Golf Mk4 -98 får sig en OEM+/Stance förfining. Awapandon är sponsor och står för plasti dip. Nu dippad White sparkle sidenmatt, med sidenmattsvart tak, backspeglar, grill, B stolpar och vw emblem. Fälgarna är dippade cherryred... Visa mer
Började med att montera coilovers idag, men eftersom vi är ute och håller på så avslutade vi dagen ganska tidigt pga kyla. Bak sitter, fram är halvfärdigt, men vi fortsätter imorgon. Och på köpet så fick jag en bakdörr som gick i baklås som vi också håller på att försöka få upp, så allt drog ut på tiden lite. Men imorgon hoppas jag allt sitter, och att jag även hinner provmontera alla fälgar Oavsett så kommer det lite bilder imorrn.
Det gick inge bra detta. Det är inte så lätt att skruva när man inte har rätt verktyg. Fortsättning följer nästa helg Däremot känns det att den är sänkt bak, var länge sen jag åkte stötigt, och nu är det ändå med 60 profils vinterhjul, heheh
Sedär, blir rentav statisk åkning sen med sommarfälgarna
Hehe Var nog tur att det började strula med coilsen, för nu börjar det snöa här..
Är du rädd om livslängden på dina coils så har jag hört att man ska fetta/smörja in själva gängorna där man ställer in dem, annars bildas det rost och börjar ärja efter någon vinter. Men såg att du är duktig på att byta bil så
ja du Marcus. om 2 veckor åker mina OZ fälgar på och allt vi måste få den klar innan jag åker hem igen . det vi diskuterade om dvs
Ja du Mingan.. Du tror tydligen jag har en garderob full av pengar Även jag börjar få det dåligt på den biten, så jag vet inte riktigt hur vi ska göra just nu
Sedär, blir rentav statisk åkning sen med sommarfälgarna
Hehe Var nog tur att det började strula med coilsen, för nu börjar det snöa här..
Är du rädd om livslängden på dina coils så har jag hört att man ska fetta/smörja in själva gängorna där man ställer in dem, annars bildas det rost och börjar ärja efter någon vinter. Men såg att du är duktig på att byta bil så
Haha, ja jag vet inte som sagt om jag har kvar bilen i vinter, men ska försöka. Däremot så får jag se, kanske smörjer in dom till hösten, annars får jag väl köpa en ny uppsättning coils till nästa säsong Men man vill väl alltid byta bil och göra nå kul med nå annat. Så det visar sig
ja du Marcus. om 2 veckor åker mina OZ fälgar på och allt vi måste få den klar innan jag åker hem igen . det vi diskuterade om dvs
Ja du Mingan.. Du tror tydligen jag har en garderob full av pengar Även jag börjar få det dåligt på den biten, så jag vet inte riktigt hur vi ska göra just nu
hmm hmm
Mitt tak och stolpar är inte så akut känner jag, eftersom jag ändå har fel färg på inredningen just nu. Men det känns trist att du hamnar i kläm när jag kan skjuta på det. Jag går back 4000kr varje månad på utgifter, så lär nog spara lite pengar till det, och vänta med kulig saker tills senare när jag känner att jag har råd.
Efter lite strul så blir nu -1 graders camber shims beställda i veckan. Får se hur det blir med -1, annars så kommer det bli -2 senare..
Och nu på fredag monteras coilsen fram. Inga sommardäck sätts på då det kommit 3-4cm snö här under natten. Men som ja nämnde tidigare så kommer dom monteras för test