hej jag har haft och kört många olika märken som Volvo, Chevrolet(Daewoo), Chevrolet (Amerikan), Nissan, Mercedes, BMW, Ford, Seat, Vw, Dodge, Opel, Toyota, Cadillac, Chrysler, och dom amerikanska var inga gamla "raggar bilar" utan moderna bilar av alla slag och idag så har jag och mina sambo skaffat 2 st saabar en 9-3 aero -02 och en 9-5 2.0 ts -99 och visst saab har sina brister min 9-3 har jag fått byta topp, turbo pga felhantering då den är chippad och förra ägare kört på e85 (inget att rekommendera när bilen inte är byggd för det) samt fått byta servopump, stötdämpare, hjullager samt bromsar men det är ju slitage delar och jag visste vad jag köpte för något så jag var nöjd med den affären. Sen innan jul skaffade vi en 9-5 kombi med turbo ras bytte turbon och bilen tuffar på igen, sen blev bilen påkörd bakifrån och då uppdagades mkt rost under så i samband med att skadorna reparerades fick även verkstan fixa rosten.
Själv tycker jag personligen att saab är det som gäller för mig och alla andra bil märken jag haft/kört det var inget att klaga och gnälla över alla bilar ser olika ut och bättre/sämre än andra alla märken har fördelar och nackdelar men jag ska inte spy ut mina tankar om dom alla har rätt till sin åsikt men som tråden gäller varför ska så många klanka ner på saab så är det en mkt bra fråga roligt att fökja alla funderingar runt saab