Golf Mk4 -98 får sig en OEM+/Stance förfining. Awapandon är sponsor och står för plasti dip. Nu dippad White sparkle sidenmatt, med sidenmattsvart tak, backspeglar, grill, B stolpar och vw emblem. Fälgarna är dippade cherryred... Visa mer
Svart plastidip är nu beställd, och kommer lacka speglar och grill så fort jag får hem färgen. Taket kommer förmodligen också lackas men senare det får vänta tills det är varmare ute
kommer nog bli bra
men taket kan bli svårt att få snyggt om du ska köra med sprayburk, bara så du vet!
Det ordnar sig, får nog köpa till ett handtag.. Man lär prova sig fram
Har man ingenstans att vara skapar man plats Hade en stor kartong inne i lägenheten jag sprayade speglarna i, sedan satte jag på ugnen på 225 grader och placerade speglarna där för torkning med fläkten igång, hehe. Lackat nu med en burk svart och körde ca 5-7 dragningar på varje spegel. Väntade ca 2min mellan varje. Vanliga väntetiden 'r ca 20min mellan varje dragning, men färgen hade torkat väl innan jag körde på
Väntar ett tag tills ni får se någorlunda bättre bilder. Speglarna sätts på bilen imorgon!
Hjälpfjädrarna sitter på och det är nu ca 2cm kvar att gänga ner på fjäderbenet. Hjälpfjädrarna åker av om 2 veckor då vi även hålborrar för drivaxeln. Den ska självklart bli lägre än bilden visar! Det rosa som är bulthålen kommer tas bort innan den riktiga monteringen av fälgarna är. Måste ha färgborttagning till det, som jag inte har hemma. Bilen lutar nu även framåt, men ska fixa det inom kort. Blev kallt att hålla på, med mycket strul med saker denna dag.. Men bilder nedan, och även på backspeglarna
Om det blir lite varmare ute idag så ska jag nog ta och sätta dit spacerna och bakfälgarna för att se hur mycket jag måste sänka. Om jag ev kanske måste ta bort ställbara muttern.. Fint väder, så hoppas på lite värme
Om det blir lite varmare ute idag så ska jag nog ta och sätta dit spacerna och bakfälgarna för att se hur mycket jag måste sänka. Om jag ev kanske måste ta bort ställbara muttern.. Fint väder, så hoppas på lite värme
Ut och skruva med dig!! Vill se hur det blir
Det kommer det kommer.. Ditt tålamod är nästan värre än mitt, haha
I kalmar är det nu 11,1 grader :)Visserligen i solen, men vem vill vara i skuggan?
Fyfan Här är det -4 ännu..
Läste SMHI nu och det verkar komma en snöstorm mot det soliga småland till veckan Men härligt att du jobbar på med åket även om det inte är optimalt väder för dig att skruva i
I kalmar är det nu 11,1 grader :)Visserligen i solen, men vem vill vara i skuggan?
Läste SMHI nu och det verkar komma en snöstorm mot det soliga småland till veckan Men härligt att du jobbar på med åket även om det inte är optimalt väder för dig att skruva i
Tur att man inte är hemma
Ja va glad för det
fast näst nästa vecka åker man hem o slänger på OZ fälgarna o smågrejja lite med bilen
Ja morsan snacka något om det. Man skulle haft garage åtminstone men är ute på backen och håller på
Ja morsan snacka något om det. Man skulle haft garage åtminstone men är ute på backen och håller på