Hallåj, nu har jag letat som en galning på nätet utan framgång och håller tummarna för att ni kanske kan ge mig en hand på traven
BilSaab 9-3 2.0T 2002
ProblemetVi säger att jag kör på en raksträcka i 50 km/h, håller jag en mjuk och jämn gas (alltså inte pedalen i botten) så börjar bilen hacka sig fram när den når 2-3k rpm, det blir inga extrema hackningar utan lite smått och ibland stora. När jag står still med bilen och håller en jämn mjuk gas så den går sakta upp i varv så går det bra fram tills den når 2-3k rpm då börjar det liksom vibrera i motorn samtidigt som den tappar kraft
. Sen så blinkade CE ett tag och slutade, men nu när jag testade att varva ett par gånger till så började ce lampan lysa och försvinner inte. Efter att jag släpper gasen så hamnar bilen i lite underläge på tomgången och det e nästan likadana vibrationer som när jag varvar, men efter 5 sek så fixar den sig och hamnar på perfekt tomgång och inga vibrationer. Kör jag gasen i botten går den som den ska.
Detta har jag filmat
http://www.youtube.com/watch?v=7cZENMt-LAMInte säkert att man hör så bra, men när bilen kommer runt 3k rpm då börjar det (med hörlurar borde det höras)
Vad har jag gjort då?Jag har kollat lmm:en, DI:n, Tändstiften, ifall den har hamnat på limp home mode. Problemet är också att jag är en fattig student, så om någon i Stockholmstrakterna har lust att felsöka med mig genom att jag använder vissa delar för att se om felet ligger där så vore det toppen.
Några råd?