen på små "problemfria" dieslar med manuell låda och Audi större andel på större/mer avancerade motorer med DSG-växellådor? tongue


Avstängd
10 388 Inlägg
24 januari 2013
#30
steifan skrev:
it_mutt skrev:
Det jag finner lite intressant är att Audi och VW ligger så långt ifrån varandra. Eller intressant...snarare märkligt.

Kan hända att ett visst märke har större andel problemmotorer wink

VW kanske har volymen på små "problemfria" dieslar med manuell låda och Audi större andel på större/mer avancerade motorer med DSG-växellådor? tongue

Saken är att i många av VW o Audi-kärrorna sitter samma motorer.

Men absolut, det jag tänkte var att enkom på motorer finner jag det lite märkligt. Och då givetvis om man enbart utgår från listan (utan att kolla exakt vad som har tagits med i underlaget för att skapa listan.

Men jag är absolut med på hur du tänker

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 624 Inlägg
24 januari 2013
#31
fr4nsk4 m0t0r3r rul3z.

796 Inlägg
24 januari 2013
#32
Det går ju att räkna ut med räva att man inte kan gå på nån lista...

Ingen som har i åtanke hur bilarna körs?

Klart som fan att en Audi, bmw, vw körs hårdare under dom milen dom rullar än Britt-Maries toyota auris som bara behöver köras till och från ica..

Merca= glidarpensionerer
Bmw= Gasglada pojkar
Volvo= "barn i bilen, jag kör lugnt"
Toyota= Britt-Marie har vi ju redan pratat om..
osv osv osv..

Sen har vi ju saab då men dom e ju bara skit:P

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"

430 Inlägg
25 januari 2013
#33
Kanske inte relevant info men om man tittar på slitstarka motorer så är ju moderna motorer oavsett tillverkare kanska kass...håller ju sällan mycket mer är 30.000mil trots mycket service...
Bilen som gått längst i världen är b18 som satt i en volvo p1800.
Vet personligen raka 6/8or och v8or som är orörda sedan 1920-30tal, borde ju rimligen vara ganska god kvalite?
men såklart svårt att jämföra gammalt med nytt med tanke på förbrukning osv men ändå... wink

Mopar or no car!

2 751 Inlägg
25 januari 2013
#34
Polara skrev:
Kanske inte relevant info men om man tittar på slitstarka motorer så är ju moderna motorer oavsett tillverkare kanska kass...håller ju sällan mycket mer är 30.000mil trots mycket service...
Bilen som gått längst i världen är b18 som satt i en volvo p1800.
Vet personligen raka 6/8or och v8or som är orörda sedan 1920-30tal, borde ju rimligen vara ganska god kvalite?
men såklart svårt att jämföra gammalt med nytt med tanke på förbrukning osv men ändå... wink

WORD

i och med att dom bygger mindre och mindre motorer med mer o mer kraft så är det liksom dömt att pajja förr eller senare.

Fan idag finns det 1.4l motorer med 185 hästar. Förr hade V8or så mycket kraft

Who Djaa bless no man curse

150 Inlägg
25 januari 2013
#35
Polara skrev:
Kanske inte relevant info men om man tittar på slitstarka motorer så är ju moderna motorer oavsett tillverkare kanska kass...håller ju sällan mycket mer är 30.000mil trots mycket service...
Bilen som gått längst i världen är b18 som satt i en volvo p1800.
Vet personligen raka 6/8or och v8or som är orörda sedan 1920-30tal, borde ju rimligen vara ganska god kvalite?
men såklart svårt att jämföra gammalt med nytt med tanke på förbrukning osv men ändå... wink

Detta kan väll bero på att förr byggde man bilar för att dom skulle hålla länge och vara av bra kvalite, medans dagens bilar byggs för att gå sönder så tillverkarna kan tjäna lite extra smile

jag lyssnar alltid på min far, men om jag gör som han säger är en annan sak!!;)
BECE

3 371 Inlägg
25 januari 2013
#36
hur görs dessa tester?


Avstängd
1 418 Inlägg
25 januari 2013
#37
ronkinpeace skrev:
Polara skrev:
Kanske inte relevant info men om man tittar på slitstarka motorer så är ju moderna motorer oavsett tillverkare kanska kass...håller ju sällan mycket mer är 30.000mil trots mycket service...
Bilen som gått längst i världen är b18 som satt i en volvo p1800.
Vet personligen raka 6/8or och v8or som är orörda sedan 1920-30tal, borde ju rimligen vara ganska god kvalite?
men såklart svårt att jämföra gammalt med nytt med tanke på förbrukning osv men ändå... wink

Detta kan väll bero på att förr byggde man bilar för att dom skulle hålla länge och vara av bra kvalite, medans dagens bilar byggs för att gå sönder så tillverkarna kan tjäna lite extra smile

bilarna byggs för att klara garantitiden sen rasa ihop när dom inte behöver betala längre tongue

150 Inlägg
25 januari 2013
#38
Johan85 skrev:
ronkinpeace skrev:
Polara skrev:
Kanske inte relevant info men om man tittar på slitstarka motorer så är ju moderna motorer oavsett tillverkare kanska kass...håller ju sällan mycket mer är 30.000mil trots mycket service...
Bilen som gått längst i världen är b18 som satt i en volvo p1800.
Vet personligen raka 6/8or och v8or som är orörda sedan 1920-30tal, borde ju rimligen vara ganska god kvalite?
men såklart svårt att jämföra gammalt med nytt med tanke på förbrukning osv men ändå... wink

Detta kan väll bero på att förr byggde man bilar för att dom skulle hålla länge och vara av bra kvalite, medans dagens bilar byggs för att gå sönder så tillverkarna kan tjäna lite extra smile

bilarna byggs för att klara garantitiden sen rasa ihop när dom inte behöver betala längre tongue

du har så rätt smile

jag lyssnar alltid på min far, men om jag gör som han säger är en annan sak!!;)
BECE

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
25 januari 2013
#39
Gjuter man ner en massa cyklar och spisar i metall smeten klart att det inte blir vidare kvalité smile
Kanske för att säkra reservdels försäljningen i framtiden

//Valle *Det var bättre förr*

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

2 656 Inlägg
25 januari 2013
#40
Mister_Opel skrev:
Evildan skrev:
Germax skrev:
Det finns en lista med årets motor typ, den har regerats av BMW i decennier.

Ford Mondeo blev årets bil 1994, så sådana listor framröstade av biljournalister är väl sisådär tillförlitliga.

2012 gick iaf det priset till Ford smile

http://www.kbb.com/car-news/all-the-lat … 000008256/

glömde du resten ? big_smile

BMW gjorde också bra ifrån sig när motorerna skulle rankas. Den 420 hästkrafter starka V8:an från M3 gjorde ett sista ryck innan modellen byts ut någon gång nästa år, och plockade för femte året i rad hem årets motor i kategorin 3 till 4 liter. BMW:s raka sexa från bland annat 1-serie M Coupé och 335i vann pris i kategorin 2,5 liter till 3 liter. Tvålitersfyran med dubbla turbo tog hem segern i kategorin 1,8-2 liter.
Dessutom plockade BMW hem pris för sin 1,6-litersmotor som tagits fram tillsammans med Peugeot och Citroën som fick dela på priset med tyskarna.



Sök