Tänkt att bygga Sleeper av min BMW då det är en sån underbar fantastik och frän bil :) ska se helt original ut på utsidan och insidan förutom frontspoilern :)
Då jag har köpt en BMW E28 518i som vart lite rostig som jag fixat samt att jag tänkt bygga sleeper så lägger jag upp en protjekt tråd Det kommer inte gå fort att bygga då jag studerar och inte får så mycket pengar så man kan bygga av men här kommer lite bilder på vad jag har gjort än så länge
första glimten av Ace-Of-Spades
fronten på Ace-Of-Spades efter hämtning
baken på Ace-Of-Spades efter hämtning
efter lite rengöring
kolla storlek, blev bra med 17"
nuvarande motorn blir större sen efter rosten är fixad
tvättat och fin
ur med inredningen
golvmatta ur nu blire att laga rost!
rost!! :@
urkapad rost och balk
ny balk
ny balk och golv dit svetsat
lagat och fixat
grundat redo för färg
målat och klart
underredsmassa på nya golv/balk
lagat och snyggt
grundat och fint
målat och klart
mattan i igen bara rästen nu
förarstolen med sätesöverdrag
sätesöverdrag på baksätet
inredning i igen
vita mätartavlor
E34 frontspoiler skall passas in och målas
blinkersposition tror ni det är godkänt eller måste jag monter några andra fula blinkers?
Lägg gärna kommentarer och berätta vad ni tycker och gärna tips!
detta ska följas men skippa sädesöverdragen! ett tips, framstolar från e34an passar med en lätt modifiering, även baksätet (dock har jag bara monterat framstolar)
och personligen tycker jag du skulle få på en org stöt fram och sen en skjysst läpp istället för e34a stöten
detta ska följas men skippa sädesöverdragen! ett tips, framstolar från e34an passar med en lätt modifiering, även baksätet (dock har jag bara monterat framstolar)
och personligen tycker jag du skulle få på en org stöt fram och sen en skjysst läpp istället för e34a stöten
ska göra det men ska hitta på några andra stolar har funderat på e36ans stolar och baksäte om dom passar med lite modifiering
vill ha e34 stötfångaren för ingen annan har det och passar jävligt bra till fronten med lutningen
Liten uppdate var och handla lite små saker till Ace-Of-Spades huvudströmbrytare, tryckknappar, startknapp, säkringsladd till sterio för direktkoppling och en universal ciggaretuttag
tycker du ska behålla original fronten.. ser lite anurlunda ut på dessa första e28orna
jo men tyckte det skulle vara fränt med e34 också för den har samma lutning som grillen och originalet var så rostig :S och kan inte sätta dit den har slängt den men du har rätt!
Update! nu är det helt fixat vid vänstra fjäderbens tornet! nu är det inte mycket kvar på rosten slipa lite ytrost på högra fjäderbens tornet, skylt belysning och svetsa lite i vänstra tröskeln sen får pärlan komma hem igen! och svetsa fast 4 muttrar i skuffen så kan sätta dit batteriplattan och batteriet allt är draget och klart skulle dock vilja få tag på 4st 4x6" högtalare som man skulle kunna sätta i den så man får lite musik och någon som är intresserad av en M10B18 och M20B20 kanske? här kommer en bild iallafall hur det ser ut nu
som nytt igen!
fick även ett mätarhus av en kompis och undrar nu om man kan bygga in det istället för det jag har?
Liten uppdate var och handla lite små saker till Ace-Of-Spades huvudströmbrytare, tryckknappar, startknapp, säkringsladd till sterio för direktkoppling och en universal ciggaretuttag